Politie Drenthe

15:55 zondag 9 april 2000

Roel Hallink, tel.: 0528-295216 of 06-51528156

Verkeersongeval met dodelijke afloop

EES - Afgelopen nacht is bij een eenzijdig verkeersongeval op de N34 (Emmen-Borger), de 25-jarige Arend Roelof Bisschop uit Assen om het leven gekomen. Het slachtoffer reed omstreeks 04.00 uur over de N 34 richting Borger en is nabij de 1e afslag naar Ees met de rechterwielen in de berm gekomen. Bij het corrigeren is hij vermoedelijk de macht over het stuur verloren, naar de linkerzijde van de weg geschoten en op de kop in een sloot terechtgekomen. De bestuurder is ter plaatse aan zijn verwondingen overleden.

Auto in sloot

RODEN - Gisteren tegen de avond reed een 18-jarige inwoner van Roden met een bestelbus over de Weerhorsterweg. Net voorbij de brug kwam de auto met de wielen in de linker berm. Bij het corrigeren schot de bus de rechterberm in en vervolgens weer naar de linkerkant van de weg. Daar schoot de bus door de berm en de sloot en kwam op de zijkant in het weiland terecht. Een achterin de bus zittende jongen uit Roden, leeftijd onbekend, is voor onderzoek naar het AZ in Groningen gebracht. De bestuurder en nog een andere passagier kwamen met de schrik vrij. De bestelauto raakte behoorlijk beschadigd.

Onder invloed

COEVORDEN - Bij een controle op de Wethouder Donkerstraat werd gistermiddag een 29-jarige bestuurder uit Coevorden gecontroleerd. Het bleek dat hij teveel gedronken had en werd aangehouden. Hij blies 390 µg/l (ongeveer 0.9 promille). Aan de verdachte werd een dagvaarding uitgereikt.

MEPPEL - Op de Thorbeckelaan werd afgelopen nacht een auto gectroleerd, waarbij bleek dat de 34-jarige bestuurder uit Meppel teveel gedronken had. Aan het bureau blies hij 285 µg/l (ongeveer 0.65 promille). Verdachte is met een dagvaarding heengezonden.

Vernieling en diefstal auto

HOOGEVEEN - In de nacht van vrijdag op zaterdag is bij een garagebedrijf aan de Schutstraat het toegangshek geforceerd en werden op het terrein 3 auto's vernield. Het is nog niet duidelijk of dit vernieling is, dan wel poging tot diefstal. Later op de dag werd ontdekt dat er een Opel Vectra gestolen was. De totale schade is niet bekend.

Inbraken in auto's

MEPPEL - Afgelopen nacht werd er ingebroken in een auto aan de Vledderstraat. Het is nog niet duidelijk hoe de dieven in de auto zijn gekomen. Vermist worden de radio/cd-speler en een halflange leren jas.

ASSEN - Gistermiddag is er ingebroken in een auto aan de Paul Krugerstraat. De ruit van het rechterportier was vernield. Uit de auto werd een radardetector gestolen.

Diefstal uit boten

MEPPEL - Gisteren laat in de middag is er ingebroken in 3 boten, die lagen afgemeerd aan de Jan van de Boschkade. Van één bot was de deur geforceerd, terwijl van de andere twee, ruiten waren verbroken. Daar de eigenaren niet aanwezig waren is het nog niet duidelijk wat er uit de boten gestolen is.

Inbraken woningen

ASSEN - Gistermiddag is er ingebroken in een woning aan de Thorbeckelaan. De daders kwamen binnen door het forceren van de voordeur. De gehele woning werd doorzocht. Gestolen werden een camera, een elektronenflitser, een zoomlens, een statief, een paar honderd gulden aan vijfjes uit een spaarpot en wat kleingeld uit een trommeltje.

ASSEN - Eveneens aan de Thorbeckelaan werd gistermiddag ingebroken. Ook hier was de voordeur geforceerd. De gehele woning bleek doorzocht te zijn. Vermist worden een paar sierraden. Nagekeken zal worden of er nog meer weg is.

Ook bij de buren aan de Thorbeckelaan werd ingebroken. Hier wordt een fototoestel vermist. Het is niet precies duidelijk hoe de daders zijn binnen gekomen.

ASSEN - Gisteravond werd, bij afwezigheid van de bewoners, ingebroken in een woning aan de Paganinilaan. De daders hadden de voordeur ingetrapt om binnen te komen en voorts de gehele woning doorzocht. Vermist worden een TV, een videorecorder en een videocamera. Schade is nog niet bekend.

NIEUW AMSTERDAM - Gisteravond werd er ingebroken in een woning boven een pand aan de Vaart ZZ. Via een brandtrap kwamen de daders bij een deur, die geforceerd werd. de gehele woning werd doorzocht. Uit de woning werd een klein kluisje, met onbekende inhoud en een damestas, met daarin een portemonnee met wat geld, gestolen.

Diefstal uit bedrijven

EMMEN - Afgelopen nacht werd bij een zaak aan De Weiert de toegangsdeur vernield met een steen. Vervolgens zijn de dader(s) binnen gewest en hebben daar ongeveer 80 pakjes sigaretten gestolen. Vandaag zal gekeken worden of er nog meer weg is.

HOOGEVEEN - Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Marconistraat. De daders verschaften zich de toegang door het vernielen van een raam. Gestolen werden twee Kangoo's en twee Boormachines. Het is niet precies duidelijk of er nog meer weg is.

Winkeldiefstal

HOOGEVEEN - Gistermiddag werd een 33-jarige inwoonster van Hoogeveen betrapt bij stelen van diverse goederen in een winkel aan de Hoofdstraat. Het winkel personeel werd gewaarschuwd door het alarm toen de vrouw de winkel verliet. Het winkelpersoneel heeft de vrouw aangehouden en overgedragen aan de politie. Bij onderzoek bleek dat zijn 3 shirts en 3 trainingsbroeken had gestolen, met en totale waarde van ongeveer f 300,--. Na verhoor is zij heengezonden. tegen haar zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Vernielingen

RODEN - Gisteravond zijn bij een pand aan het Hoppad 4 ruiten vernield. De ruiten waren ingegooid en ingetrapt. Aan de Albertsbaan in Roden werden afgelopen nacht bij een supermarkt twee ruiten vernield.
Ook in Assen aan de Groningerstraat, in Coevorden aan de Friesestraat en in Hoogeveen aan de K. de Raadstraat en de Hoofdstraat moesten afgelopen nacht het enkele ruiten ontgelden.

Brand door frituurpan

NOORDSCHESCHUT - Gisteravond ontstond er brand in een frituurpan in een woning aan de Pesserdijk. De 20-jarige zoon des huizes had de pan aangezet en was in slaap gedommeld. Toen hij wakker werd, bleek de frituurpan en de afzuigkap in brand te staan. Toen hij probeerde de brandende pan naar buiten te krijgen, bekwam hij lichte brandwonden aan armen en hoofd. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen. de brandweer uit Hoogeveen kwam ter plaatse en bluste de brand. Afzuigkap en keukenkasjes liepen brandschade op. Verder was er rook- en waterschade. Totale schade is niet bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 6762 '