Politie Drenthe

16:21 zondag 10 oktober 1999

Bert Visser

HOOGERSMILDE

Een 33 jarige bestuurder uit Beilen liep vrijdagavond een nat pak op toen hij met zn bedrijfsauto met aanhangwagen van de weg raakte en in de Beilervaart terechtkwam. De aanhangwagen was geladen met hout en is, vermoedelijk door te hoge snelheid, gaan slingeren waardoor de Beilenaar de macht over het stuur verloor.
Een bergingsbedrijf heeft de combinatie weer op het droge gezet.

MEPPEL

Tot nu toe onbekende personen hebben zondagmorgen rond zes uur een uit Heerlen afkomstige personenauto achtergelaten op een doodlopend pad aan de Sleedoornpage in Meppel. De politie trof de auto aan, staande tegen een paar paaltjes, met de sleutels erin, de verlichting aan en de portieren geopend. De politie vermoedt, maar onderzoek moet dat nog uitwijzen, dat de auto in Heerlen is gestolen.

HOOGEVEEN

Een onderdeel van een zuigerstang op de N37 bij Hollandscheveld heeft zaterdagmiddag een 44 jarige automobilist uit Hoogeveen bijna zn hele automotor gekost. De man schrok van een klap onder zijn auto, stopte en moest constateren dat de motorolie vanonder de motor op het wegdek stroomde. Toen de man een eindje terugliep vond hij op het wegdek het onderdeel van de zuigerstang; waarschijnlijk de oorzaak van de ellende.

ASSEN

Zondagmorgen tegen zes uur heeft de politie van Assen op de kruising Pelikaanstraat / Dennenweg een personenauto aangetroffen die geparkeerd stond tegen een lantaarnpaal. Een getuige die de klap had gehoord en de politie belde heeft drie mannen zien wegrennen. Na onderzoek kwam vast te staan dat de auto op 4 oktober was gestolen van een parkeerplaats aan de Troelstralaan in Assen.

BORGER

Zaterdagmorgen zijn bij een verkeersongeval op de Rijksweg N374 bij Borger vijf mensen gewond geraakt en overgebracht naar het ziekenhuizen in Emmen en Stadskanaal.
Het ongeval gebeurde toen een bestuurder uit Vriezenveen (leeftijd nog niet bekend), te laat zag dat er voor hem een aantal autos stilstond i.v.m. een linksafslaande auto. Hij botste in volle vaart bovenop de achterste auto, die vervolgens tegen zijn voorganger botste. De 20 jarige bestuurder uit Dalen en drie inzittenden zijn, hoewel er geen uitwendige verwondingen zichtbaar waren, evenals de Vriezenveener voor onderzoek naar het ziekenhuis gegaan.

WESTERBORK

Een 42 jarige vrachtwagenchauffeur uit Westerbork heeft zaterdagavond bij de politie aangifte gedaan van diefstal van dieselolie uit de tank van zn vrachtwagen. De diefstal is gepleegd op de Perkenslag in Westerbork waar de trucker zijn combinatie geparkeerd had. Volgens de chauffeur was er zeker 150 liter diesel weg.

ASSEN

Een echtpaar , hij 45 en zij 41, van de Groningerstraat in Assen heeft zaterdag tegen middernacht twee criminelen op heterdaad betrapt bij het inbreken in hun woning. Terwijl de inbrekers poogden binnen te komen kon de politie worden gewaarschuwd. De agenten arriveerden juist op het moment dat het tweetal erin was geslaagd in de woning te komen. De inbrekers zijn aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Het gaat om twee inwoners van Utrecht van 24 en 28 jaar. Onderzoek wees uit, dat de jongste van de twee ruim 30 keer bij de politie geregistreerd staat wegens diefstal en inbraak. Van de oudste is de politie tot nu toe nog niet zeker van de juiste identiteit. Na voorgeleiding is het tweetal ingesloten.

RUINEN

Bij een inbraak in een woning aan de Smeestraat 12 in Ruinen is zaterdagnacht een kluis gestolen met daarin o.a. een postzegelverzameling, fotoalbums en een aantal sieraden. In de woning zijn alle vertrekken met grof geweld doorzocht. De politie is zondagmorgen een buurtonderzoek gestart.

NIEUW RODEN

De politie van de wijkeenheid Roden heeft rond middernacht van vrijdag op zaterdag een 40 jarige man uit Roden op heterdaad betrapt toen de die bezig was in te breken bij een supermarkt aan de Roderweg in Nieuw Roden. Een tot nu toe onbekende mededader kon ontkomen. De verdachte is de volgende dag met een dagvaarding voor snelrecht naar huis gestuurd.

ROGAT

Bij een inbraak in een telecom bedrijf op het industrieterrein te Rogat zijn in de nacht van zaterdag op zondag een tot nu toe onbekende hoeveelheid GSMs gestolen. Men is het pand binnengekomen door met vermoedelijk een kettingzaag een roldeur te hebben bewerkt. Verder waren de bewakingscameras onklaar gemaakt.

RUINERWOLD

Twee agenten van de wijkeenheid De Wolden hebben zaterdagmiddag een 76 jarige vrouw uit de Wold A gehaald die daar door nog onbekende oorzaak in terecht was gekomen. Ze is met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht. Toen de agenten ter plaatse kwamen zagen ze de vrouw in het water van de Wold AA drijven en kregen de indruk dat de vrouw reeds was overleden. Toen ze zagen dat de vrouw bewoog zijn ze te water gegaan en slaagden ze erin de vrouw levend en bij bewustzijn op het droge te krijgen.

ASSEN

De politie van Assen heeft zondagmorgen tegen 05.00 uur een 16 jarige jongen uit die plaats aangehouden wegens belediging van de politie. De jongen had de surveillerende agenten na een confrontatie over het vernielen van een fiets uitgemaakt voor Vuile kankerjuten en klootzakken. Op het bureau zijn de ouders van de jongen ingelicht.

ALCOHOLCONTROLES

Bij georganiseerde alcoholcontroles in de nacht van vrijdag op zaterdag en de nacht van zaterdag op zondag zijn in de provincie Drenthe ruim 1600 blaasproeven afgenomen. Achttien bestuurders hadden teveel gedronken.
De controles waren onderdeel van een landelijke z.g. SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) controle waaraan in Drenthe naast de regiopolitie werd deelgenomen door de Vrijwillige Politie en de Koninklijke Marechaussee. In totaal zijn, verdeeld over beide nachten een kleine 50 mensen ingezet.

ASSEN

Zon 400 kinderen tot 12 jaar en evenzoveel mensen ouder dan 12 jaar hebben zaterdag de open dag van de Drentse politie bezocht. De Regiopolitie had voor deelname aan de Landelijke Open Dag Politie het Verkeerspark in Assen afgehuurd. Kinderen tot 12 jaar waren gratis welkom op het park. Het thema was Jeugdzorg
Eenmaal binnen was er voor de jeugd alle kans om kennis te maken met de vele facetten van het politiewerk. Ze mochten in een boevenauto, achter het stuur van een ME bus, en aan de stuurknuppel van een politiehelikopter.
Verder was er gelegenheid om vingerafdrukken te laten nemen en mochten ze op de foto op een echte politiemotor. Aan de open dag werd verder deelgenomen door Veilig Verkeer Nederland en bureau HALT.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 7208 '