van zondagmiddag 21 februari 1999
16:10 zondag 21 februari 1999

Bert Visser

*

Een 26 jarige man uit Odoorn is vrijdagnacht met een gebroken bovenbeen en vermoedelijk inwendig letsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen nadat hij met zijn auto op het Zuideinde in Exloo tegen een boom was gereden. De man weigerde in het ziekenhuis om mee te werken aan een bloedproef. Z’n rijbewijs is ingevorderd. Z’n auto is geheel vernield afgesleept.

*
Zaterdagmorgen zijn op de Donderenseweg in Norg twee fietsers uit Groningen gewond geraakt toen ze, wachtend bij een fietsersoversteek, werden geschept door een auto, bestuurd door een 35 jarige man uit Lieveren. De fietsers zijn met diverse uitwendige verwondingen vervoerd naar het AZ in Groningen
De man was in een bocht in de weg de macht over het stuur kwijtgeraakt toen hij met z’n rechterwielen in de berm kwam. De auto kwam in een slip en nam de twee wachtende fietsers mee. De fietsers die deel uitmaakten van een groep van 15 waren bezig aan een oefentocht van hun triathlonclub uit Groningen.

*

Een veertigjarige automobilist uit Smilde klaagde zaterdagavond over pijn in de rug en polsen nadat hij op de Norgerweg in Roden met zijn auto tegen een boom was gereden. Hij was naast de weg geraakt toen hij een cd-tje
wilde wisselen. Z’n auto liep zware schade op.

*

Een 31 jarige man uit Gasselternijveen is zondagmorgen op de A28 door de politie aangehouden. Hij wordt ervan verdacht zijn auto onder invloed van drugs te hebben bestuurd. De man raakte bij Hoogeveen om onverkaarbare reden van de weg en kwam met z’n auto vast te zitten in de middenberm. De man verklaarde in een afkickproject te zitten en elke dag 0,25 mg methadon te gebruiken.

*

Geholpen door een aantal cowboys en indianen lukte het de politie van Roden, zondagmorgen even na vier uur een tiental pony’s in een stuk weiland te drijven. De pony’s liepen op de Ceintuurbaan Noord en waren vanaf Foxwolde onderweg naar het centrum van Roden. De politieagenten die op de melding waren afgestuurd hadden de mazzel dat er op dat moment nog een Country and Western feest gaande was in de “Pompstee”. Ze konden zodoende beschikken over deskundige assistentie.

*

Een 18 jarige inwoner van Eelde Paterswolde heeft zaterdagmiddag tegenover de politie bekend, dat hij de avond ervoor een fiets heeft gestolen bij sporthal De Marsch in Eelde. De fiets werd toevallig ontdekt door twee broers van de 16 jarige eigenaar. Zij zijn krantenbezorgers en zagen de fiets van hun broer ergens in een garage hangen. Hoewel de de dief in eerste instantie beweerde dat hij de fiets voor een tientje van een kennis in Groningen had gekocht gaf hij later de diefstal toe. Hij gaat de snelrechtprocedure in.

*

Zondagmorgen ontdekte een 65 jarige man uit Nieuw Schoonebeek dat er een Texels ramschaap ter waarde van ongeveer 500 gulden uit zijn weiland aan de Stheemanstraat in Nieuw Schoonebeek was gestolen. De ram had twee oormerken met de nrs. 05307 en 006334.

*

Met slechts een buit van ongeveer veertig cd’s zijn inbrekers er vandoor gegaan na een inbraak vrijdagavond in een woning aan de Cederlaan in Exloo. Ze hebben met een halve baksteen het dubbele raam van een schuifpui vernield en de hele woning doorzocht. De technische recherche doet het sporenonderzoek.

*
Bij een inbraak in een woning aan de Buitenes in de Asser wijk Peeloo zijn vrijdagavond o.a. een bruine damesportemonnee met daarin een Edah, AH en Air Milespas, een sleutelbos, een rijbewijs, kentekenbewijzen en een aantal bankpasjes gestolen. Men is de woning binnengekomen na het openbreken van een raam van de bijkeuken aan de achterzijde van de woning.

*
Zaterdagavond hebben onbekenden na een inbraak in een woning aan de Dobbenwal in Assen een kluis moeten achterlaten in de tuin van de overburen. Twee inbrekers hadden de kluis voorlopig even achtergelaten in de tuin om hem later met de auto op te pikken. Toen ze daarmee bezig waren werden ze betrapt door buurtbewoners die de zaak niet vertrouwden. De daders zijn er daarop met achterlating van de kluis in hun auto vandoor gegaan.
De kluis is inmiddels terug bij de eigenaar.

*

Bij een inbraak in de clubruimte van een biljartvereniging aan het Haagje in Hoogeveen hebben inbrekers in de nacht van zaterdag op zondag een fooienpot en snoepgoed gestolen. Men is het gebouw binnengekomen na het vernielen van een branddeur.

*

Een 15 jarige jongen uit Beilen wordt ervan verdacht dat hij vrijdagnacht een ruit heeft ingeslagen bij een bar aan de Brinkstraat in zijn woonplaats. De jongen die in de bar, kennelijk opzettelijk een bierglas had vernield werd volgens getuigen kwaad, dat hij daarop werd aangesproken door de barman. Bij het inslaan van de ruit heeft hij zich zodanig aan zijn hand verwond dat hij naar de dokter moest. De jongen verklaarde dat hij niet wist waarom hij de ruit had ingeslagen.

*

De politie van Assen heeft zaterdagnacht een 38 jarige man uit die plaats aangehouden. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag. De politie kreeg even na middernacht een melding dat er een vrouw door haar echtgenoot zou worden bedreigd met een mes. De politie kon voorkomen dat de man zijn vrouw iets aandeed. De zich hevig verzettende man kon het mes afhandig worden gemaakt waarna hij geboeid is overgebracht naar het politiebureau. De politie heeft een aantal messen inbeslaggenomen. De man is ingesloten.

*

Zaterdagmorgen tegen half zes heeft de politie van Roden een 18 jarige en een 19 jarige inwoner van Groningen aangehouden die de portier van een discotheek aan de Brink in Roden zouden hebben bedreigd met een vuurwapen.
De 19 jarige jongen zou volgens de portier in de lucht hebben geschoten. De twee werden aangehouden in een trappenhuis in de Bernhardpassage. Het wapen dat erg leek op een politiepistool was geladen met z.g. ”losse floddres”

*

Zaterdagavond laat is bij een uitslaande brand in een autobedrijf aan de Verlengde Vaart in Erica de werkplaats totaal uitgebrand. De showroom met zo’n 20 auto’s liep rook- en waterschade op.
Het vermoeden bestaat, dat de brand is ontstaan door kortsluiting. De technische recherche van de politie stelt een onderzoek in.

*
In samenwerking met de Rijksdienst voor Radiocommunicatie heeft de politie van Zuid Oost Drenthe zaterdagmiddag 3 etherpiraten het zwijgen opgelegd.
Het ging om de “Simson” en de “G.H.” uit Klazienaveen en om een niet met name genoemde zender uit Weiteveen. Voor de eigenaren was het de eerste keer dat ze gepakt werden. De RvR doet het technisch onderzoek aan de zenders waarvan allen vrijwillig afstand deden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 6943 '