Berichten van vrijdagmiddag tot zondagmiddag 20/22-08-99

16:18 zondag 22 augustus 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216 of 06-51528156

* Auto uit de bocht, bestuurder onder invloed

LOON - Werd in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Taarloerweg een zwaar beschadigde auto aangetroffen. In een bocht naar links was vermoedelijk de bestuurder de macht over het stuur verloren en tegen een paar bomen tot stilstand gekomen. Toen de politie ter plaatse was, kwam daar ook de eigenaar, een 38-jarige man uit Deurze. Hij verklaarde niet gereden te hebben, maar uit onderzoek bleek het tegendeel. De man was behoorlijk onder invloed. Hij is aangehouden en op het bureau blies hij 725 Ug/l (ongeveer 1.65 promille). Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Zijn auto werd zwaar beschadigd afgevoerd.

* Aanrijding, bestuurder alcomobilist

ASSEN - Vrijdagnacht reed een 28-jarige man uit Assen met zijn auto over de Industrieweg. Bij de kruising met Het Kanaal, schoot hij dwars over de middengeleider, daarbij een verkeersbord en een verkeerslicht meenemende. De man was onder invloed en werd aangehouden. Hij blies 875 Ug/l (ongeveer 2 promille). Het rijbewijs van de man is ingevorderd en tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

* Tegen de vangrail en onder invloed

TYNAARLO - Reed afgelopen nacht een 38-jarige man uit Assen met zijn auto over de A28. Direct na het viaduct heeft hij vermoedelijk de bocht verkeerd ingeschat en door te hoge snelheid raakte hij de macht over het stuur kwijt. Hij botste aan de rechterzijde tegen de vangrail, werd terug gekaatst, schoot de weg over en kwam aan de linkerzijde tegen de vangrail tot stilstand. Daar de bestuurder nogal wat drank op had, werd hij meegenomen. Hij blies op het bureau 755 Ug/l (ongeveer 1.75 promille). Zijn rijbewijs in ingevorderd. Na verhoor mocht de huiswaarts keren, met een dagvaarding op zak.

* Bromfietsers botsten

HAVELTE - Vrijdagnacht rond half vier reed een 33-jarige man uit Meppel met zijn snorfiets over de Trambaanweg vanuit Havelte. Daar kwam hen een 31-jarige man uit Havelte tegen op een bromfiets. Beiden schampten elkaar en kwamen ten van, waarbij de Meppelder tegen een boom botste en vermoedelijk een beenbreuk bekwam. Zij hebben vrij lang op de plaats van het ongeval gelegen, voordat zij werden opgemerkt. Beide mannen zijn opgenomen in het ziekenhuis te Meppel. Van beide is een bloedproef genomen.

* Bromfiets botst tegen auto

MEPPEL - Reed afgelopen nacht een 18-jarige inwoonster van Koekange met haar bromfiets over het Galmapad. Bij de kruising mat het Zuideinde verleende zijn geen voorrang aan een auto, die bestuurd werd door een 24-jarige inwoner van Ruinerwold. Zij botste vol tegen de zijkant van de auto en is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. Haar bromfiets was totaal vernield. De auto werd aan de zijkant beschadigd.

* Onder invloed

NIEUW BALINGE - Op de Haarweg werd vrijdagavond een 65-jarige bestuurder uit Hoogeven gecontroleerd. De man had teveel gedronken moest mee naar het bureau, Daar blies hij 265 Ug/l (ongeveer 0.6 promille). Na verhoor en met een dagvaarding op zak is hij heengezonden.

EMMEN - Op de Statenweg werd vijdag nacht een 32-jarige bestuurder uit Nieuw Dordrecht gecontroleerd. Hij had teveel drank op en werd aangehouden. Hij blies 305 Ug/l (ongeveer 0.75 promille). Met een dagvaarding op zak kon de man na verhoor huiswaarts keren.

EMMEN - Op de Meester van Lierstraat werd afgelopen nacht een auto gecontroleerd, waarbij bleek dat de bestuurder, een 28-jarige man uit Emmen teveel gedronken had. Op het bureau blies hij 475 Ug/l (ongeveer 1 promille) Na verhoor een dagvaarding aan het uitgereikt en heengezonden.

ZUIDWOLDE - Op de Rijksweg A28 werd afgelopen nacht een auto gecontroleerd en de bestuurder, een 27-jarige man uit Heerenveen, bleek teveel gedronken te hebben. Op het bureau blies hij 515 Ug/l (ongeveer 1.2 promille). Bleek uit het onderzoek verder dat hij geen rijbewijs had en nog een ontzegging van de rijbevoegdheid. Met een dagvaarding, na verhoor, heengezonden.

* Inbraak in auto

RODEN - Vrijdag nacht van een geparkeerd staande auto aan de Rozenhof een ruit ingeslagen en werd de radiocassetterecorder eruit gehaald. Schade is niet bekend.

