Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 20 januari 1999. Zinloos Geweld
* Snelkraak in fotozaak.

* Brand in personeelsflat Zorgcentrum.

SNELKRAAK FOTOZAAK.

20/01:Bij een snelkraak op een fotozaak aan de Hoofdstraat in Noordwijk zijn woensdagmorgen vroeg, rond 04.00 uur, een nog onbekend aantal dure video- en fotocamera's buitgemaakt. De onbekend gebleven daders reden met een personenauto de winkel binnen om bij de buit te komen. De auto, die zij kort daarvoor op de Daniel Noteboomstraat in Noordwijk hadden gestolen, lieten zij zwaar beschadigd achter. Tot nu toe is alleen bekend dat er vermoedelijk twee mannen bij de diefstal zijn betrokken. Vandaag wordt een uitgebreid sporenonderzoek ingesteld. De politie komt graag in contact met getuigen van de snelkraak. Mensen die iets hebben gezien of gehoord dat te maken kan hebben met deze diefstal, of bekend zijn met de identiteit van de daders, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

VERKEERSCONTROLE TECHNISCHE STAAT VOERTUIGEN.

18/01:De politie hield maandagavond van 20.00 tot 21.30 uur een verkeerscontrole op de Van de Mortelstraat in Noordwijk. De controle richtte zich op de technische staat van de voertuigen, het bij zich hebben van rij- en kentekenbewijzen, voeren van de juiste verlichting en dragen van de autogordel. Tijdens de controle kregen 15 bestuurders een bekeuring. De overtredingen bestonden voornamelijk uit het niet voeren van de juiste verlichting en het niet dragen van de autogordels. Verder moesten 13 automobilisten het rij- en kentekenbewijs aan het politiebureau in Noordwijk komen tonen.

BRAND IN PERSONEELSFLAT ZORGCENTRUM.

19/01: Dinsdagavond brak rond 20.15 uur brand uit in een kamer van een personeelsflat van het zorgcentrum Willem van den Bergh aan de Zwarteweg in Noordwijk. Door tijdige ontdekking en snel ingrijpen van de bedrijfsbrandweer en de Noordwijkse brandweer bleef de brand beperkt tot één kamer. Deze brandde volledig uit, terwijl de bovenste verdieping van de drie etages tellende personeelsflat flinke rook-, roet- en waterschade opliep. De 20-jarige bewoonster van de kamer, een medewerkster van het zorgcentrum, kon zelf op tijd haar kamer verlaten en bleef ongedeerd. De vrouw, die in psychische nood verkeerd, had de brand zelf aangestoken. Zij liep als gevolg van de hevige rookontwikkeling lichte ademhalingsproblemen op en is voor nader onderzoek overgebracht naar het LUMC. Ook 14 medebewoners zijn uit voorzorg overgebracht naar het LUMC vanwege ingeademde rook. Iedereen kon na behandeling weer huiswaarts. Als gevolg van de rookontwikkeling moesten de 80 bewoners van de personeelsflat worden ondergebracht in een andere nabij gelegen personeelsflat van het zorgcentrum. Door de technische recherche wordt nog een nader onderzoek ingesteld naar de preciese toedracht van de brand.

AUTO GESTOLEN - LISSE

16-18/01:Afgelopen weekend is vanaf de Oranjelaan in Lisse een personenauto gestolen. De auto, een witte Opel Kadett station, vertegenwoordigt een waarde van ongeveer f. 10.000,--. De diefstal werd maandagmorgen ontdekt. De eigenaar heeft aangifte gedaan bij de politie. Van de daders en de auto ontbreekt tot op heden elk spoor.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 3527 '