Berichten van woensdagmorgen
10:37 woensdag 4 augustus 1999

Dirk Neef, 0522 - 274112

Man neergeschoten
In zijn woning aan de Hortensiastraat is Assen is in de nacht van dinsdag op woensdag de 22 jr. bewoner neergeschoten. Twee nog onbekende mannen drongen de woning binnen door een ruit van de voordeur te vernielen. In de hal ontstond een vechtpartij met de bewoner. Hierbij werd hij in zijn lies geschoten. De beide mannen verdwenen hierop. Een buurtbewoner hoorde hulpgeroep en waarschuwde de politie die vervolgens de gewonde man aantrof in zijn woning. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis waar hij vanmorgen aan zijn verwondingen wordt geopereerd. Er is geen sprake van levensgevaar. De man kon nog niet uitgebreid worden verhoord zodat de politie nog niet precies weet waarom de beide mannen naar binnen zijn gedrongen en de bewoner hebben neergeschoten.

Teveel gedronken
Op de Rolderhoofdweg in Assen hield de politie in de nacht van dinsdag op woensdag een 29 jr. automobiliste uit die plaats aan. Uit de blaasproef bleek dat ze gedronken had. De ademanalyse toonde vervolgens aan dat het alcoholgehalte in haar bloed ongeveer 1 promille bedroeg.

Hoogeveen

Lading valt op de rijbaan
Een truck met oplegger van een bedrijf uit Veendam, en bestuurd door een 54 jr. man uit Woldendorp, verloor dinsdagmiddag tegen 16.45 uur op het Klaverblad in de A-28 bij Hoogeveen een zevental pakken cellulose. De combinatie was vanuit de richting Meppel het Klaverblad opgereden. In de lus ging het allemaal nog goed, echter bovenaan op het viaduct begon een deel van de lading door onbekende oorzaak te schuiven en vielen de pakken op de rijbaan. Een bergingsbedrijf heeft de pakken (1600 kg per stuk) met een heftruck op een andere vrachtauto geladen. Al met al duurde het tot 19.15 uur voordat de weg weer vrij was. Het verkeer richting Assen werd zo lang omgeleid via de A-37 afslag Hollandscheveld. Dit leidde tot files bij deze afslag.

Klazienaveen

Insluiper
Terwijl een echtpaar bezig was in de tuin en een zoon onder de douche stond, drong dinsdagavond tegen 19.45 uur een nog onbekend persoon via de niet afgesloten achterdeur een woning aan de Langestraat in Klazienaveen binnen. Er werden wat lades doorzocht en met f. 100,- uit een portemonnee verdween de dief weer ongemerkt via de voordeur.

Assen

Man bedreigd buurtbewoner met schep
De politie in Assen heeft dinsdagavond in de Oosterparallelweg in die plaats een 38 jr. man aangehouden voor bedreiging van een buurtbewoner. Toen de gewaarschuwde politie de straat inreed zagen ze dat de man met een schep boven zijn hoofd dreigend afliep op de 19 jr. buurtbewoner. Op aanroepen van de politie liet hij de schep zakken waarna hij werd aangehouden en geboeid overgebracht naar het politiebureau. De belaagde man heeft aangifte gedaan. De aangehouden man verklaarde tegenover de politie dat hij zich stoorde aan het gedrag van de jongen en zijn vrienden.

Peest

Brand in natuurgebied
Voor de derde keer in drie dagen brak er dinsdagmiddag brand uit in een stuk natuurgebied aan de Brinkstukken in Peest. Door de zuidoosten wind sloeg het vuur snel om zich heen. De brandweer van Assen had, samen met de te hulp gekomen brandweer van Veenhuizen, de brand snel onder controle. Het duurde echter nog tot ongeveer 17.00 uur voordat de brandweer klaar was met het nablussen. Het is niet bekend hoeveel natuurgebied er door de brand verloren is gegaan.

Oranje

Hooipers in brand
Op een stuk land in Oranje vloog dinsdagmiddag door onbekende oorzaak een hooipers in brand. Het vuur sloeg over naar het hooi op het land. De brandweer bluste de brand.

Smilde

Brand door knuffelbeer
Een knuffelbeer op een brandende lamp boven een bed op een kinderkamer veroorzaakte in de nacht van dinsdag op woensdag brand in een woning aan De Sluiskampen in Smilde. Door de warmte van de lamp vloog het knuffelbeest in brand en viel vervolgens op het stapelbed waar twee dochtertjes van de bewoners lagen te slapen. Deze werden hierdoor wakker en waarschuwden gillend de ouders. Deze konden een inmiddels in brand gevlogen matras blussen. De brandweer zorgde voor het nablussen. Het echtpaar met drie kinderen werd opgevangen door de buren.

Meppel

Geluidsinstallatie kwijt
De politie in Meppel heeft in de nacht van dinsdag op woensdag de geluidsinstallatie en TV in beslag genomen van de bewoners van een woning aan de Hesselterweg in Meppel. Reeds vaker waren er bij de politie klachten binnengekomen over geluidsoverlast vanuit deze woning en waren de bewoners gewaarschuwd. Toen dit de afgelopen nacht weer het geval was werd ingegrepen. Tegen de 29 jr. bewoonster wordt proces-verbaal opgemaakt.

Hoogeveen

Onder invloed achter het stuur
Op de Linthorst Homanstraat in Hoogeveen hield de politie in de nacht van dinsdag op woensdag een 29 jr. man uit Hollandscheveld aan. Hij bestuurde een auto en had gedronken. Uit de ademanalyse bleek een alcoholgehalte van ruim 1 promille.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5434 '