Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 21 mei 1999

AANHOUDING MAN MET MES.

19/05: Woensdag omstreeks 15.00 uur kreeg de politie een melding van een man die ter hoogte van het vuurtorenplein in Noordwijk met een mes liep te zwaaien. De politie trof hem tot zijn middel in zee. Op verzoek van de agenten is hij het strand opgekomen, waarna hij is aangehouden. Bij fouillering van de 41-jarige Noordwijker werd het mes niet meer aangetroffen.

MILIEUOVERTREDING.

20/05: Een 54-jarige man uit Hillegom heeft woensdag 12 mei aan een medewerker toegestaan een hoeveelheid van een kuub of 5 aan sloophout van zijn bedrijf naar het strand te rijden voor een vuur in de dauwtrapnacht. Het is niet toegestaan om in deze hoeveelheden hout aan te voeren voor een vreugdevuur. In de APV is vastgelegd dat dit per persoon maar 10 kg mag zijn. De medewerker heeft het hout weer op de aanhanger van de tractor geladen en het mee teruggenomen. De bedrijfsleider heeft woensdagvan het Milieuhandhavingsteam van de politie een bekeuring gekregen. Hij had het bedrijfsafval uitsluitend af mogen geven aan een bevoegd inzamelaar van bedrijfsafval.

KLUISKRAAK.

18/05: In de nacht van maandag op dinsdag hebben onbekenden ingebroken in het zwembad aan de Nieuwe Zeeweg. Toen dinsdagochtend een personeelslid bij het zwembad aankwam, bleek een ruit te zijn vernield. In het zwembad was in de kassaruimte de kluis geopend. Hieruit is een geldbedrag ontvreemd. Het zwembad heeft dinsdagmorgen meteen aangifte gedaan. Inmiddels is de locatie door de technische recherche op sporen onderzocht. FIETSERS ONDERUIT.

19/05: Een 12-jarige fietser was dinsdagmiddag om 17.30 uur met zijn fiets; een ATB, aan het stunten op de Duindamseweg. Toen op een slecht moment de voorvork van de fiets het begaf, belandde de jongen uit Noordwijk met zijn kin op de straatstenen. Voor behandeling van zijn verwondingen is hij met de ambulance naar het LUMC vervoerd.

Een 71-jarige man uit Lisse fietste maandag 17 mei om 20.45 uur over het fietspad van de Ruishornlaan. Toen de man werd gepasseerd door een bromfietser kreeg hij een elleboog in zijn rug, waardoor hij kwam te vallen. De bromfietser is doorgereden. Bij zijn val liep de man een lichte hersenschudding op. Hij is door een behulpzame getuige naar zijn woning gebracht. Daar heeft een buurman alsnog de politie gewaarschuwd. De getuige wist namen van nog meer personen die het ongeluk zagen gebeuren. Deze getuigen zullen nog door de politie gehoord worden.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 2723 '