Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 25 januari 1999.

* Alcohol achter het stuur.
Automobilist rijdt door na omploegen tuin.

* 20-tal winkels ondergespoten met graffity.
* Hennepkwekerij in woning aangetroffen.

* Wildplasser geeft valse naam op.

* Bromfietser gewond aan hoofd na val.

* Schuurtje in brand.

ALCOHOL ACHTER HET STUUR.

AUTOMOBILIST ONDER INVLOED BOTST OP VERKEERSHEUVEL.

22/23-01: Een 56-jarige Noordwijker is in de nacht van vrijdag op zaterdag aangehouden, omdat hij onder invloed van alcoholhoudende drank een aanrijding veroorzaakte op de op de Duinweg in Noordwijk. De man reed weg vanaf een parkeerplaats en raakte vrijwel direct de controle over zijn voertuig kwijt. De Noordwijker botste daardoor tegen een in het midden van de rijbaan gelegen verkeersheuvel. Niemand raakte gewond. Uit een blaastest werd duidelijk dat de Noordwijker de toegstane limiet had overschreden (een promillage van 0,84) . Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt. Daarnaast kreeg hij een tijdelijk rijverbod opgelegd.

ZWAAR ONDER INVLOED VAN DE WEG GERAAKT.

22/01: Een zwaar onder invloed verkerende 42-jarige Noordwijker raakte vrijdagavond op de Van Berckelweg in Noordwijk van de weg en kwam tegen een boom tot stilstand. De Noordwijker verklaarde door een inhalende automobilist naar rechts te zijn gedwongen, waardoor hij in de berm belandde. Via de bosschages en een verkeersbord eindigde de rit tegen een boom. Niemand raakte gewond. Een blaastest wees uit dat de Noordwijker flink onder invloed van alcoholhoudende drank verkeerde. Hij overschreed de toegestane limiet ruim 5 keer, en promillage van 2,82. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Daarnaast is zijn rijbewijs voorlopig ingevorderd in afwachting van een beslissing van de officier van justitie.

ONDER INVLOED UIT DE BOCHT.

24/01: Een 23-jarige Lissenaar vloog zondagavond op de kruising Chopinstraat met de Verdistraat in Lisse uit de bocht, terwijl hij onder invloed van alcoholhoudende drank zijn auto bestuurde. Volgens de bestuurder trapte hij door de remmen, waardoor hij de auto niet meer kon houden. Via een lantaarnpaal belandde de auto van de Lissenaar in een tuin van een woning. De bestuurder kwam er zonder kleerscheuren vanaf. De lantaarnpaal en een deel van de tuin raakten werden door de auto flink beschadigd. Een blaastest wees uit dat de Lissenaar onder invloed verkeerde. De man overschreed de toegestane limiet ruim twee keer (een promillage van 1,18). Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt. Daarnaast is zijn rijbewijs in afwachting van een beslissing van de officier van justitie ingevorderd.

_____________________________________________________________

AUTOMOBILIST RIJDT DOOR NA OMPLOEGEN TUIN.

21-22/01:

Een onbekend gebleven automobilist veroorzaakte in de nacht van donderdag op vrijdag schade aan een tuin van een woning aan de Weeresteinstraat in Hillegom. Door onbekende oorzaak belandde een witte Volkswagen Golf, komende vanaf de Molenlaan, in de tuin. Een muurtje en een deel van de beplanting raakten hierdoor beschadigd. De bestuurder en een inzittende stapten na het oprapen van enkele auto-onderdelen weer in en reden verder. Volgens getuigen waren de mannen in de leeftijd van 20 tot 25 jaar oud en gekleed in donker blauw met roze gekleurde joggingpakken. De witte Volkswagen Golf was voorzien van een schuifdak en een buitenlands (vermoedelijk Pools) kenteken, beginnend met de klettercombinatie 'OD'. De politie zoekt getuigen van het voorval of mensen die bekend zijn met de identiteit van de betrokken automobilist. Zij worden verzocht contact op te nemen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

_____________________________________________________________

20-TAL WINKELS ONDERGESPOTEN MET GRAFFITY.

22-23/01: In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben onbekenden een 20-tal winkels aan de Hoofdstraat in Hillegom ondergespoten met graffiti. De winkels werden besmeurd met zwarte en rode verf. Hoeveel de schade als gevolg van de graffiti bedraagt is nog niet bekend. De politie heeft van verschillende winkeliers aangiften opgenomen. Van de daders is op dit moment nog niets bekend. De politie komt graag in contact met getuigen van de vernielingen. Mensen die iets van het aanbrengen van de graffiti hebben gezien of bekend zijn met de identiteit van de daders, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1. HENNEPKWEKERIJ IN WONING AANGETROFFEN.

20/01: Afgelopen woensdagmorgen heeft de politie een kleine hennepkwekerij ontmanteld in een woning aan de Absveen in Noordwijkerhout. De politie beschikte over informatie dat er op de zolder van de woning hennepplantjes zouden worden gekweekt. Woensdagmorgen stelden politieagenten een onderzoek in. Op de zolderverdieping werden een kleine 100 oogstrijpe hennepplanten aangetroffen. Daarbij nam de politie een vijftal zogenaamde assimilatielampen in beslag. De bewoner, een 30-jarige Noordwijkerhouter, werd in zijn woning aangehouden en overgebracht naar het districtbureau in Noordwijk. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. De man in na verhoor weer op vrije voeten gesteld. WILDPLASSER GEEFT VALSE NAAM OP.

24-01: Een 26-jarige Leidenaar deed in de nacht van zaterdag op zondag op de Grent in Noordwijk een dure plas. Politieagenten bekeurde de man voor het wildplassen, waarbij de Leidenaar een valse naam opgaf. Toen dit bij controle duidelijk werd, is de man direct ingerekend en overgebracht naar het bureau in Noordwijk. Daar kreeg hij twee bekeuringen uitgereikt, f. 120,-- voor het opgeven van een valse naam en f. 60,-- voor het plassen op straat. De Leidenaar is met de bekeuringen op zak weer naar huis gestuurd. BROMFIETSER GEWOND AAN HOOFD, NA VAL.

22/01: Een 54-jarige bromfietsster uit Lisse is vrijdagmorgen gewond geraakt aan haar hoofd na een valpartij op de kruising Haarlemmerstraat met de Nieuweweg. De Lissese is per ambulance overgebracht naar het Spaarne Ziekenhuis in Haarlem. Het ongeval is vermoedelijk ontstaan door een schrik reactie van de bromfietsster. Terwijl zij over het fietspad van de Haarlemmerstraat de kruising met de Nieuweweg opreed, naderde over de Nieuweweg een personenauto, bestuurd door een 25-jarige man uit Utrecht. Hoewel deze nog voor de kruising stopte schrok de bromfietsster kennelijk van de auto en verloor daarbij de macht over haar stuur. De bromfiets gleed onderuit en de vrouw belandde met haar hoofd op het wegdek. Er raakten geen andere weggebruikers bij het ongeval betrokken.
SCHUURTJE IN BRAND.

22/01: Op een stuk land achter een woning aan de Oranjelaan, ontstond vrijdagavond brand in een vrijstaand houten schuurtje. De brandweer rukte uit om het vuur te blussen. Het houten optrekje van 1,5 bij 2 meter ging volledig in vlammen op. Door de technische recherche van de politie Hollands Midden is een onderzoek ingesteld. Daaruit is gebleken dat er in elk geval geen sprake is van een technische oorzaak. De brand moet dus zijn ontstaan door onachtzaamheid of door brandstichting. Door wie het is veroorzaakt is niet bekend. De politie zoekt nog getuigen van de brand. Mensen die iets weten over het voorval worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1. 15/01: Vrijdagavond hebben onbekenden ingebroken in twee woningen

aan de Ina Boudier-Bakkerstraat en de Meeuwenlaan in Lisse. De inbrekers verschaften zich de toegang door een deur en een raam te forceren. Zij boorden in beide gevallen gaatjes, waardoor zij de niet afsluitbare hefboompjes konden wegduwen. In de woningen maakten de inbrekers onder andere videoapparaatuur en sieraden buit. De daders wisten ongezien te ontkomen. De politie zoekt getuigen van deze inbraken. Mensen die iets verdacht hebben gezien of gehoord worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.

Daarbij krijgen bewoners het advies om vooral het hang- en sluitwerk van hun woningen goed te onderzoeken op inbraakwerendheid. De in deze gevallen gebruikte methode van gaatjes boren is simpel tegen te gaan door gebruik te maken van goede afsluitbare hefboompjes. Uiteraard moeten dan ook de hoofdsloten aan bepaalde eisen van inbraakwerendheid voldoen. Voor informatie over inbraakbeveiling kunnen inwoners contact opnemen met de plaatselijke politie.

_____________________________________________________________

Wij ontvangen graag uw reacties of informatie die ons bij onderzoeken verder kunnen helpen.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord - 9346 '