Politie Drenthe

16:21 zondag 31 oktober 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216 of 06-51528156

Onder invloed tegen boom

LINDE - Afgelopen nacht reed een 24-jarige inwoner van Balkbrug tegen enkele bomen op de Linnderweg. Hij was met de rechterwielen in berm gekomen en kon de auto niet weer op de weg krijgen en raakte daarbij drie bomen. Na de aanrijding is de man te voet richting huis gegaan. Een poost later werd hij op de Nieuwe Dijk in Balkbrug aangehouden. De man had alcohol genuttigd en op het bureau blies hij 370 Ug/l ( ongeveer 0.85 promille). De man na verhoor heengezonden met een dagvaarding. Zijn auto werd bij de aanrijding zwaar beschadigd.

Op de A28 de sloot in

MEPPEL - Gisteren laat in de middag reed een 65-jarige inwoner van Zeist met zijn auto over de Rijksweg A28 richting Zwolle. Ter hoogte van Meppel raakte hij de macht over het stuur kwijt en kwam via de berm in een sloot tot stilstand. De man is met mogelijk nekletsel overgebracht naar het Sophia ziekenhuis in Zwolle. Daar er in eerste instantie sprake was van nog een inzittende, is de A28 tijdelijk afgesloten geweest om de omgeving goed af te zoeken. Bleek later dat de man toch alleen in de auto had gezeten.

Aanrijding letsel

SCHOONEBEEK - Op de kruising van de Nieuw Amsterdamseweg, de Europaweg en de Lauensteinstraat, verleende gisteravond een 39-jarige man uit Halteren (BRD) met zijn auto geen voorrang aan een 40-jarige bestuurder uit Coevorden, die over de Europaweg reed. De Coevordernaar is met mogelijk nekletsel en de Haltenaar met hoofdletsel, overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen. De verwondingen vielen erg mee en beide bestuurders konden na behandeling huiswaarts keren.

Auto komt in weiland terecht

NOORD SLEEN - Gisteravond reed een 24-jarige inwoner van Aalden met zijn auto over de Molenesweg, waar hij vermoedelijk in de linkerberm is terechtgekomen. Bij het corrigeren is hij de weg over geschoten, door de berm, om tenslotte in een weiland tot stilstand te komen. De man moest uit de auto bevrijd worden. Het letsel viel mee en daar de man gedronken had, werd hij mee genomen naar het bureau. Daar weigerde hij alle medewerking aan een blaas-/ bloedproef. Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Onder invloed op de brommer en passagier breekt been

RODEN - Reed gisteravond een 17-jarige inwoner van Roden met zijn net nieuwe snorfiets over de Produktieweg. Bij hem achterop zat een 19-jarige jongen uit Roden. Plotseling moest de bestuurder uitwijken voor een aanhanger van een vrachtauto. Bij deze manoeuvre raakte de passagier met zijn bovenbeen de aanhanger en brak het been. De bestuurder bleek gedronken te hebben en moest mee naar het bureau. Dar blies hij 425 Ug/l (ongeveer 1 promille). Proces-verbaal al worden opgemaakt.

Onder invloed

COEVORDEN - Werd gistermiddag een auto gecontroleerd op de Pampert. Daarbij bleek dat de bestuurder, een 37-jarige man uit Coevorden, teveel gedronken had en moest hij mee. Op het bureau blies hij 420 Ug/l (ongeveer 1 promille). Bij onderzoek bleek verder dat hij nog een ontzegging van de rijbevoegdheid had tot augustus 2002. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Inbraken in auto's

EMMEN - Aan de Kapelstraat werd gisteravond ingebroken in een auto. De ruit van het rechtervoorportier werd ingeslagen. Gestolen werden een cd-box met CD's en een rugzak met daarin een Walkman, sleutels en een agenda.

NIEUW AMSTERDAM - Afgelopen nacht is er ingebroken in een auto aan de Vaart ZZ. Het linker portier was geforceerd. Gestolen werden een 40-tal Cd's, een rijbewijs en een kentekenbewijs.

Inbraak container

HOOGEVEEN - In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een container aan de Buizerdlaan. De grendels waren losgezaagd. Gestolen werden een aantal zonnebrillen, een aantal miniatuurautootjes, pluche beestjes en een aantal Cd's. Totael schade is niet bekend.

Inbrekers op heterdaad betrapt

ASSEN - Afgelopen nacht werden bij een inbraak in een bedrijf aan de J.C. van Markenstraat, twee mannen van respectievelijk 29 en 44 jaar uit Assen op heterdaad aangehouden. Daar een beveiligingsbedrijf geluid hoorde in het pand, werd de politie ingeschakeld. In het pand werden beide mannen aangetroffen. Eén van de mannen was nog bezig een sigarettenautomaat open te boren. De mannen zijn ingesloten.

