Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 25 oktober 1999.

Alcohol achter het stuur.

Met drank op en onverzekerde auto tegen verkeerslicht. Een 58-jarige autobestuurder uit Rijswijk reed op 21 oktober op de Leidsestraat een verkeerslicht uit de grond. Daarbij raakte hij licht gewond. Hij vond het niet nodig om naar een ziekenhuis te gaan. De politie vond het wel nodig dat de man een ademanalyse aan het bureau deed omdat vermoed werd dat drank in het spel was. De meter wees een promillage van 0,55 uit, net iets te veel. Verder bleek de auto van de man niet verzekerd te zijn en stond hij nog te boek voor fl. 395,--. Voordat de man met proces-verbaal weer kon vertrekken betaalde hij zijn boete.

Controle Alcoholgebruik
22 oktober hield de politie op de Huis ter Duinstraat eenk 47-jarige automobilist uit Noordwijk aan die met te veel drank op achter het stuur was gekropen. Een ademanalyse wees een promillage van 1,50 uit. Zijn rijbewijs werd door de politie ingevorderd. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Automobilist onder invloed rijdt in op medeweggebruiker. Een 31-jarige automobiliste uit Voorhout werd vrijdag 22 oktober op de Oosthoutlaan gehinderd door een auto die voor haar reed. De bestuurder van deze auto, een 32-jarige plaatsgenoot stopte namelijk telkens zonder enige duidelijke reden. Nadat zij uitgestapt was om de man op dit gedrag aan te spreken, reed hij hard achteruit op haar voertuig in. Kort daarop heeft de politie de man aangehouden in zijn woning. Hij bleek onder invloed te zijn. Zijn rijbewijs is ingevorderd

Aanhouding na mishandeling

De politie heeft 21 oktober in de avonduren in een hotel aan de Rembrandtweg een 48-jarige Engelsman aangehouden. De man had kort daarvoor een 40-jarige kennis van hem, eveneens uit Engeland, met een mes in het gezicht gestoken. Wat precies de aanleiding vormde voor de mishandeling is nog niet bekend. De man is ingesloten en wordt verhoord.

Vechtpartij bleek vriendendienst.

In de nacht van zaterdag op zondag 23 op 24 oktober werd de politie door verontruste bewoners geroepen bij een vechtpartij' aan de Hyacintenstraat te Lisse. Ter plaatse trof de politie een aantal mannen die een andere man in bedwang op de grond hielden. Het bleek te gaan om een groep vrienden die wilden verhinderen dat hun dronken vriend achter het stuur kroop.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 2702 '