Politie Drenthe

Persberichten

Persberichten zaterdag 8 januari 2000 tot 14.00 uur 14:07 zaterdag 8 januari 2000

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

PESSE
Auto in de sloot
Vrijdagnacht omstreeks 2.45 uur reed een 19-jarige automobilist uit Coevorden over de Hoogeveenseweg. Terwijl hij met zijn walkman bezig was, die op de bijrijdersstoel lag, kwam hij met zijn auto in de berm. Daarna raakte hij in een slip en kwam via een boom terecht in de sloot. De auto raakte beschadigd; de bestuurder bleef gelukkig heel.

COEVORDEN
Aanrijding met alcohol
Vrijdagavond omstreeks 22.30 ontstond op de kruising van de Europaweg met de Klinkenvlier een aanrijding tussen 2 auto's. Een 24-jarige man uit De Krim reed over de Europaweg, richting Schoonebeek. Een 43-jarige man uit Coevorden kwam vanaf de Klinkenvlier. De eerstgenoemde gaf richting aan om linksaf de Klinkenvlier op te rijden. Daarop ging de ander de Europaweg op. De man uit De Krim wilde echter de volgende afslag pas naar links, en was dus rijkelijk vroeg met het aangeven van richting. Hij botste vervolgens achter op de auto van de Coevordenaar. De man uit De Krim bleek te hebben gedronken. Bij de ademtest blies hij 525, bijna 1,3 promille. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. Twee maanden geleden was hij ook al met teveel alcohol op achter het stuur aangetroffen.

HOLLANDSCHEVELD
Bromfietser gewond na val
Vrijdagmiddag tegen 16.30 uur reed een 42-jarige vrouw uit Hoogeveen met haar bromfiets over de Marten Kuilerweg. Ze passeerde daar een 19-jarig meisje uit Hoogeveen die daar met haar pony reed. De pony schrok van de bromfiets en sprong de weg op. De bromfietser kwam daarbij te vallen en liep daarbij een hersenschudding op. Ze is per ambulance overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis in Hoogeveen.

EXLOO
Te snel gereden en teveel gedronken
Vrijdagnacht tegen 1.00 uur trof de politie op de Hoofdstraat een 25-jarige automobilist uit Ter Apel aan. Hij reed daar met een snelheid van ongeveer 100 kilometer per uur, en bleek teveel te hebben gedronken. Bij de ademtest blies hij 290, ongeveer 0,65 promille. Hij kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

DE PUNT
Automobilist onder invloed
Vrijdagnacht tegen 4.00 uur controleerde de politie op de Groningerstraat een 20-jarige automobilist uit Norg. Bij de ademtest blies hij 370, ongeveer 0,85 promille. Hij ontving een snelrechtdagvaarding.

Automobilist onder invloed
Vrijdagnacht om 5.15 uur controleerde de politie op de Meerstraat een 25-jarige automobilist uit Emmen, die teveel gedronken had. Bij de ademtest blies hij 380, ongeveer 0,9 promille. Ook hij kreeg een snelrechtdagvaarding.

Auto-inbraak
Vrijdagavond omstreeks 23.30 uur merkt een 26-jarige man uit Oudorp dat in zijn auto is ingebroken. Deze staat geparkeerd op de Bruntingerbrink. Een van de portierramen is ingeslagen en de radardetector is weggenomen.

KLAZIENAVEEN
Auto-inbraak
Vrijdagavond is op de Jhr. de Jongestraat de auto van een 46-jarige man uit Nieuw-Dordrecht opengebroken. Het slot van de achterklep is geforceerd. Uit de auto is de radio-cdspeler gestolen; de hoedenplank met ingebouwde boxen, en een radardetector.

HOOGEVEEN
Verdachte vernieling aangehouden
Vrijdag rond middernacht is op het OC aan de Fokkerstraat een 26-jarige bewoner aangehouden, die onder invloed van alcohol een aantal ruiten heeft vernield.

MEPPEL
Ruit vernield
Vrijdagnacht tegen 4.00 uur is een raam vernield van een winkel aan de Grote Markt. De schade bedraagt enkele duizenden guldens.

ZUIDLAREN
Ruiten vernield bij vechtpartij
Vrijdagnacht tegen 4.00 uur zijn enkele ruiten gesneuveld van een eethuisje aan de Millystraat. Dat gebeurde bij een vechtpartij, waarvan de oorzaak nog niet bekend is. Er bleek in ieder geval een boel alcohol in het spel te zijn. Toen de politie ter plekke kwam was de rust weergekeerd. De namen van een aantal betrokkenen zijn bekend, en de zaak zal mogelijk een vervolg krijgen.

ASSEN
Mishandeling
Vrijdagnacht omstreeks 3.30 uur is een 37-jarige man uit Assen mishandeld in een café in de Rolderstraat. Hij is per ambulance overgebracht naar het Wilhelminaziekenhuis. Over de dader en een eventuele oorzaak is verder nog niets bekend.

RODEN
Bedreiging met luchtdrukpistool
Vrijdagnacht even na 12 uur is in een discotheek aan de Brink een 17-jarige jongeman uit Roden aangehouden. Hij had een even oude plaatsgenoot bedreigd met een luchtdrukpistool. In afwachting van de politie hield het personeel hem in bedwang. De jongen is aangehouden, en zijn luchtdrukpistool is in beslag genomen.

Schuur afgebrand
Vrijdag tegen middennacht is een houten schuur afgebrand achter een woning aan de Nijkampenweg. De 49-jarige bewoner zag de schuur ineens in brand staan. De oorzaak van de brand is onbekend.

EMMEN
Marktbezoekers zijn vrijdag tijdens de weekmarkt gewezen op de soms eenvoudige manier waarop zakkenrollers te werk gaan. Personeel van de Stichting Veiligheid heeft aan de mensen gevraagd waar en hoe ze hun portemonnee droegen. Het bleek veelal in ritsvakjes van een tas te zijn, die eenvoudig en ongemerkt konden worden geopend. De ongeveer 100 ondervraagde mensen, die overwegend positief op de actie reageerden, kregen vervolgens een advies over het vergroten van de veiligheid op dit gebied.

KLAZIENAVEEN
Inbraak
Vrijdagnacht is ingebroken in een bedrijf aan de Kloostermanswijk. Om binnen te komen werd het glas uit de toegangsdeur aan de voorzijde verwijderd. Uit de zaak is een aantal pakken koffie weggenomen, en een hoeveelheid kleding en schoenen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5995 '