Politie Drenthe

16:14 dinsdag 21 maart 2000

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

Inbraak woning

EMMEN - Vannacht is er aan de Spehornerbrink ingebroken in een woning. De dader(s) zijn via een uitzetraam, middels het bekende gaatjes boren, de achterzijde van de woning binnengekomen. Ze hebben de gehele woning doorzocht en hebben een videocamerea, GSM, portemonnee, Maglite (zaklamp) en een agenda weggenomen. De agenda is later in de tuin weer gevonden. De totale schade is nog niet bekend.

EMMEN - Vannacht is er ingebroken in een woning aan de Oringerbrink. De dader(s) zijn binnengekomen door een raam aan de voorzijde van de woning te forceren. Uit de woning werd meegenomen een bruine suède jas en een portemonnee. In de jas zaten twee pilletjes voor onder de tong. Deze kunnen gevaarlijk zijn als ze in handen komen van kinderen. De totale schade is niet bekend.

Inbraak bedrijven

ASSEN - Gistermiddag kwam er een melding bij de politie binnen dat er was ingebroken in een pand aan de Vaart Noordzijde. De dader(s) zijn binnengedrongen en hebben een aantal goederen weggenomen. De goederen waren onder anderen een natuurstenen schouw, glas in lood raam, sanitair en een deur. De schade is onbekend.

MEPPEL - In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in een bedrijf aan de Blankenstein. De dader(s) zijn binnengekomen door het forceren van een deur. De kasten en het magazijn zijn geheel doorzocht. Een metalen geldkistje met daarin een paar honderd gulden is weggenomen.

EMMEN - Vanmorgen deed een 56-jarige inwoner van Emmen aangifte van inbraak in een bedrijf aan de Statenweg. De dader(s) hadden een raam ingeslagen en zo het bedrijf binnengedrongen. De kantine en berging waren doorzocht. Gestolen werden een aantal kratten Amstel, een aantal flessen drank en twee emmers salade. De totale schade is niet bekend.

Inbraak school

EMMEN - Werd op de nacht van maandag op dinsdag ingebroken in een school aan de Klepel. De dader(s) waren binnengekomen door het vernielen van een kozijn. De kluis hadden de daders meegenomen. Hierin zaten onder anderen een bankpas, een overschrijfboekje, wat waarde papieren en nog een onbekend bedrag aan geld. De totale schade is nog niet bekend.

Vernieling vlaggenmasten

RODEN - Vanmorgen kwam een 24-jarige inwoner van Groningen aangifte doen van vernieling van vlaggenmasten. Deze vlaggenmasten stonden aan de Produktieweg en zijn in de nacht van maandag op dinsdag vernield. De schade bedraagt ongeveer f 1000,--.

Diefstal uit winkel

EMMEN - Werd gisteren ontdekt dat er afgelopen week een viertal GSM's uit een afgesloten vitrinekast zijn weggenomen. Hoe dit gebeurd is, is nog onduidelijk. Dit gebeurde in een winkel aan de Hoofdstraat. De schade is nog onbekend.

Oplichting

COEVORDEN - Vanmorgen deed een 36-jarige inwoner van Coevorden aangifte van oplichting. Afgelopen weekend was er een persoon geweest die een kamer had geboekt voor een aantal nachten in zijn hotel aan de Sallandsestraat. Deze persoon is vertrokken zonder te betalen en heeft een schuld van ruim f 200,-- achter zich gelaten. Vermoedelijk heeft hij dit wel vaker gedaan, omdat de uitbater dit vernomen had van collega's die ook een persoon hadden gehad, overeenkomende met hetzelfde signalement.

Aanranding

ASSEN - Zaterdagmiddag tussen 13.30 uur en 13.45 uur is er in het Asserbos een 14-jarige jongen uit Assen aangerand. De jongen fietste ongeveer om die tijd over de de Rodeheklaan, langs de kinderboerderij en achter de atletiekbaan langs. In dit stuk bos werd hij aangesproken door een man. Deze man heeft de jongen deels ontkleed en verschillende seksuele handelingen bij de jongen verricht. Hoelang een en ander geduurd heeft is niet helemaal duidelijk geworden. Op het moment dat de man bezig ging zelf kleding stukken uit te trekken, wist de jongen te vluchten en is geheel overstuur naar huis gefietst. Uit de gesprekken met de jongen is het volgende signalement komen vast te staan: een blanke man van tussen de 40 en 50 jaar oud en met een lengte van tussen 1.70 en 1.75 meter lang. De man had stekelig haar met inhammen en kalend boven op het hoofd. Hij had een grijze stoppelbaard en droeg een bril met een donker montuur. Hij droeg een zwart soort ski-jack (lengte ¾) met aan de voorkant rode schouderstukken. De politie van Assen is op zoek naar getuigen die rond genoemd tijdstip iets van het voorval of de dader hebben gezien of aan de hand van het signalement kunnen aangeven om wie het gaat.

Oplegger gekanteld

ASSEN - Vanmorgen reed een 44-jarige inwoner van Borger met zijn truck met oplegger over de Tuinstraat en wilde bij de kruising van deze weg met de Vredeveldseweg en de Eiberstraat, linksaf de Vredeveldseweg oprijden. Op het moment dat hij de bocht maakte, voelde hij de oplegger scheef begon te hangen en vervolgens omviel. De combinatie kwam gelijk tot stilstand. Een deel van de lading (zand, cement en stenen) kwam om de rijbaan te liggen. Er deden geen persoonlijke ongelukken voor.

Diefstal portemonnee

PATERSWOLDE - Werd vanmiddag door een 50-jarige vrouw uit Haren aangifte gedaan van diefstal van een portemonnee. De diefstal vond plaats in een zaak aan de Groningerweg. De portemonnee is vermoedelijk uit een schoudertas gestolen. De inhoud van de portemonnee was een aantal bankpassen, enkele honderden guldens aan bankbiljetten en een zilveren munt. De totale schade is nog onbekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5729 '