Persberichten weekend 3/4 juli 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

KLAZIENAVEEN
Bromfietser veroorzaakt schade
Vrijdagmiddag even na drie uur reed een net 16 jaar geworden bromfietser uit Nieuw-Dordrecht met zijn aanwinst over de Verlengde Bladderswijk. Daar verleende hij geen voorrang aan een 26-jarige automobilist uit Klazienaveen, en botste tegen diens auto. Er bleek alleen sprake van materiele schade. De bromfiets bleek echter onverzekerd, en de bestuurder had geen bromfietscertificaat. De bromfiets is voor een nader onderzoek meegenomen naar het politiebureau.

BEILEN
Ongeval na klapband
Op de A28 kreeg een 31-jarige automobilist uit Harelbeke (B) zaterdagmiddag rond 13.15 uur een klapband. Daardoor werd zijn voertuig onbestuurbaar en kwam in de middenberm in de bosjes tot stilstand. De bestuurder en zijn mede-inzittende bleven ongedeerd. Het voertuig, een bestelauto, raakte zwaar beschadigd.

BRONNEGERVEEN
Aanrijding met letsel

Vrijdagavond omstreeks 22.30 kreeg de politie een melding van een ongeval op de Buinerstraat. Daar zou een auto op de kop in de sloot liggen. Politiemensen troffen ter plekke een auto op de kop boven de sloot aan; de bestuurder zat er nog in. De brandweer verleende assistentie. De bestuurder, een 36-jarige man uit Buinen, is per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis is Groningen. Over het letsel is niets bekend, evenals de toedracht tot dit ongeval.

NOORDSESCHUT
Aanrijding met letsel

Zaterdagmiddag rond 15.00 uur liep op de Molenweg een loslopende hond tegen een 66-jarige fietster uit Hoogeveen. Deze kwam ten val, en werd daarop met schouderletsel overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis. De eigenaar van de hond is aansprakelijk gesteld voor de schade.

COEVORDEN
Automobilist rijdt 210 km/u

Vrijdagavond omstreeks 22.00 uur reden motoragenten achter een personenauto op de Rijksweg N34. Zij zagen dat de bestuurder steeds sneller ging rijden en zagen op hun eigen snelheidsmeter ongeveer 210 kilometer per uur staan. De 24-jarige bestuurder uit Coevorden kon ter hoogte van Dalen worden aangehouden. Na overleg met de Officier van Justitie is het rijbewijs van de man ingevorderd.

Diefstal boot

Zaterdagochtend tussen 6 en 7 uur is aan de Kochstraat een trailer met boot gestolen. De 44-jarige eigenaar deed aangifte bij de politie. De boot is blauw/wit geschilderd en heeft de naam 'SHAMROCK 3'.

Inbraak auto

Vrijdagnacht is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Groningerstraat. Een zijraampje werd ingeslagen. De 29-jarige eigenares gaf aan dat ze nieuwe babyspullen, waaronder een nieuwe MaxiCosy miste.

Inbraak auto

Vrijdagnacht is uit een geparkeerde auto aan de Oude Meerdijk een laptop computer gestolen ter waarde van ongeveer F 4000.- De 30-jarige benadeelde uit Arnhem gaf aan dat het slot was geforceerd.

ZUIDWOLDE
Woninginbraak

Vrijdagavond is bij een woninginbraak aan de Oosterweg een videocamera met toebehoren, en een geldbedrag gestolen. De 62-jarige bewoner deed aangifte. Om binnen te komen is een slot geforceerd.

Verdachte woninginbraken aangehouden

Vrijdagnacht even over twaalven kreeg de politie de melding dat er een blokhut werd gestolen uit een tuin aan de Taurus. Het bouwpakket zou in een bestelbusje zijn geladen. Getuigen gaven het kenteken door. Enkele uren later kon na een zoekactie het busje worden getraceerd. Daarna kon de eigenaar, een 28-jarige Assenaar, in zijn woning worden aangehouden. Bij zijn woning werden de delen van de gestolen blokhut aangetroffen, en nog meer goederen die van diefstal afkomstig waren. Zo trof de politie een motor aan die enkele maanden geleden in Zuidlaren was gestolen. De man zit nog vast en wordt over deze zaken verhoord. Uit een andere woning aan de Taurus bleken 18 pakken laminaat te zijn gestolen. Deze zijn inmiddels ook terecht, evenals emmers verf en diverse boormachines.

ZUIDWOLDE
Inbraak tankstation

Vrijdagnacht is ingebroken in een tankstation aan de Nijverheidsweg. De voordeur bleek te zijn geforceerd. Vermoedelijk is een groot deel van de tabaksvoorraad gestolen.

Winkeldiefstal

Vrijdagmiddag rond 15.00 uur is een 25-jarige vrouw uit Wildervank betrapt op diefstal van een hele kar met boodschappen. Dat gebeurde in een supermarkt aan het Schutsplein. Ze zag kans om de volle kar door het toegangspoortje te krijgen en zo naar buiten te lopen. Daar werd ze aangehouden.

