Politie Drenthe

Persberichten van vrijdag op zaterdag
14:26 zaterdag 25 maart 2000

Martin Panman

Wachtum met aanhangwagen in de sloot

Een 27 jarige automobilist uit De Kiel reed gistermiddag met zijn auto, met daarachter een aanhangwagen, over de Oosterhesselerweg in Wachtum. Ineens begon de aanhangwagen, beladen met struiken te slingeren. De man verloor toen de macht over het stuur en belandde met de auto en de aanhangwagen in een sloot links van de weg. Er was alleen materiele schade.

Smilde botsing met motor

Een 25 jarige bestuurder van een motor reed gisteravond over de Hoofdweg in de richting van Bovensmilde. Vermoedelijk had de motorrijder geen licht aan, want een automobilist, die de Hoofdweg op reed, zag de motorrijder te laat. De motor raakte de auto in de flank. Hij werd gewond overgebracht naar het AZ te Groningen.

Assen teveel alcohol

Terwijl twee politiemensen gisteravond bezig waren met het afhandelen van een verkeersongeval, hoorden ze dat er een auto voorbij kwam met een lekke uitlaat. De bestuurder van die auto werd daarop staande gehouden. In een gesprek met de automobilist roken de verbalisanten een alcohollucht. De bestuurder, een 51 jarige man uit Drachten, blies 420 ugl. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod.

Kerkenveld niet te stoppen

Een politiesurveillance gaf gisteravond in Kerkenveld een stopteken aan een automobilist. Deze stopte echter niet, maar reed door. Vervolgens werden het blauwe zwaailicht en daarna ook nog de sirene aangezet, om de automobilist duidelijk te maken dat deze moest stoppen. Dat hielp, want de man stopte op een parkeerplaats. De 36 jarige man werd vervolgens aangehouden wegens het niet voldoen aan een stopteken. Op het politiebureau moest hij tevens blazen, omdat de verbalisanten een alcohollucht roken. Daar blies hij 475 ugl. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod.

Meppel Taxi op stap

Vannacht bestelden vier mannen een taxi in Meppel. Toen de taxichauffeur op de Voorstraat kwam om zijn klanten op te pikken, stapten de mannen in de taxi. Volgens de taxichauffeur waren de mannen behoorlijk dronken. Het lukte een van hen dan ook niet de achterdeur van de taxi te sluiten. De taxichauffeur stapte daarop uit en deed de deur dicht. Vervolgens zag hij, dat een van de mannen snel op de bestuurdersstoel ging zitten. Vervolgens schakelde deze man de centraleportiervergrendeling in, waardoor de chauffeur niet meer in zijn auto kon. Even later reed de taxi weg, zonder chauffeur. Later werd de taxi teruggevonden op de Woldstraat in Meppel. De voorruit was vernield en de taximeter was er uit gehaald.
In de loop van de nacht konden drie mannen, allen woonachtig in Staphorst door de politie van Staphorst worden aangehouden, waarna ze ingesloten werden in het politiebureau van Meppel. Naar de vierde man wordt nog gezocht.

Assen - Winkeldieven aangehouden

Door een medewerker van een warenhuis aan het Koopmansplein werd gezien, dat een man, samen met een handlanger, een tas vol propte met kleding. Een man werd aangehouden door de medewerker van het warenhuis en de andere ging er vandoor. Op de Zuidersingel werd ook deze aangehouden, en later overgedragen aan de politie. Na onderzoek bleek dat ze uit diverse winkel goederen gestolen hadden. De mannen, respectievelijk 32 en 35 jaar komen uit Amsterdam en Westerbork.

Assen winkeldief verzet zich

Terwijl een politieman gistermiddag in burger bij de kassa van de Markauf stond af te rekenen, liep een 38 jarige vrouw achter hem langs met een tas vol met gereedschap, zonder deze af te rekenen. Prompt ging het alarm af en de vrouw rende met de tas hard weg. De politieman zette onmiddellijk de achtervolging in en na een paar honderd meter kon de vrouw, met enige moeite, ze verzette zich nogal, worden aangehouden. Bleek dat ze voor ruim 400 gulden had gestolen.

Beilen fiets vernield

Een 21 jarige vrouw uit Beilen had gisteravond haar fiets in de Weversstraat in Beilen staan. Toen ze de fiets wilde pakken zag ze dat jongen haar fiets vernielde. Ze liep vervolgens naar het politiebureau en ging samen met een politieman op onderzoek uit Ze wees vervolgens de verdachte aan. Het bleek te gaan om een 15 jarige jongen uit Beilen. De jongen verklaarde onderinvloed van alcohol en stickies tot zijn daad te zijn gekomen.

Hoogeveen weed auto

Op de Griendtsveenweg in Hoogeveen trof de politie gistermiddag een bruine Peugeot aan, bestuurd door een 30 jarige man uit Hoogeveen. Na onderzoek bleek, dat onder de bestuurdersstoel een tiental zakjes met weed lag. Ook bleek dat de bestuurder enkele zakjes weed bij zich had. De man is aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. De verdovendemiddelen zijn inbeslaggenomen en de man krijgt een proces-verbaal.

Meppel alcoholcontrole
De afgelopen nacht is er een alcoholcontrole gehouden in Meppel. Deze controle is in samenwerking gedaan met aspirant politiemensen, en vrijwillige politiemensen.
Er zijn 841 blaastesten afgenomen. Zeven bestuurders kregen een proces-verbaal omdat ze te veel alcohol gebruikt hebben. Van 1 bestuurder werd tevens het rijbewijs ingevorderd. Verder kregen 6 bestuurders een proces-verbaal omdat de verlichting niet deugde.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5385 '