Persberichten van zondagmiddag 07.02.1999
17:05 zondag 7 februari 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Assen, verkeersongeval met letsel
Stapte vrijdagmiddag omstreeks 18.00 uur een 8 jarig meisje uit de bus aan de Jan Palachweg en liep achter de bus om waarna zij de weg overstak. Zij zag niet dat een auto naderde en de bestuurster daarvan, een 44-jarige vrouw uit Assen, kon haar niet meer ontwijken en schepte haar. Het meisje kwam op de motorkap terecht waarna zij op de weg viel. Met een gebroken sleutelbeen werd zij naar het WZA overgebracht.

Assen, onervaren bestuurder vliegt uit de bocht
Reed op vrijdagavond, omstreeks 21.30 uur, een 18-jarige jongen uit Kallenkote met de van zijn ouders geleende auto over de Wouden. Hij nam een bocht te snel waardoor hij over de stoeprand, de wegafzetting en de beplanting vloog waarbij de auto aan de onderzijde behoorlijk werd beschadigd. De jongen had nog maar net zijn rijbewijs en zijn ouders nog maar net de auto. Ondanks het feit dat hij verklaarde niet sneller gereden te hebben dan 50 km/u kreeg hij toch en proces-verbaal voor onveilig weggedrag.

Zuidlaren, woninginbraak
Een 52-jarige bewoner aan de Stationsweg kwam vrijdagavond met zijn echtgenote thuis toen hij ontdekte dat er was ingebroken. Via de achterzijde was men de woning binnengekomen. Geld en sieraden worden vermist. Het schadebedrag is nog niet bekend.

Gasselternijveen, inbraak
Werd in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken bij een woning aan de Gasselterweg. Via een verbroken raam werd toegang verkregen en een laptop weggenomen.

Meppel, lokaalvredebreuk en verzet
Werd in de nacht van zaterdag op zondag op verzoek van een caféhouder aan de Kromme Elleboogstraat een man aangehouden ter zake lokaalvredebreuk. De 28-jarige man uit Meppel weigerde de kroeg te verlaten. Hij was er al eerder uitgezet door de caféhouder maar keerde later terug. Hij mishandelde ook nog eens zijn 27-jarige vriendin die ook aangifte deed. Tijdens zijn aanhouding verzette de man zich hevig. Hij verklaarde later gedurende de avond en nacht zo'n 40 flesjes bier gedronken te hebben.

Meppel, alcoholcontrole
Werd in de nacht van zaterdag op zondag op de Hoogeveense weg 108 bestuurders onderworpen aan een alcoholtest. Allen bleven aan de goede kant van de streep en konden verder rijden.

Meppel, auto te water
Raakte vanmorgen omstreeks 09.30 uur een 51-jarige man uit Meppel met zijn auto door nog onbekende oorzaak te water vanaf de Prins Hendrikkade. Op het moment van het ongeval was het wegdek besneeuwd. Door duikers van de brandweer uit Meppel en Staphorst werd de man uit het water gehaald waarna hij naar het ziekenhuis te Meppel werd vervoerd. Daarna werd hij nog naar 'het Wezenlanden' in Zwolle vervoerd waar hij vanmiddag overleed.

Emmen, verkeersongevallen Nieuw-Amsterdamsestraat Vond een 'kop-staart' aanrijding plaats op de Nieuw-Amsterdamsestraat ter hoogte van de kruising met de Wilhelmsweg. Een 29-jarige man uit Emmen zag te laat dat de voor hem rijdende 24-jarige bestuurder ook uit Emmen links af sloeg. Deze 24-j bestuurder werd samen met zijn echtgenote met rug- en nekklachten naar het Scheperziekenhuis vervoerd.

Kort hierna volgde nog op dezelfde plek een kop-staart' botsing welke álleen blikschade opleverde. Een bergingsvoertuig die ter plaatse kwam kreeg ter plekke ook nog een aanrijding toen uit de file een auto wilde wegrijden en niet het bergingsvoertuig met zwaailampen achter zich zag. Ook dat leverde alleen blikschade op. Het verkeer werd ter plaatse behoorlijk ontregeld en publiek, in door de politie verstrekte verkeersvesten, hielp de politie het verkeer te regelen.

Emmen, ongeval met letsel en doorrijden na aanrijding Vrijdagmiddag omstreeks 18.30 uur, stak een 19-jarige man op zijn bromfiets de rijbaan van de Landschaplaan over. Hij reed op het fietspad van de Statenweg. Op die kruising werd hij aangereden door de bestuurder van een personenauto waardoor hij aan zijn voet gewond raakte. De autobestuurder stapte even uit maar toen de jongen zei dat hij de politie ter plaatse wilde hebben stapte de man in zijn auto en reed snel weg (Grijze Mazda 323 F met mogelijke schade aan de rechterzijde)

Emmen, winkelkraak
Werd zaterdagavond aan het Noorderplein, omstreeks 22.00 uur, een ruit van 3 meter bij 1,5 meter ingegooid waarna kleding werd weggenomen, jassen en broeken. Later werd in de omgeving in een container de jassen teruggevonden. Nog niet bekend is wat de schade is.

