Berichten van donderdagmiddag

Dirk Neef, 06 - 51557950

Hoogersmilde

Greep in kassa
De politie heeft woensdagmiddag op de Rijksweg A-28 bij Assen twee mannen van 31 jr. uit Amsterdam aangehouden. De mannen worden er van verdacht kort daarvoor in een supermarkt in Hoogersmilde ruim f. 1000,- uit een kassa gestolen te hebben. Direct nadat de beide mannen de bewuste winkel hadden verlaten, ontdekte winkelpersoneel dat er geld miste uit een kassa die even niet bemand was en waar een van de mannen bij had gestaan. Doordat het winkelpersoneel een goede beschrijving van de beide mannen kon geven en bovendien had gezien in wat voor soort auto ze waren weggereden, kon de politie ze achterhalen en aanhouden. Ze zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Assen

Winkeldieven
Woensdagmiddag werd in een winkel in de Weiersloop in Assen een 24 je man uit Den Haag aangehouden die kort daarvoor uit een vitrine twee mobiele telefoons ter waarde van f. 2700,- had gestolen. De bedrijfsleider van de winkel zag de diefstal. Toen hij de man aansprak had deze nog net kans gezien de beide telefoons tussen wat andere spullen te leggen. Toen de Hagenaar in de gaten kreeg dat de politie zou komen vluchtte hij de winkel uit. Het personeel zette de achtervolging in en uiteindelijk kon de man met veel moeite en slechts met de hulp van nog twee mensen worden aangehouden en vastgehouden tot de politie er was. Op het politiebureau bekende de man de diefstal. Een onbekend gebleven medeplichtige zag kans in de commotie te ontkomen. De aangehouden man is in de loop van de dag op vrije voeten gesteld.

Coevorden

Hennepkwekerij uit bedrijf genomen
In een loods aan de Parallelweg in Coevorden trof de politie woensdagmorgen een compleet ingerichte en in werking zijnde hennepkwekerij aan. Er werden circa 900 hennepplanten in de bloeifase, 48 assimilatielampen, 6 ventilatoren, dompelpompen en meerdere vaten groei- en bloeistoffen in beslaggenomen. Gelet op het aangetroffen restafval gaat de politie er van uit dat er reeds eerder is geoogst. De politie stelde een onderzoek in nadat er informatie was binnengekomen dat er mogelijk iets vreemds gaande was in deze loods. De politie stelt naar de eigenaar(s) van de kwekerij een nader onderzoek in. De eigenaar van de loods verhuurde deze en heeft zelf niets met de kwekerij te maken.

Zwinderen

Een gewonde bij botsing tussen vrachtautos N-37 Donderdagmorgen raakte een 55 jr. vrachtwagenbestuurder uit Oudehaske gewond bij een aanrijding op de N-37 bij Zwinderen. Hij botste met zijn met 30 ton zand geladen vrachtauto op een tegemoetkomende kleine (Nederlandse) vrachtauto, bestuurd door een 21 jr. man uit Carnide (Portugal). De Portugees raakte door onbekende oorzaak op de weghelft voor het tegemoetkomend verkeer. De bestuurder van de zandauto stuurde nog rechts de berm in doch kon niet voorkomen dat hij met de cabine van zijn auto tegen de aluminium laadruimte van de tegemoetkomende vrachtauto botste, waardoor deze geheel werd weggeslagen. De bestuurderscabine van deze auto bleef gespaard waardoor de bestuurder en twee meereizende landgenoten ongedeerd bleven. De chauffeur van de zandauto raakte lichtgewond in het gezicht en moest zich onder doktersbehandeling stellen. Door rondvliegende brokstukken werden nog twee personenautos licht beschadigd. I.v.m. deze aanrijding en de bergingswerkzaamheden ondervond het verkeer op de N-37 ruim een uur hinder. De bestuurder uit Portugal kreeg direct van Justitie een boete van f. 500,- opgelegd, welke door zijn Nederlandse werkgever werd voorgeschoten.

Hoogeveen

Fietster lichtgewond
Een 58 jr. vrouw uit Hoogeveen raakte donderdagmorgen lichtgewond doordat zij op de kruising van de Notaris Mulderstraat Wilhelminastraat met de Bentinckslaan in haar woonplaats in botsing kwam met een personenauto bestuurd door een 73 jr. man uit Stuifzand. Op de kruising liet de afslaande auto de tegemoet komende fietser niet voorgaan. De vrouw werd per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis.

Ruinerwold

Auto met aanhanger over de kop
Op de N-375 bij Ruinerwold ging donderdagmiddag een man uit Meppel (leeftijd niet bekend) met de door hem bestuurde bestelbus met daarachter een aanhanger met stenen, over de kop. Een 36 jr. vrouw uit Meppel die bij de man in de auto zat raakte gewond en werd, vermoedelijk met hoofdletsel, overgebracht naar het ziekenhuis van Zwolle. Volgens een getuige begon de aanhanger met stenen ineens te slingeren waardoor de bestelbus onbestuurbaar werd. De auto werd zwaar beschadigd.

Hoogeveen

Nieuwe Cv-ketels gestolen
Uit een in aanbouw zijnde flat aan de Alteveerstraat in Hoogeveen werden van dinsdag op woensdag 2 nieuwe Cv-ketels met een waarde van f. 5600,- gestolen. Waarschijnlijk zijn de dieven via het hekwerk rondom de nieuwbouw op het terrein gekomen.

Assen

Inbraak in school
In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken in een school aan de Selma Lagerloflaan in Assen. Om binnen te komen werd een raam geforceerd. Binnen werden nog wat deuren en een kast opengebroken. De buit bestaat waarschijnlijk alleen uit geld. Hoeveel is nog niet bekend.

Snelheidscontroles

Bij radarcontroles die vandaag werden gehouden op de Achteromseweg in Peize, de Zulthe in Roden, het Oosteind en de Asserstraat in Norg en de Graswijk in Assen, werden in totaal 253 automobilisten bekeurd. Tijdens de controle passeerden 1065 voertuigen de radarwagen. De hoogste snelheid werd gemeten op de Achteromseweg in Peize. Hier reed een auto 87 km/u in plaats van de toegestane 50 km/u.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 6007 '