Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 26 juli 1999.

Verkeersmaatregelen Provincialeweg N206.

Provincialweg N206 tussen Katwijk en De Zilk te verbeteren, is er een dubbele doorgetrokken streep met daartussen reflectoren, op de weg weghelft terecht komen.De noodzakelijke afsluiting zijn opgeheven. De maximumsnelheid op deze weg is gesteld op 80 km/u. De politie zal streng toezien op de snelheid op deze weg.
Sinds deze maatregelen gereed zijn doet zich een ander fenomeen voor, namelijk het rechts inhalen op vlucht- c.q. invoegstroken. De politie heeft reeds enkele signalen gekregen omtrent dit zeer gevaarlijke weggedrag. Het mag duidelijk zijn dat ook dit weggedrag een prioriteit gekregen heeft in het verkeerstoezicht dat de politie op de Provincialeweg N206 houdt.

MAN BEDOLVEN ONDER GRANIETEN PLATEN.

Een 51-jarige Hillegommer is donderdagmiddag omstreeks 11.30 uur overleden na een bedrijfsongeval. De man, een werknemer van een bedrijf aan de Vennestraat in Lisse, raakte bedolven onder drie granieten platen. Het slachtoffer wilde de platen met een gewicht van 800 kg. in een hijsklem plaatsen. De handeling mislukte en de man kwam klem te zitten tussen de platen en een stelling met andere granieten platen. Collega's van de Hillegommer troffen hem aan. Hulp van ambulancepersoneel kwam te laat. De man was al overleden. De arbeidsinspectie onderzoekt de toedracht.

GROTE BRAND IN BOLLENSCHUUR.

Op 24 juli rond 5.30 uur heeft een brand gewoed in een bollenschuur aan de Herenweg in Noordwijkerhout. Toen de politie ter plaatse kwam was het al een flinke uitslaande brand. Kort daarna arriveerde de brandweer, die brand onder controle kreeg. Mogelijk ligt de oorzaak van de brand bij een kortsluiting in een naast de schuur staande caravan.
In de nacht van 25 op 26 juli heeft een vechtpartij plaatsgevonden op de Grent in Noordwijk tussen een 30-jarige man uit Noordwijk en een 36-jarige man uit Katwijk. Getuigen verklaarden dat de 30-jarige man de 36-jarige man mishandeld had. Daarbij raakte ook de 33-jarige vriendin van de man uit Katwijk gewond. De twee uit Katwijk zijn voor behandeling van verwondingen aan gezicht en borst overgebracht naar het LUMC. De 30-jarige man is aangehouden en heeft eveneens aangifte gedaan van mishandeling. De aanleiding van de vechtpartij is nog onduidelijk.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 2462 '