Emmen, diefstal uit sportcantine
Werd zondagmorgen ontdekt dat in de afgelopen nacht was ingebroken in de kantine van de sporthal aan de Calthornerbrink. Via een verbroken ruit werd toegang verkregen. Chips en snoep werd weggenomen.

Zwartemeer, doorrijden na veroorzaken aanrijding
Zaterdagmiddag 0mstreeks 18.15 uur, reed een 25-jarige vrouw uit Zwartemeer met haar auto over het Verlengde van Echtenskanaal NZ in de richting van de Duitse Grens. Daar reed de bestuurder van een kleine rode personenauto om de wegversmallingen heen en raakte de auto van de vrouw waardoor zij schade opliep. De bestuurder van die rode auto reed na de aanrijding met zeer hoge snelheid weg hetgeen wellicht door andere mensen is opgemerkt die misschien iets meer kunnen zegen over de identiteit van die bestuurder. De politie in Klazienaveen wil graag in contact komen met getuigen.

Drouwenermond, aanrijding met letsel
Stak zaterdagmorgen omstreeks 10.10 uur, een inwoner van Drouwenerveen met zijn auto de Drentse Mondenweg over en zag door de laagstaande zon niet dat een vrachtauto uit de richting Valthermond naderde. Een aanrijding was het gevolg waardoor de man bekneld raakte in zijn auto. Buurtbewoners lukten het om de twee zoontjes van de bestuurder (1 en 4 jaar) uit het wrak te halen, de bestuurder werd door de brandweer eruit gehaald. Beide bestuurders werden gewond overgebracht naar het Refajaziekenhuis en 3 kinderen. In de cabine van de vrachtauto zaten namelijk ook twee kinderen waarvan één een hoofdwond had. De vrachtautobestuurder had last van zijn benen.

Borger, woninginbraak
Zaterdagavond kwam een 65-jarige bewoner van de Sassenbergen thuis toen hij ontdekte dat er was ingebroken. Een tv, fototoestel en sieraden worden vermist. De deur was geforceerd.

Nieuw-Buinen, bedreiging
Werd vrijdagmiddag omstreeks 14.00 uur een 29-jarige bewoner aan de Floralaan aangehouden ter zake bedreiging met een knuppel van buurtbewoners. Zij hadden de hele dag al last van de geluidsinstallatie van de verdachte die op maximum volume had staan. Toen zij daar wat van zeiden dreigde hij hen met de knuppel dood te slaan.

Valthermond, vernieling politiebureau
Werden vrijdagavond van het politiebureau te Valthermond de ruiten ingegooid waarvoor later op die avond drie knapen werden aangehouden. Twee van hen, een 20-jarige Exloër en een 18-jarige Emmenaar, bekenden de vernieling alsmede nog een inbraak in een auto van een particulier in de omgeving. Zij verklaarden onder invloed van alcohol tot hun daad gekomen te zijn (wodka en bier)

Hoogeveen, vernieling clubgebouw HZVV
Werd in de nacht van vrijdag op zaterdag twee ruiten van de kantine van HZVV aan de Bentincksdijk vernield waardoor de vereniging voor zo'n f 1.500,- gedupeerd is.

Hoogeveen, steekpartij
Vond zaterdagavond omstreeks 20.00 uur een steekpartij plaats voor een café aan de Grote Kerkstraat. De caféhouder werd daar in armen en buik gestoken door een man die hij even tevoren uit zijn café had gezet. Nadat hij per ambulance naar het ziekenhuis was vervoerd en de verwondingen waren gehecht kon hij het ziekenhuis verlaten. Later op de avond werd de dader in de Schoolstraat aangehouden, een 29-jarige man uit Hoogeveen.

Hoogeveen, ergerlijke vernielingen aan etalageruiten Werden in de nacht van vrijdag op zaterdag van zeker 12 winkels aan de Hoofdstraat de etalageruiten beschadigd met een scherp voorwerp. Op een hoogte van 1.50 m werden twee krassen gemaakt. De schatting is dat de schade in de tienduizenden guldens zal belopen.

Beilen, ongevel met letsel op de A 28
Vond zaterdagmiddag omstreeks 14.00 uur tijdens en hevige hagelbui een eenzijdig ongeval plaats. Een 35-jarige man uit Hengelo reed met zijn auto op de linker- rijstrook en haalde andere auto's in. Vermoedelijk door aquaplaning raakte hij in de slip en raakte via de vangrail in de berm terecht waar hij enkele bomen raakte. Als gevolg hiervan raakte hij en zijn 34-jarige vrouw en 3-jarig kind bekneld en werden door de brandweer er uit gehaald waarna zij werden overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis te Hoogeveen. Zij werden alledrie daar opgenomen.

Sleen, ongeval met discobus
Reed vannacht omstreeks 04.30 uur de bestuurder van een taxibusje uit Nieuw-Amsterdam in de berm van de Schaapstreek en botste daar tegen een boom. Drie licht gewonden werden naar het scheperziekenhuis gebracht, de zwaarste verwonding was een gebroken neus.

Coevorden, diefstal uit auto
Werd in de nacht van vrijdag op zaterdag uit de auto van een 20-jarige man uit Stieltjeskanaal een cd-wisselaar, autoradio en versterker met boxen weggenomen. De auto stond toen geparkeerd aan de bakkersteeg in Coevorden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 9424 '