Inbraak Dorpshuis

HOOGHALEN - Afgelopen nacht is er ingebroken in het Dorpshuis aan de Stengelinstraat. Door een ruitje van de voordeur te vernielen heeft men zich de toegang verschaft. Gestolen werden een TV, een magnetron, wat geld en sterke drank. De totale schade is niet bekend.

Winkeldievegge betrapt

EMMEN - Gistermiddag werd een 27-jarige inwoonster van Emmen betrapt bij het stelen van drie spijkerbroeken in een winkel aan de Hoofdstraat. Ze had de labels van de broeken geknipt en wilde met de broeken in de rugzak de winkel verlaten. Zij werd overgedragen aan de politie. Bij onderzoek bleek dat zij ook vrijdag al een 3-tal spijkerbroeken had gestolen in dezelfde winkel. Deze broeken had zij inmiddels al verkocht aan onbekenden. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Vernieling

EMMEN - Gisteravond vernielde een 34-jarige man uit Emmen een draagbare telefoon in een shoarmazaak aan de Weerdingestraat. De man had iemand anders, die wilde belde, de telefoon uit de hand geslagen, waardoor deze op de vloer aan diggelen ging. De man is ingesloten.

Mishandeling

TYNAARLO - Afgelopen nacht is een 18-jarige jongen uit Tynaarlo op de Zuidlaarderweg mishandeld. De jongen stond te wachten op een taxi, toen hij door nog onbekend oorzaak werd mishandeld door een groep van 8 tot 10 jongens met bromscooters. Hij werd getrapt en geslagen, waardoor een stuk van een hoektand afbrak. Verder bekwam hij een gezwollen neus. De jongen is voor het maken van foto's, overgebracht naar het Wilhelmina ziekenhuis in Assen

Taxichauffeur berooft van taxi

COEVORDEN - Vannacht is een 25-jarige taxichauffeur uit Veenoord beroofd van zijn taxi. Hij reed rond 01.20 uur over de Hemelweg, toen er aan de kant van de weg een auto stond, met daarbij een man met een kaart. Deze man, met een buitenlands uiterlijk, beduide de taxichauffeur te stoppen. Toen hij gestopt was en het raam naar beneden draaide, werd hem direct een mes op de keel gezet en gedwongen uit te stappen. De bedreiger met het mes stapte in de auto en reed er mee weg. Ook de auto die aan de kant van de weg gestaan had verdween. De taxi werd later terug gevonden op een parkeerplaats langs de Rijksweg N34, tussen Dalen en Holsloot. Er zijn geen aanwijzingen richting daders.

Lawinepijl tegen woning

RODEN - Gisteravond rond 20.00 uur,is er een lawinepijl ontploft tegen een woning aan de Mensingheweg. De 37-jarige bewoner was bezig is zijn huis toen hij een gigantische knal hoorde. Toen hij buiten ging kijken, zag hij een witte plastic huls liggen en dat de muur van zijn woning was geblakerd. Volgens getuigen was er in de nabijheid van de woning een auto gestopt en had een inzittende iets op de woning afgevuurd, waarna de auto weer vertrokken was. Rond dat tijdstip zijn er twee fietsers gezien, die vanuit de richting Roden kwamen fietsen. Mogelijk dat zij iets gezien hebben van de voorval en de politie wil dan ook graag dat deze fietsers zich melden bij de politie.

Brand in caravan

DRIJBER - Gisteravond ontstond er brand in een stacaravan aan het Drijber. De brandweer kwam ter plaatse om de brand te blussen. Kon niet voorkomen worden dat de caravan grote schade opliep. Vermoedelijk is de brand ontstaan in de wasmachine. Deze was namelijk aangezet toen de bewoonster weggegaan was.

Lastige cafébezoekers

MEPPEL - Afgelopen nacht waren een 4-tal jongeren uit Nijeveen erg vervelend bij een uitgaansgelegenheid aan de Grote Kerkstraat. Om de zaak te sussen werden er een 17-jarige jongen uit Nijeveen meegenomen naar buiten, om af te koelen. Buitengekomen bemoeiden een 3-tal vrienden zich er mee. Toen de zaak dreigde te escaleren heeft de politie de groep uit elkaar gedreven. De 17-jarge is aangehouden en ingesloten. Zijn drie vrienden uit Nijeveen, allen 18-jaar, kwamen later zelf aan het bureau. Zij zijn verhoord en tegen hen zal proces-verbaal worden opgemaakt.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 8890 '