Persberichten 01-10-97

woensdag

Rijnsburg

Diefstal auto Vanaf de Collegiantenstraat is dinsdagmorgen tussen 02.00 en 06.45 uur een auto gestolen. Het gaat om een Mercedes 280, voorzien van het kenteken JD-HZ-16, kleur rood. De eigenaar heeft aangifte gedaan bij de politie.

Snelheidscontrole De politie heeft dinsdagmorgen op de Brouwerstraat een snelheidscontrole gehouden. Er werd gecontroleerd vanaf 09.30 tot 12.30 uur. In totaal passeerden 1455 auto's. 65 automobilisten krijgen een bekeuring thuis. De hoogst gemeten snelheid was 89 km/u. Er mag op de Brouwerstraat 50 km/u gereden worden. Oegstgeest

Politie zoekt getuige tasjesdief De politie onderzoekt de tasjesroven die vorige week hebben plaatsgevonden. In verband met het onderzoek is de politie op zoek naar een vrouwelijke getuige die maandagmiddag omstreeks 13.00 uur twee agenten, in burger gekleed, een man aanwees en daarbij uitriep: "Daar gaat de tasjesdief". Deze vrouw kwam vanaf de Irislaan, rende over de Lange Voort, in de richting van het zwembad. Het gaat om een ongeveer 40 jarige vrouw. De politie verzoekt haar, en eventuele andere getuigen van deze tasjesroven, zich te melden bij de politie, telefoon 071-4090101. Afgelopen maandagmiddag werd in verband met deze tasjesroven een 22 jarige Katwijker op de Oegstgeesterweg aangehouden. De man ontkent iets met de diefstallen te maken te hebben. De man zit nog vast. Inmiddels zijn in het Leidse Hout een aantal gestolen spullen teruggevonden. Het gaat om bankpasjes en een portemonne zonder inhoud.

Aanhouding na diefstal kratten Een 23 jarige Katwijker is dinsdagavond omstreeks 18.00 uur aangehouden op de Rhijngeesterstraatweg. De man vervoerde op zijn fiets twee kratten met lege flessen. De man verklaarde de kratten gestolen te hebben bij een bedrijf aan diezelfde weg. De man is aangehouden en wordt vandaag verder verhoord.

Katwijk

Auto over de kop Een 32 jarige Katwijker is vanmorgen omstreeks 01.00 uur in een slip geraakt toen hij met zijn auto vanaf de S1, de afslag Katwijk- 't Heem nam. Na de slip kwam de auto op z'n kop in een droog staande sloot terecht. De automobilist is niet gewond geraakt. Nadat hij zichzelf uit de auto bevrijd had is hij door een passerende auto thuis afgezet. Hierna heeft hij zich gemeld bij de politie. De man moest vervolgens een adem-analyse afleggen. Hij blies 380, 235 is de limiet. De man krijgt proces-verbaal en heeft een rijverbod gekregen. De auto is afgesleept door een takelbedrijf.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid '