Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 21 oktober 1999.

Fietser aangereden.

Gistermorgen, 19 oktober, werd een 50-jarige vrouw uit Lisse in haar woonplaats op haar fiets aangereden door een 38-jarige automobilist eveneens uit Lisse. Het ongeval gebeurde op de kruising van de Gerard Doustraat met de Ruishoornlaan. De automobilist verleende geen voorrang aan de over het fietspad rijdende fietster. Zij is onder meer met rugletsel overgebracht naar het Diaconesse Ziekenhuis in Leiden.

Ontploffingsgevaar - vleeswarenbedrijf ontruimd

19 oktober in de ochtenuren werd een vleeswarenbedrijf aan de Grachtweg in Lisse ontruimd nadat in het ketelhuis een slang van een stoomketel was losgeschoten. De ruimte stroomde direct vol met stoom begeleid door lichtflitsen. Deze ontstonden doordat stoom met elektriciteit in aanraking kwam. In verband met mogelijk ontploffingsgevaar besloot de geallarmeerde brandweer tot ontruiming van het bedrijf. De politie sloot de Laan van Rijckevorsel voor enige tijd af. De werknemers werden opgevangen in de Hobahohallen. Aan het einde van de morgen was het gevaar geweken en konden de werknemers weer aan de slag.

Vuurpijl zet stro in brand.

Gisteravond, 20 oktober, raakte de stro bedekking van 100 m2 bollenland aan het Westeinde in de brand nadat daar enkele vuurpijlen op terecht kwamen. De pijlen werden afgestoken van een nabijgelegen camping aan het Westeinde. De politie stelde direct een onderzoek in en hield op de camping een 29-jarige Pool aan. Hij had nog een vuurpijl in zijn bezit. De man is aangehouden en overgedragen aan de Vreemdelingendienst. De inzet van de brandweer was niet nodig. Het bedrijf heeft zeker voor enkele duizenden guldens schade opgelopen.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 2043 '