Politie Drenthe

16:07 zondag 13 februari 2000

Bert Visser

MEPPEL

De politie van Meppel komt graag in contact met de bestuurder van een personenauto die zaterdagmiddag rond half drie met zijn auto vanaf een parkeerplaats ter hoogte van het winkelcentrum aan de Rembrandtlaan is weggereden. De bestuurder is op de weg gekeerd en in de richting Zuiderlaan gereden. Vanwege die manoeuvre vond achter hem een aanrijding plaats. De automobilist wordt verzocht zich te melden bij de politie in Meppel.

HOLLANDSCHEVELD / KERKENVELD / TWEEDE EXL. MOND.

Een 27 jarige automobiliste uit Slagharen is zaterdagmiddag met een gebroken pink en knieletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen. Ze liep de verwondingen op bij een verkeersongeval op de kruising Riegshoogtendijk / Jan Wintersdijkje in Hollandscheveld. Ze kwam frontaal in botsing met een auto bestuurd door een 20 jarige man uit Schuinesloot. Die sloeg vanaf de Riegshoogtendijk linksaf het Jan Wintersdijkje op. Hij verklaarde, dat hij de auto van de vrouw uit Slagharen niet had zien aankomen. Beide autos liepen zware schade op. Een 18 jarige vrouw uit Zuidwolde verloor zaterdagmiddag de macht over het stuur van haar auto toen ze op de Jan Haarstraat in Kerkenveld een scherpe bocht naar links moest maken. Ze kwam even in de berm en bij een poging de stuurfout te corrigeren trapte ze volgens haar per ongeluk op het gaspedaal. Ze kwam tegen een boom tot stilstand. In het ziekenhuis werd een lichte hersenschudding geconstateerd. Haar auto raakte zwaar beschadigd
Een 26 jarige inwoner van Tweede Exloermond brak zaterdagavond zijn arm toen hij op het Zuiderdiep in zijn woonplaats met zijn auto tegen een boom botste. Een inzittende bleef ongedeerd. De bestuurder moest naar links uitwijken voor een tractor, bestuurd door een 26 jarige plaatsgenoot. Die stond met de tractor dwars op de weg; hij was bezig achteruit het erf van zijn woning op te rijden.

EMMEN

Een loslopende koe heeft zaterdagnacht de politie van Emmen geruime tijd beziggehouden. Uiteindelijk heeft de politie het beest op verzoek van de 68 jarige eigenaar uit Weerdinge op de Slenerweg nabij de Rijksweg N34 doordgeschoten. Het ging om een koe die niet op een normale manier te benaderen was. Eerder die week had een veearts al een poging ondernomen het dier te verdoven.
De eerste melding kwam rond half elf van een inwoner van Emmen die meldde dat er op de Emmerhoutstraat een koe losliep. Even later was het beest gesignaleerd bij het kerkhof. Nadat het de politie was gelukt het dier een maisveld in te drijven werd het dier later weer waargenomen op de Odoornerweg. Uiteindelijk verdween het beest in het Valtherbos. Tegen 05.30 uur dook ze b zon 5 kilometer verder weer op. Op de Rijksweg N34 tussen Klijndijk en t Haantje konden verraste automobilisten ternauwernood het dolle beest ontwijken. Uiteindelijk kon de koe tot grote opluchting van de eigenaar worden gedood.

ASSEN

De politie van Assen heeft zaterdagnacht op de Groningerstraat een 16 jarige jongen uit Groningen aangehouden. Hij bestuurde een personenauto, uiteraard zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs. De auto is inbeslaggenomen. Hij was niet verzekerd en de APK ontbrak. De jongen die zwervende is , is na verhoor vrijgelaten.

HOOGEVEEN

Een bejaard echtpaar aan de Buizerdlaan in Hoogeveen is zaterdagmiddag het slachtoffer geworden van een insluiping in hun woning, waarbij uit een slaapkamer een kluis met sieraden en verzekeringspapieren is gestolen.
Bij het echtpaar belden een man en een vrouw aan die beweerden vrienden te zijn van de bovenburen. Die waren niet thuis en ze vroegen of ze even een briefje mochten schrijven om de bovenburen te laten weten dat hun vrienden aan de deur waren geweest. Nadat ze waren binnengelaten leiden ze het echtpaar af, waardoor vermoedelijk een derde en vierde persoon de gelegenheid kregen de woning binnen te sluipen en te doorzoeken.

ASSEN

Uit een woning boven een bedrijf aan de Torenlaan isin de nacht van zaterdag op zondag een kluis opengebroken. Surveillerende politemensen troffen rond half zes de voordeur van de woning geopend aan. Er was niemand in de woning aanwezig en in een kantoortje bleek de kluis te zijn opengebroken.
De politie heeft familie van de bewoner in kennis kunnen stellen. De technische recherche van de politie stelt een sporenonderzoek in. Uit een magazijn van een bedrijf aan de Weverstraat in Assen is zaterdagavond een computer met toebehoren gestolen. Men kwam het pand binnen nadat met een straatklinker een ruit was ingegooid. In de nacht van zaterdag op zondag is bij een inbraak in het magazijn van een groothandel in automateralen aan de Winkler Prinsstraat in Assen een nog onbekende hoeveelheid goederen gestolen. De politie werd rond half acht over de inbraak geinformeerd door surveillanten van een beveiligingsbedrijf. Men kwam binnen na vernieling van de ruiten van een roldeur.

DE WIJK

Een surveillance-eenheid van de politie heeft zaterdagnacht een inbraak in een telecombedrijf op het industrieterrein bij De Wijk voorkomen.
Toen de agenten bij het pand kwamen aanrijden zagen ze twee mannen langs de zijkant van het pand hard weglopen. Uit onderzoek bleek dat ze bezig waren geweest met een motorzaag een toegangshek door te zaken.
De politie heeft diverse zaken veiliggesteld. Hoe de daders zijn ontkomen is niet bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5776 '