van zondag 28 maart 1999
16:37 zondag 28 maart 1999

Bert Visser

*

Twee pizzabezorgers van verschillende pizzaria’s uit Emmen waren zaterdagavond op de Laan van de Bork betrokken bij een aanrijding toen een van hen, een 28 jarige man uit Noord Sleen, nadat hij verkeerd was gereden achteruit de straat opreed en in botsing kwam met een 18 jarige collega uit Emmen. Beide auto’s liepen lichte schade op.

*

Vier loslopende pony’s hebben zaterdagavond op de N381 tussen Zweeloo en Noord Sleen voor een grote ravage gezorgd toen ze werden aangereden door een 51 jarige automobilist uit Emmen en een 50 jarige bestuurder uit Aalden. Twee pony’s waren op slag dood en een derde is vanwege de ernst van zijn verwondingen ter plaatse afgemaakt door een dierenarts . De vierde pony kwam er zonder letsel vanaf.
Zo’n twintig minuten eerder was bij een poging de dieren te vangen op de Wheem in Zweeloo een 10 jarige jongen geraakt door een trap van een van de pony’s. In het ziekenhuis bleek dat de jongen met wat blauwe plekken en kneuzingen weer naar huis kon.
De 61 jarige eigenaar van de pony’s uit Benneveld wordt nog gehoord over de oorzaak van het loslopen van de pony's

*
Zaterdagmiddag hebben bij een botsing op de Zomerdijk in Wanneperveen tussen een 36 jarige motorrijder uit Meppel en een 42 jarige fietser uit Lemmer beiden letsel opgelopen. De mootrrijder klaagde over pijn in de borst en de fietser had een open botbreuk aan zijn rechterhand. Beiden zijn naar het ziekenhuis in Meppel overgebracht.
Getuigen hebben verklaard dat de botsing ontstond doordat beide bestuurders naar dezelfde kant uitweken om een aanrijding te voorkomen.

*
Vrijdagnacht heeft de politie in het ziekenhuis in Zwolle een bloedproef genomen van een 19 jarige autobestuurder uit Diever die met drie kameraden in de auto op de N371 bij Havelte van de weg was geraakt en op de kop in de sloot was terechtgekomen.
De bestuurder en de inzittenden zijn met onderkoelingsverschijnselen naar ziekenhuizen in Meppel en Zwolle gebracht.
Allen zijn inmiddels weer thuis. Een technisch onderzoek aan de auto leverde geen gebreken op die als oorzaak van het ongeval kunnen worden aangemerkt.

*

De politie van Coevorden heeft van een 26 jarige inwoner van Zwolle vrijdagnacht z’n rijbewijs en het kentekenbewijs van z’n auto ingevorderd nadat de man op de Rijksweg 37 bij Holsloot, waarschijnlijk onder invloed van alcohol, met z’n auto van de weg raakte. De man had een gebroken sleutelbeen. In het ziekenhuis is van hem een bloedproef genomen. Z’n auto werd geheel vernield.

*

Tijdens de surveillance heeft de politie van Aa en Hunze zaterdagavond een 30 jarige inwoner van Emmen aangehouden die in kennelijke staat van dronkenschap over de N34 in de richting Groningen reed. Bij de aansluiting met de A28 lukte het de man aan de kant te zetten. De ademtest leverde het forse alcoholpromillage van ongeveer 1,70 Volgens de man was de auto van z’n moeder en had hij hem stiekum meegenomen. Onderzoek wees uit dat de Emmenaar bovendien nog een rij-ontzegging had.

*

Een 50 jarige inwoonster van Meppel heeft vrijdagavond bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van een tweejarige Mastin Espagnol uit de tuin van haar woning aan de C. v.d. Lindenstraat. De reu met de naam Bobo is lichtbruin van kleur met een zwart masker. De hond was nog niet getaoueerd.