MEPPEL
Winkeldiefstal

Vrijdagmiddag zijn een 21-jarige vrouw en een 32-jarige man, beide uit Dwingeloo, betrapt bij de diefstal van pakken koffie. Dat gebeurde in een supermarkt aan het Prinsenplein. Ze bleken ook pakken koffie te hebben gestolen in een supermarkt aan de Grote Akkerstraat. In totaal hebben ze ongeveer 35 pondspakken DE-koffie gestolen. Een deel van de buit is weer terug bij de rechtmatige eigenaar. Het stel uit Dwingeloo kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

Zakkenrollen

Een 23-jarige man uit Noordseschut deed aangifte bij de politie van zakkenrollen. In de Hoofdstraat merkte hij dat zijn portemonnee uit zijn achterzak was gepikt. De hele broekzak bleek te zijn losgesneden. De totale schade bedraagt ruim F 500.-

Tasjesroof

Vrijdagavond omstreeks 21.00 uur is een 35-jarige man uit Musselkanaal aangehouden nadat hij een tas had gestolen. Getuigen hadden gezien dat hij op de Drostenstraat een handtas uit de fietstas pakte van een 79-jarige vrouw uit Assen. Doordat deze getuigen het signalement en de looprichting doorgaven kon de man worden aangehouden. De vrouw had nog niet eens gemerkt dat haar tas was gestolen.

VEENHUIZEN
Auto te water
Zaterdagmiddag tegen 16.00 uur raakte een 34-jarige vrouw uit Assen met haar personenauto in een slip door een overstekende kat. Dat gebeurde op de Hoofdweg. De auto raakte te water. De vrouw, en een mede-inzittende uit Veenhuizen, konden nat maar ongedeerd de auto verlaten, voordat deze geheel onder water verdween.

DROUWEN
Automobilist onder invloed tegen boom

Zondagmorgen tegen 6.00 uur reed een 30-jarige man uit Ees met zijn auto tegen een boom in de Hoofdstraat. De auto kwam op de kant te liggen. De bestuurder bleek teveel te hebben gedronken. Bij een ademtest blies hij 740, ongeveer 1,7 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. In ruil daarvoor kreeg de man een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

Aanrijding met letsel

Zaterdagavond omstreeks 23.00 uur is een 31-jarige vrouw uit Gees gewond geraakt bij een verkeersongeval. Op de kruising van de Zuidwoldigerweg met de oprit van de A28 kwam de auto waarin zij zat in botsing met een andere auto. De juiste toedracht is op dit moment nog niet bekend. De vrouw is met gebroken ribben en een ingeklapte long overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis.

PEIZE
Bromfietser tegen hek

Zaterdagnacht omstreeks 1.00 uur reed een 18-jarige bromfietser uit Eelde-Paterswolde in een bocht op de Horst tegen een hek. Hij had de bocht niet opgemerkt. Daarbij brak hij vermoedelijk een middenhandsbeentje. Bij hem achterop zat een 14-jarig meisje uit dezelfde plaats. Zij liep een beenbreuk op. Daarnaast liepen beiden vleeswonden op, veroorzaakt door de stalen pennen van het hek. Ze zijn overgebracht naar het Martiniziekenhuis in Groningen.

ZWINDEREN
Automobilist onder invloed tegen boom

Zaterdagavond omstreeks 23.15 uur is een 36-jarige man uit Hoogeveen met zijn auto op de Burgemeester Legroweg frontaal tegen een boom gebotst. Dat gebeurde nadat hij naast de weg was geraakt en in een slip was terechtgekomen. Bij de botsing liep hij nekletsel op. Hij is overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis. Daar werd van hem een bloedproef genomen vanwege vermeend drankgebruik.

Automobilist onder invloed

Zaterdagnacht rond 1.15 uur reed een 24-jarige man uit Klazienaveen over de Hondsrugweg. Hij bleek gedronken te hebben. Bij een ademtest blies hij 520, ongeveer 1,2 promille. Hij kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

Verdachte woninginbraak in Drachten aangehouden

De politie kreeg zondagmorgen omstreeks 8.30 uur een melding van een woninginbraak aan de Vondellaan. Daar bleek onder andere een sleutelbos en de bijbehorende auto te zijn gestolen. Terwijl de gegevens genoteerd werden voor een aangifte kwam er een telefoontje van de politie uit Drachten. Daar bleek een 32-jarige vrouw uit Sneek te zijn aangehouden, die reed in de auto die was gestolen aan de Vondellaan in Assen.

Verdachten vernieling aangehouden

Zondagmorgen tegen 6.00 uur is een ruit ingegooid van een kledingzaak in de Hoofdstraat. Getuigen gaven het signalement van de twee daders door. Deze konden even later worden aangehouden in de omgeving. Het gaat om twee mannen uit Hoogeveen van 24 en 27 jaar. Beide zijn ingesloten voor een nader onderzoek.

Inbraak in auto

Zaterdagnacht is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Sterrenkamp. Om binnen te komen is een raam ingeslagen. Uit de auto is behalve de radiocassetterecorder nog een zonnebril gestolen. Ook is de brandstoftank leeggehaald. De totale schade bedraagt ongeveer F 800.-

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 9748 '