Politie Drenthe

15:16 zaterdag 12 februari 2000

Bert Visser

EMMER COMPASCUUM

De politie heeft proces-verbaal opgemaakt tegen een 20 jarige inwoonster van Emmer-Compascuum. De vrouw botste vrijdagmiddag op de Runde in haar woonplaats achter op de auto van een 63 jarige man uit Emmen. De man is met nekklachten overgebracht naar het Scheper ziekenhuis. De vrouw die geen rijbewijs had verklaarde zonder toestemming te hebben gereden in de auto van haar moeder. Volgens haar had ze door de laagstaande zon niet opgemerkt dat de voor haar rijdende auto afremde. In verband met de schade aan de autos heeft de politie de kentekenbewijzen ingenomen.

BORGER

Een 89 jarige vrouw uit Emmen is vrijdagmiddag met beenletsel naar het ziekenhuis in Emmen gebracht. De vrouw zat als passagier in een auto, bestuurd door een 84 jarige man uit Emmen. Die verleende op de kruising van de N34 bij Borger geen voorrang aan een 25 jarige bestuurster van een personenauto uit Emmen. Beide autos raakten zwaar beschadigd.

HOOGEVEEN

Op het Haagje in Hoogeveen liep een 14 jarig meisje uit die plaats een hersenschudding en kneuzingen op toen ze ter hoogte van de SNS bank met haar fiets onder een auto kwam bestuurd door een 28 jarige man uit Assen De bestuurder verklaarde dat het meisje plotseling de weg overstak en dat hij haar, ondanks krachtig remmen niet meer kon ontwijken. Een technisch onderzoek aan de auto leverde geen mankementen op.

EMMEN/GASSELTE

Een 22 jarige vrouw uit Emmen liep vrijdagnacht tegen de lamp toen ze . zonder rijbewijs en met 0,92 promille alcohol als bestuurster van een personenauto betrokken raakte bij een verkeersongeval op de kruising Hondsrugweg / Westenescherstraat/ Westerstraat in Emmen. De vrouw werd op de kruising van achteren aangereden door een auto, bestuurd door een 24 jarige man uit Coevorden. Die verklaarde dat de vrouw op de kruising door een rood verkeerslicht was gereden om terug te rijden in de richting waar ze vandaan kwam. Hij kon daardoor niet voorkomen dat hij achterop haar auto botste. De vrouw die ontkende door rood te zijn gereden is met een dagvaarding voor snelrecht naar huis gestuurd.
Een 52 jarige automobilist uit Drouwenerveen miste vrijdagnacht op de Houtvester Jansenweg bij Eexterhalte een bocht en botste met zijn auto tegen een boom Hij bleek te hebben gedronken. De ademanalyse kwam op 410
µgl en dat komt overeen met ongeveer 0,94 promille. Zijn totaal vernielde auto is afgesleept.

HOOGEVEEN

Een 24 jarige man uit Hoogeveen heeft tegenover de politie verklaard dat hij vrijdagnacht in een flat aan de Saturnus is mishandeld door de nieuwe vriend van zijn ex vriendin. Hij was bij zijn ex op bezoek, toen de nieuw vriend binnenkwam. In het ziekenhuis werden bij de man een lichte hersenschudding, twee gekneusde vingers en kneuzingen over zijn hele lichaam geconstateerd.
De politie heeft de man thuisgebracht en met hem afgesproken dat hij op een later tijdstip aangifte zal doen van de mishandeling.

HOOGEVEEN

De politie van Hoogeveen heeft vrijdagmiddag twee winkeldieven aangehouden en met een dagvaarding voor snelrecht naar huis gestuurd. Een 24 jarige man uit Hoogeveen werd bij een supermarkt aan de Tamboerpassage betrapt op de diefstal van drie pakjes shag en een 35 jarige man uit Westerbork werd betrapt bij de diefstal van 5 broeken bij een kledingzaak aan de Hoofdstraat. Bij diens fouillering kwam bovendien een telefoon boven water die bleek te zijn gestolen bij een telecomzaak in Hoogeveen.

DALEN / MEPPEL / ASSEN / HOOGEVEEN / SMILDE

Inbrekers hebben vrijdagavond uit een recreatiewoning aan de Reindersdijk in Dalen een fototoestel, een reisstrijkijzer er een radiocassettespeler gestolen. Ze zijn via een schuifpui binnengekomen. In Meppel is vrijdagavond ingebroken bij twee woningen aan de Engelgaarde en het Rammersveld. Voorlopig wordt daarbij slechts 40 gulden vermist.
In Assen zijn bij een woninginbraak aan de Steendijk in de nacht van vrijdag op zaterdag een videorecorder en twee jassen gestolen. Om binnen te komen is gebruik gemaakt van de z.g. gaatjesboormethode. Bij een woning even verderop in de straat bleef het bij een poging. De videorecorder en de twee jassen zijn later teruggevonden in een perceel bos aan de Steendijk.
Na een inbraak in een zaak in automaterialen aan de Overcingellaan in Assen, zon twee weken geleden was het vrijdagnacht opnieuw raak. Ook nu ging het de daders om audio materiaal voor autos. Men is binnengekomen door een gat in de achtergevel te maken. Bij een supermarkt in Smilde hebben inbrekers vrijdagnacht een partij sigaretten gestolen. Men is binnengekomen na vernieling van de toegangsdeur. Vervolgens zijn bij de kassas de rekken met sigaretten opengebroken.

ASSEN

Tijdens de aangekondigde alcoholcontrole van het project Boetegeld = Sneu Geld zijn vrijdagavond/nacht zon 350 blaasproeven afgenomen. Er is gecontroleerd op Peeloo, de Overcingellaan, de Balkenweg en de Jan Fabriciusstraat. Een 32 jarige vrouw uit Assen blies 535 µgl ( 1,23 promille) en kreeg een dagvaarding voor snelrecht en een rijverbod voor vijf uur. De rest was clean.

HOLSLOOT

Bij een verkeersongeval op de kruising Ermerstraat / Oosterhesselseweg / Vleddersweg in Holsloot zijn zaterdag tussen de middag 4 mensen gewond geraakt en met onderkoelingsverschijnselen en verwondingen aan gezicht en ledematen overgebracht het ziekenhuis. Het ongeluk vond plaats toen de 22 jarige automobilist uit Nieuweroord op de kruising bij de brug over de Hoogeveenschevaart geen voorrang verleende aan de auto van een 35 jarige bestuurder uit Dalerveen. Die kwam door de klap in de vaart terecht. De bestuurder en twee inzittenden zijn door passerende automobilisten uit het water gehaald. De auto van de man uit Nieuweroord kwam tot stilstand nadat hij het brugwachtershuisje had geramd.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 6272 '