*

De Vereniging van Duitse Herdershonden in Assen is gedupeerd na een inbraak in de kantine van de club aan het Zwarte Weggetje in Assen. De inbraak werd zaterdagmorgen ontdekt door een lid van de vereniging. De dieven hebben vier pond koffie, een liter beerenburg en 15 gehaktballen meegenomen.
Om binnen te komen is met een breekijzer de buitedeur opengebroken.

*

Een 30 jarige man uit Musselkanaal en een 22 jarige vrouw uit Stadskanaal hebben zaterdagmiddag bij de politie in Coevorden bekend dat ze in de Friesestraat in het centrum van Coevorden bij een kledingwinkel een jas hebben gestolen. Beiden zijn door de politie geidentificeerd als leden van een familie waarvoor in vele aandachtvestigingen met name in het noorden van het land is gewaarschuwd wegens winkeldiefstal en zakkenrollerij. Voor de man uit Musselkanaal was het de vijftigste keer dat hij voor een dergelijk vergrijp is aangehouden. Beiden zijn ingesloten.
Bij de aanhouding was naast de politie ook de Coevorder Stadswacht betrokken.

*
De bedrijfsleider van een supermarkt aan de Veenhoopsweg in Smilde heeft zaterdagmiddag een 28 jarige Assenaar aangehouden en overgedragen aan de politie nadat de man door hem was betrapt op de diefstal van 9 pakjes shag en drie pakjes sigaretten. De man is met een snelrechtprocedure naar huis gestuurd.

*

Onbekenden hebben zaterdagnacht bij een kledingzaak in winkelcentrum De Weiert in Emmen een grote winkelruit ingetrapt.

*

De politie van Assen heeft zaterdagavond laat een 16 jarige jongen uit die plaats aangehouden die samen met twee kameraden wordt verdacht van mishandeling van een 15 jarige plaatsgenoot.
Het slachtoffer is door zijn belagers in het fietstunneltje bij het Provinciehuis van de fiets getrokken en door een van hen in elkaar getrapt. Twee betrokkenen moeten nog door de politie worden gehoord.

*
Op verzoek van de politie van Noordenveld heeft de politie van Groningen zaterdagavond een 41 jarige inwoner aangehouden. De man wordt verdacht van mishandeling en bedreiging van een 38 jarige ex vriendin uit Eelde – Paterswolde. Vrijdagmiddag heeft de Groninger zijn ex vriendin op de Hereweg in Peize geprobeerd aan haar haren door de portierruit uit de auto te trekken nadat hij die met een autospiegel had ingeslagen. De man is ingesloten.

*
Zondagmorgen vroeg is , vermoedelijk door brandstichting aan de Van Leeuwenhoekstraat in Hoogeveen een carport uitgebrand. De brand werd ontdekt door buurtbewoners, die wakker werden van het geknetter van de vlammen. Ze slaagden erin om de eigenaar van de carport, die voor het eerst na een verbouwing in de woning sliep, door het bonzen op de ramen wakker te maken. De woning liep forse rookschade op. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

*

In de nacht van zaterdag op zondag zijn bij een alcoholcontrole op de Rijksweg N32 bij Havelte 1457 automobilisten gecontroleerd. Tegen 1 daarvan is proces verbaal opgemaakt. Verder is er voor zo’n drieduizend gulden aan niet betaalde boetes geind en was er een automobilist die zonder geldige verzekering reed. Aan de controle hebben 24 politiemensen meegedaan en werd er samengewerkt met de Koninklijke Marechaussee de afzetting is verzorgd door Rijkswaterstaat.

*
Een snelheidscontrole op de Steenwijkerstraatweg in Meppel heeft zaterdag tussen elf uur ’s morgens en half vier ’s middags geleid tot het uitschrijven van bijna achthonderd bekeuringen op een totaal van 2750 auto’s die door de radar zijn gegaan. De snelste reed 93 op de 50 kilometerweg.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 7258 '