Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 21 april 1999

Politie zoekt betrokkene aanrijding.

POLITIE ZOEKT BETROKKENE AANRIJDING .

20/04: De politie komt graag in contact met de betrokkene van een aanrijding die dinsdagmiddag plaatsvond op de hoek Frans Halsstraat / Rembrandtplein in Lisse. De bestuurder van een personenauto kwam daarbij in botsing met een 7-jarig fietsertje uit Lisse. Het meisje kwam met de schrik vrij en voor zover kon worden nagegaan bleef de fiets onbeschadigd. Het meisje meldde het voorval bij haar moeder. Onduidelijk is echter of de tegen partij schade heeft opgelopen en wat er nu precies is gebeurd. De politie komt graag in contact met de onbekend gebleven automobilist. Van de auto is alleen de kleur bekend; donker groen. De bestuurder van deze auto wordt verzocht contact op te nemen met de politie, telefoon: 071-3644444.

12/04: Maandagmorgen vroeg gooiden onbekenden een steen door een raam van een winkel aan de Heereweg in Lisse. De daders verschaften zich daarmee de toegang tot het pand en gingen er met de kassalade en het wisselgeld vandoor. Zij wisten ongezien te ontkomen. Het voorval gebeurde rond 05.00 uur. De kassalade is later teruggevonden bij enkele garageboxen aan het Lisbloemplein. gevallen om dezelfde daders te gaan.

20/04: Dinsdagmorgen, rond 05.00 uur, hebben onbekenden een snelkraak gepleegd op een winkel aan de Meerstraat in Hillegom. De daders gooiden met een steen een ruit van de winkel in om binnen te komen en namen een kassalade met wisselgeld mee. De lege lade werd later teruggevonden op het Krochtplein. Van de daders ontbreekt elk spoor. De technische recherche van de politie Hollands Midden stelt een sporenonderzoek in.

20/04: In de nacht van maandag op dinsdag hebben onbekenden een ruit vernield van een winkel aan de Koninginneweg in Lisse. Vermoedelijk gaat het om een poging inbraak. De daders probeerden namelijk met een steen de ruit in te gooien, maar het gepantserde glas bleek sterk genoeg om de steen buiten te houden. De vernieling werd in de loop van dinsdagmorgen ontdekt. 21/04: Woensdagmorgen vroeg, rond 04.00 uur, hebben onbekenden geprobeerd een snelkraak uit te voeren bij een elektrozaak aan de Hoofdstraat in Hillegom. De daders reden met een vermoedelijk in Lisse gestolen auto tegen de voorpui, maar wisten geen doorgang te forceren. Wel ontstond er grote schade aan de gevel van de winkel. Hoe groot de schade bedraagt is niet bekend. De snelkraker vertrokken onverrichter zake en zijn niet meer achterhaald.

De politie stelt een uitgebreid onderzoek in en zoekt daarom getuigen. Mensen die iets gezien of gehoord hebben dat verband kan houden met een van deze voorvallen worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 3035 '