Berichten van donderdagmorgen 8 juli
11:06 donderdag 8 juli 1999

Dirk Neef, 0522 - 274112

ZWIGGELTE

Motor botst achter op auto
Een 29 man uit Westerbork raakte woensdagmiddag lichtgewond doordat hij op de Hoofdstraat in Zwiggelte, met zijn motor achter op een stilstaande auto botste. De motorrijder werd overgebracht naar het ziekenhuis in Assen. De auto, bestuurd door een 44 jr. man uit Westerbork, was gestopt omdat een voor hem rijdende auto wilde afslaan. De motorrijder had dit te laat in de gaten en remde waarschijnlijk te abrupt waardoor zijn remmen blokkeerden en hij achter op de auto botste.

KLAZIENAVEEN

Drie personen naar ziekenhuis
Bij een kop staart aanrijding op de Dordsedijk in Klazienaveen tussen twee personenautos, raakten woensdagmiddag twee personen lichtgewond en werd een derde met hartklachten naar het ziekenhuis gebracht. Beide autos moesten worden afgesleept. Het ongeval ontstond doordat een 80 jr. man uit Klazienaveen te laat opmerkte dat een voor hem rijdende auto, bestuurd door een 29 jr. vrouw uit Nieuw Dordrecht, afremde en richting aangaf naar links omdat ze de linkerberm in wilde rijden. De bejaarde automobilist botste zonder te remmen op de achterzijde van de bijna stilstaande auto. De vrouw uit Nieuw Dordrecht en een 28 jr. passagier uit Klazienaveen werden met nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis. Omdat de bestuurder van de andere auto last kreeg van zijn hart, werd ook hij naar het ziekenhuis gebracht.

ORVELTE

Voetganger rent tegen auto
Op de Wezuperweg in Orvelte raakte woensdagmiddag een 20 jr. man uit Witteveen gewond. Hij stapte uit een bus en rende zonder uit te kijken achter de bus langs de weg op. Daar naderde op dat moment net een personenauto, bestuurd door een 55 jr. vrouw uit Witteveen. Hoewel zij heel langzaam reed kon zij de plotseling vanachter de bus opduikende jongeman niet meer ontwijken. Gelukkig voor hem liep hij niet voor de auto maar tegen de zijkant daarvan. Hij werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

FREDERIKSOORD

Passagier lichtgewond
Op de kruising van de M E van de Meulenweg met de Burgemeester Wynoldyweg en de Heerendijk in Frederiksoord, botsten woensdagavond twee autos op elkaar en raakte een vrouw (leeftijd niet bekend) uit Noordwolde lichtgewond. Zij zat als passagier bij haar 67 jr. echtgenoot in de auto. Op de kruising kreeg de man geen voorrang van een auto, bestuurd door een 31 jr. man uit Havelte. De autos werden licht beschadigd. De vrouw werd met nekklachten voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Heerenveen.

COEVORDEN

Bij een aanrijding op de Krimweg in Coevorden tussen een bromfiets en een auto, raakten woensdagavond de 17 jr. bromfietsbestuurder uit Dalen en zijn even oude duopassagier uit dezelfde plaats lichtgewond. De bromfietser sloeg linksaf en had niet gezien dat een auto, bestuurd door een 23 jr. vrouw uit Coevorden, hem van achteren naderde. Door de botsing die volgde vielen de bromfietser en zijn duopassagier over de motorkap van de auto op straat. Ze werden op straat behandeld door personeel van de ambulance.

COEVORDEN

Ruziemakers gewond
Twee mannen uit Coevorden raakten woensdagmiddag gewond toen ze met elkaar slaags raakten op het Zwindersekanaal in hun woonplaats. Een 68 jr. man raakte daarbij te water en werd voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis waar hij een nacht ter observatie werd opgenomen. Zijn 55 jr. opponent meldde zich na de vechtpartij zelf op het politiebureau. Van hem werd een verklaring opgenomen. Ook deed hij zelf aangifte van mishandeling waarna hij zich onder doktersbehandeling stelde. Beide mannen hebben al langere tijd onenigheid met elkaar. Woensdagmiddag kwamen ze elkaar op het Zwindersekanaal tegen. Ze waren beiden op de fiets. Er werd over en weer wat gezegd en de vlam sloeg in de pan waarna er door beide partijen werd geslagen en waarbij de 68 jr. in het water viel.

HOOGEVEEN

Naaktloper
Passagiers in de trein van Hoogeveen naar Meppel, werden woensdagavond getrakteerd op een bijzonder schouwspel. Nadat de trein was vertrokken uit Hoogeveen en langzaam op gang kwam, sprong er enkele honderden meters voorbij het station ter hoogte van de voormalige blikfabriek, een naakte man van ongeveer 45 jr. uit de bosjes. Waar hij is gebleven konden de passagiers niet meer zien. De politie gaat er niet van uit dat hij probeerde de trein te halen.

WAPSERVEEN

Hennepkwekerij
In een woning aan het Midden in Wapserveen trof de politie dinsdagmorgen op een kamer op de 1e verdieping een professioneel ingerichte hennepkwekerij aan. In de ruimte stonden 250 oogstrijpe planten en de voor de kweek benodigde apparatuur en voedingstoffen. Alle spullen werden in beslag genomen. De planten werden afgevoerd naar de VAM en daar vernietigd. De 37 jr. bewoner verklaarde tegenover de politie dat hij eigenaar is van de kwekerij en dat de oogst bestemd was voor de verkoop. Volgens de man was hij pas sinds begin dit jaar bezig, was dit zijn derde oogst en had het hem ongeveer f. 5000,- opgeleverd. De politie beschikt echter over aanwijzingen dat hij al veel langer bezig is.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5526 '