* Inbraak woning

EMMEN - Van vrijdag op zaterdag werd er ingebroken in een woning aan het Lunet. De daders waren binnen gekomen via het forceren van de achterdeur. De benedenverdieping was doorzocht. Vermist wordt een portemonnee met diverse pasjes en een bedrag van ongeveer f 100,--. Bij enkele andere woning in dezelfde straat werden enkele pogingen gedaan om in te breken, hetgeen bij pogingen is gebleven.

* Inbraak kiosk

NORG - Bij een kiosk van een recreatiepark aan de Donderseweg werd vrijdagnacht ingebroken. De daders kwamen in de kiosk door het vernielen van een ruit. In de kiosk werd alles doorzocht en diverse goederen werden over de grond gesmeten. Twee diepvrieskisten waren opengezet, waardoor de inhoud nagenoeg gesmolten was. Vermist worden een hoeveelheid ij, snoep, drank en een klein bedrag aan geld. Juiste hoeveelheden zijn nog niet bekend.

* Winkeldiefstal

WESTERBORK - Vrijdagmiddag werd bij een winkel aan de Hoofdstraat een hoeveelheid parfum en Eau de toilette gestolen ter waarde van ongeveer f 500,--. Even daarvoor waren er 2 dames in de winkel geweest die belangstelling voor deze goederen toonden. Toen de dames weg waren ontdekte de eigenaar dat er goederen wegwaren. Het betroffen dames van 50 a 55 jaar met een slank postuur en gekleed in lange rokken. Beiden hadden donker opgestoken haar. Een onderzoek in de omgeving had geen resultaat.

MEPPEL - In een winkel aan de Hoofdstraat werden vrijdagavond 2 leren jassen gestolen met een waarde van ruim f 700,--. In de winkel waren twee mannen geweest die zich wat vreemd gedroegen. Toen de mannen weg waren, bleken er 2 leren jassen weg te zijn. Het waren mannen van ongeveer 25 jaar met zwart lang haar in een staart, een bol gezicht en een getinte huidskleur.

* Auto omver gegooid

ASSEN - Zag vrijdagnacht een getuige dat een 3-tal jongens op de Witterstaat een Fiat 500 op z'n kant gooiden. De getuige belde de politie en gaf de signalementen door, waardoor de politie ze gelijk daarna aan kon houden. Het betroffen 3 jongens van respectievelijk 17, 17 en 20 jaar uit Assen. Deze zijn over hun vernieling gehoord. Een duidelijk verklaring hadden ze niet voor hun gedrag. De schade aan de auto is nog niet bekend, daar de eigenaar nog op vakantie is.

* Mishandeling

MEPPEL - Op de zomerdijk werd zaterdagmiddag een 14-jarige jongen door een nog onbekend andere jongen geslagen. De 14-jarige stond met zijn vriend rond 15.00 uur bij de in aanbouw zijn panden te kijken, toen er een jongen met blond haar langs komt die tegen de fiets van de jongen slaat. Hij zegt hier iets van, waarop de onbekende van zijn fiets stapt en hem een aantal klappen verkoopt en vervolgens verdwijnt. Behalve wat blauwe plekken valt het mee. De politie is op zoek naar getuige die iets van dit voorval hebben gezien.

* Inbraak loods

VALTHERMOND - Werd afgelopen nacht ingebroken in een loods aan het Zuiderdiep. De daders kwamen binnen door het forceren van de toegangsdeur. Gestolen werden een aantal antieke klokken en vazen. Nagegaan moet nog worden wat er precies weg is.

* Inbraak bedrijf

ASSEN - Bij een bedrijf aan de Stadsbroek werd afgelopen nacht ingebroken. Men kwam binnen door het ingooien van een ruit van de achterdeur. Gestolen werden en hoeveelheid snoep, ijs en chips. De hoeveelheid is nog niet bekend.

* Fiets vernield

MEPPEL - Aan de Kromme Elleboog werd afgelopen nacht een fiets vernield van een 48-jarige man uit Anloo, door een 4-tal knapen. Op aanwijzing van omstanders konden deze aangehouden worden. Het betroffen 2 jongens van 16 en 18 jaar uit Uffelte, een 22-jarige man uit Havelte en een 24 jarige man uit Meppel. Nadat ieder zijn deel had bekend, konden zij huiswaarts keren. Tegen de 4 zal proces-verbaal worden opgemaakt.

* Aanrijding met letsel

ASSEN - Vanmiddag raakte een 17-jarige vrouw uit Assen gewond bij een aanrijding op de kruising van de Rodeweg en de Pelikaanstraat. Zij zat als passagiere in een auto, bestuurd door een 56-jarige vrouw uit Groningen. Zij reden over de Rodeweg en verleenden op de kruising met de Pelikaanstraat geen voorrang van een auto, bestuurd door een 43-jarige inwoner van Assen, die over de pelikaanstraat reed. De 17-jarige bekwam nekletsel en is door de brandweer en het ambulance personeel uit de auto gehaald. Zij is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Assen.

* Man stapt in rioolput

HOOGEVEEN - Afgelopen nacht liep een 21-jarige man uit Hoogeveen over de Markt en stapte in een rioolput, waarvan het deksel er niet goed op lag. De man is met vermoedelijk een beenbreuk overgebracht naar het Bethesda ziekenhuis.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 9388 '