Politie Drenthe

15:45 zondag 19 maart 2000

Bert Visser

EMMEN

Drie inwoners van Emmen hebben zondagmorgen bij de politie aangifte gedaan van inbraak in hun auto die stond geparkeerd op de parkeerplaats naast de Zeihuuv aan de Nijkampenweg in Emmen. Van twee autos is de radio gestolen. Bij de derde auto bleef het bij een poging.

LAAR (D)

Een 20 jarige automobiliste uit Groningen is zaterdagnacht met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Hardenberg nadat ze even over de grens bij het Duitse Laar door nog onbekende oorzaak frontaal met haar auto tegen een boom was gereden. De vrouw die in de richting Emlichheim reed miste een bocht. Op verzoek van de Verbindungsstelle Lingen heeft de politie van Coevorden assistentie verleend.

WESTERBORK

De politie van Midden Drenthe heeft op de vroege zondagmorgen in het Wilhelmina ziekenhuis in Assen een bloedproef gevorderd van een 29 jarige inwoner van Westerbork. Rond vijf uur was de man op de Hoofdstraat in zijn woonplaats met zijn auto tegen een boom gebotst. Zijn auto werd geheel vernield. De politie vermoedt, dat alcoholgebruik mede als oorzaak van de botsing kan worden aangemerkt

ASSEN

De politie van Assen heeft zondagmorgen , naar aanleiding van klachten uit het Bewoneroverleg Centrum, rond de Jozefkerk in de Asser binnenstad zon tien bekeuringen uitgeschreven wegens het parkeren op het trottoir en op inritten. De autos zijn vermoedelijk door kerkgangers neergezet. De kerkenraad is na de dienst geinformeerd over de gang van zaken. Beloofd werd e.e.a. in het volgende kerkblad nog eens onder de aandacht te brengen van de leden van de kerk.

NIEUW SCHOONEBEEK

Naar aanleiding van een krantenbericht heeft een 32 jarige eigenaresse van een bloemenwinkel in Nieuw Schoonebeek bij de politie aangifte gedaan van oplichting. Een man die zich uitgaf als lid van de klootschietvereniging Schoonebeek bestelde bij haar onlangs voor 750 gulden aan bloemen en planten. Ze zouden bestemd zijn voor een feestavond die half april zou worden gehouden bij zaal Dorgelo in Schoonebeek. Voorts vroeg hij of mevrouw voor 100 gulden een advertentie zou willen plaatsen in het clubblad. Dat wilde mevrouw wel en ze betaalde de man contant 100 gulden. Ze kreeg argwaan toen ze in de krant las dat een klootschieter mensen oplichtte. Na een telefoontje met zaal Dorgelo was alles duidelijk. Er was helemaal geen zaal besproken.
Het gaat om een man met het volgende signalement: blank, ongeveer 30 jaar, verzorgd uiterlijk, donker achterovergekamd haar. De man had naast zijn rechteroog een litteken van ongeveer twee centimeter. De politie van Coevorden komt graag in contact met mensen die informatie hebben over de identiteit van de klootschieter.
EMMEN

Een aanhoudingsteam van de politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag rond vijf uur een 51 jarige man uit de Vleerackers in Emmen van zijn bed gelicht en aangehouden.
Volgens de ex echtgenote had de man in het bijzijn van getuigen gedreigd haar te zullen doodschieten als ze niet zou gaan verhuizen. De politie besloot geen risico te nemen en na overleg met justitie is de man aangehouden door een arrestatieteam. Het doorzoeken van de woning van de veradchte leverde geen vuurwapen op. De man is ingesloten.

ZUIDLAREN

Onbekenden hebben zaterdagnacht brand gesticht in een auto die stond geparkeerd achter een winkel aan de Stationsweg in Zuidlaren. De auto was van een 31 jarige inwoner van Zuidlaren. De brandweer kon niet voorkomen dat de auto geheel uitbrandde. Terwijl de brandweer bezig was de auto te blussen bleek, dat achter een naastgelegen bankgebouw waaraan verbouwingswerkzaamheden plaatsvinden, een partij afvalhout in brand stond. Die is geblust voordat hij verdere schade kon aanrichten.

ASSEN
De politie van Assen heeft zaterdagnacht een 37 jarige man uit Assen aangehouden wegens openabre dronkenschap. De man die op straat mensen lastigviel was al een paar kroegen uitgezet en zocht steeds de confrontatie met de portiers. Omdat hij niet voor rede vatbaar was en er geen zinnig woord met hem te wisselen viel besloot de politie hem voor zijn eigen veiligheid en die van anderen aan te houden. De man is in de loop van de morgen naar huis gestuurd.
LIEVEREN

Een 37 jarige motorrijdster uit Groningen is zondagmiddag in zorgwekkende toestand overgebracht naar het AZ in haar woonplaats. De vrouw was betrokken bij een verkeersongeval op de kruising Nijlandseweg / Vaartweg / Roderweg in Lieveren. De vrouw die op een voorrangsweg reed kreeg geen voorrang van een 21 jarige automobilist uit Nieuw Roden waardoor ze met haar motor vol in de flank van de auto reed. De Groningse belandde met haar motor in de sloot. Een 20 jarige vrouw uit Altena die naast de bestuurder zat is door de brandweer uit het wrak van de auto gezaagd. Zij is met o.a. hoofdletsel naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder kwam er met lichte verwondingen vanaf. Hij verklaarde dat hij de motor niet had gezien.

Aanvulling op bovenstaand bericht om 16.55 uur, De motorrijdster is kort na aankomst in het ziekenhuis overleden Het gaat om de 32 jarige Reina Smit uit Groningen.

ASSEN

Geflitst worden wegens het niet dragen van de autogordel is onzin. klik op Sneu Geld.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5446 '