Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 8 november 1999.

Molen in Lisse brandt af

Door nog onbekende oorzaak brandde in de nacht van 3 op 4 november een molen aan de 1e Poellaan in Lisse tot de grond af. Rond half drie 's nachts werd de brand ontdekt. De molen stond toen al in vuur en vlam. De brandweer bestreed het vuur met groot materieel. De molen, die niet werd bewoond, was eigendom van de gemeente Lisse en in gebruik bij het Hoogheemraadschap Rijnland. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand. 8 november De politie heeft nog geen idee wat de oorzaak kan zijn van de brand waarbij de molen aan de 1e Poellaan op 4 november afbrandde. Een onderzoek door de technische recherche heeft nog geen verklaarbare oorzaak opgeleverd voor het ontstaan van de brand. Sporen van brandstichting werden eveneens niet aangetroffen. De politie zet het onderzoek voort.

Gewonden bij strandactiviteiten.

Amazone valt van paard.
Zondag 7 november viel op het strand een 31-jarige amazone uit Den Bosch van een paard. Daarbij liep zij letsel op aan rug en heup. In samenwerking met de KNRM werd het slachtoffer naar een strandafgang gebracht waar een ambulance voor verder vervoer naar het LUMC zorgde.

Onfortuinlijke strandzeiler Noordwijk Diezelfde dag, 's middags, kreeg een 28-jarige Leidse strandzeiler een onverwachtse stevige windvlaag op zijn zeilen. Daardoor brak het karretje uit en belandde tegen een strandpaal. De onfortuinelijke zeiler liep aan dit avontuur een diepe vleeswond aan het scheenbeen op. De KNRM vervoerde het slachtoffer naar een strandafgang waarna hij per ambulance is overgebracht naar het LUMC.

Alcohol achter het stuur.

In de nacht van zaterdag op zondag 6 op 7 november, zagen agenten over de Van den Endelaan een auto rijden waarvan de lichten gedoofd waren en op de verkeerde weghelft reed. Drank bleek de oorzaak van dit vreemde en gevaarlijke verkeersgedrag te zijn. De 33-jarige bestuurder uit Hillegom kwam bij een ademanalyse aan het bureau tot een promillage van 1.95. Ook werd op de Hoofdstraat eveneens een 20-jarige automobilist uit Hillegom betrapt die met te veel alcohol op zijn auto bestuurde. Bij hem werd zelfs een promillage geconstateerd van 2.10. Van hem is zijn rijbewijs ingevorderd.

Zinloos geweld

In de nacht van zaterdag op zondag 6 op 7 november, onstond op de Hoofdstraat een klein vechtpartijtje tussen enkele jongeren waarbij drie jongeren uit Noordwijkerhout, 15 en 16 jaar, werden mishandeld. Zij werden belaagd door een paar mannen van rond de 20-jaar die verhaal kwamen halen over opmerkingen aan het adres van een mooi meisje. De drie jongens kregen zonder pardon enkele rake klappen. Daarbij liepen ze een dik oog, een pijnlijke nek en pijnlijke neus op. De jongens verklaarden dat zij niet die opmerkingen hadden gedaan maar een andere jongen die toevallig bij hen liep maar ook weer vertrokken was. De politie onderzoekt de zaak.

Schoorsteenbrand

Zondagmiddag, 7 november, ontstond brand in het rookkanaal van een openhaard van een woning aan de Guldemondvaart. Het afvoerkanaal lekte op een aansluiting waardoor betimmering aan de binnenzijde vlam vatte., De brandweer was met twee auto's terplaatse. Na het wegbreken van de betimmering kon de brand geblust worden. De politie sloot de weg voor ongeveer drie kwartier af.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 3801 '