Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Vandalisme.

VANDALISME .

VANDALEN VERNIELEN GEPARKEERDE AUTO'S

24/04: In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben onbekend gebleven vandalen drie geparkeerde auto's vernield op de Stakman Bossestraat in Noordwijk. Van de auto's werden de buitenspiegels getrapt, waardoor bij één van de auto's ook nog eens schade aan plaat- en lakwerk ontstond. Van de daders ontbreekt elk spoor. Kort na middernacht sloeg wel de hond van een van de benadeelden aan. Mogelijk dat de vernielingen op dat tijdstip zijn gepleegd.

RUITEN BUSHALTE VERNIELD

25/04: In de nacht van zaterdag op zondag hebben onbekend gebleven vandalen drie ruiten van een bushalte op de Nieuwe Zeeweg vernield. De bushalte, gelegen op de toe- en afvoerroute van het uitgaanspubliek, is met regelmaat 'slachtoffer' van vernieling. Dit maal moesten drie ruiten er aan geloven.

ZONNESCHERM IN BRAND GESTOKEN

24/04: Onbekende vandalen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een zonnescherm in brand gestoken van een woning aan de Julianastraat in Lisse. Het scherm was ingerold, waardoor het vuur kennelijk is gesmoord. Toch had deze onverantwoordelijk daad gemakkelijk kunnen leiden tot een grote brand, wanneer het vuur was overgeslagen naar het kozijn en andere houten delen. De bewoners lagen op dat moment te slapen. De vernieling werd 's morgen door de bewoners ontdekt. Van de daders is niets bekend geworden.

De politie komt graag in contact met getuigen van deze vernielingen, om zo de daders te kunnen achterhalen. Mensen die iets gezien hebben van dit vandalisme of bekend zijn met de identiteit van de daders, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

AANHOUDING NA VERNIELING RUIT

25/04: De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een 17-jarig meisje uit Lisse aangehouden op verdenking van vernieling van een ruit van een gymzaal aan de Oranjelaan in Lisse. Terwijl twee agenten ter plekke in eerste instantie niets konden vinden, werd hun hulp ingeroepen door een beveiligingsman van de Stichting Beveiliging Bedrijfsterreinen Lisse. Hij stond in nabijheid van de gymzaal met drie jongeren, waaronder de Lissese met een grote snee in haar hand. Zij verklaarde dat dit was gebeurd in een café, waar zij met haar hand in een glas gevallen was. Terwijl het slachtoffer richting huisarts werd gebracht, stelden de agenten een nader onderzoek in in de directe omgeving. Daarbij werd de ingeslagen ruit ontdekt bij de gymzaal. Omdat bij de ruit en in de gymzaal de nodige bloedsporen werden gevonden, werd de Lissese na behandeling bij de dokter overgebracht naar het bureau in Noordwijk voor verhoor. Aanvankelijk ontkende zij de vernieling en bleef bij haar verhaal over het kapotte bierglas. Tijdens een verhoor in de loop van zondagmorgen bekende zij de ruit te hebben vernield. Tegen de Lissese is proces-verbaal opgemaakt. Zij komt in aanmerking voor een alternatieve straf via Bureau Halt. Uiteraard draait zij op voor de aangerichte schade.

AUTO ACHTERGELATEN NA AANRIJDING .

26/03: Op de Jacoba van Beierenweg in Voorhout raakte in de nacht van zondag op maandag een personenauto van de weg. De auto reed daarbij dwars door een hek en kwam in een tuin van een woning tot stilstand. De bestuurder had kort met de bewoners gesproken en was er vervolgens vandoor gegaan, terwijl hij zijn auto in de tuin achterliet. De politie heeft de bestuurder nog niet kunnen achterhalen. De auto staat op naam van een tijdelijk in Nederland verblijvende 28-jarige Pool. De auto betreft een donker kleurige Volkswagen Golf met een Pools kenteken. De auto is door een sleepbedrijf afgevoerd en veiliggesteld. Een onderzoek naar de identiteit van de bestuurder wordt ingesteld.

HONDJE ACHTER AUTO GESLEURD.

24/04: De politie kreeg zaterdagmiddag enkele meldingen binnen van een hondje dat achter een rijdende auto zou worden meegesleurd over de Northgodreef in Noordwijk. Enkele minuten later kwam een uit Vlaardingen afkomstige vrouw in grote paniek het politiebureau in Noordwijk binnen met een gewonde Yorick/Welsh terriër. De vrouw had samen met haar man naar de bollenvelden staan kijken en hun hondje even aan de trekhaak vastgezet. Vervolgens waren zij weer verder gereden, maar hadden nooit meer aan hun hondje gedacht. Het diertje heeft er flink de pas in moeten zetten om de auto bij te houden. Passerende automobilisten probeerde het Vlaardingse echtpaar attent te maken op de hond achter hun auto, maar dit werd niet direct begrepen. Pas toen een getuige zijn auto voor de auto van het echtpaar gooide kon het hondje worden gered. De politie is met het echtpaar en hun hondje naar een dierenarts gereden om de verwondingen van het dier te laten behandelen. Wonderlijk genoeg kwam het beestje er met beperkt letsel vanaf. Van drie pootjes waren de eeltkussentjes flink beschadigd en de 'ellebogen' van de achterpoten bleken door het asfalt te zijn kaal geschuurd. Met drie ingepakte pootjes en een antibiotica-injectie kon het hondje met zijn aangeslagen baasjes naar huis. De politie heeft de geschrokken getuige nog even gebeld over de toch nog positieve afloop van het voorval.

26/04: De oorzaak van de brand in een appartementencomplex boven enkele winkels op de hoek van de Herenstraat en de Dinsdagse Wetering in Voorhout, is na onderzoek door de technische recherche niet helemaal duidelijk geworden. De technische recherche heeft kunnen vaststellen dat de brand is ontstaan tegen de bedrand en nachtkastjes in de slaapkamer van het appartement van een 23-jarige Voorhouter. Hoewel de precies oorzaak niet kon worden vastgesteld bestaat de mogelijkheid dat het om een technische oorzaak gaat, veroorzaakt door een defect in een lampje of wekkerradio. Ook onachtzaamheid zou nog een mogelijke oorzaak kunnen zijn. De politie onderzoekt dit door na te gaan welke handelingen de bewoner heeft verricht na zijn thuiskomst.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 6425 '