Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

31-08-1999 tot 09-09-1999
08-09-1999

Rijnsburg

Autobestuurder rijdt door na aanrijding met fietstertje Op de Kleipettenlaan in Rijnsburg ontstond woensdagmorgen een aanrijding tussen een auto en een fietstertje waarbij de bestuurder na de aanrijding zonder te stoppen doorreed. Een 12-jarige meisje uit Rijnsburg reed op haar fiets over de Kleipettenlaan. Daar werd zij ingehaald door een nog onbekende automobilist die dicht langs het meisje reed. Te dicht bleek. De aanhanger van de auto raakte het meisje en zij kwam ten val. Naast schrik, leverde dit enkele schaafwonden en een beschadigde fiets op. Zonder zich te bekommeren over het meisje reed de automobilist door. De politie denkt de bestuurder van de auto te kunnen achterhalen. Getuigen namen het kenteken van het voertuig op.

Inbraak in woning
Dinsdagavond werd een woning aan de Schaapherdershoek in Rijnsburg door inbrekers bezocht. De achterdeur van de woning werd geforceerd. Uit de woning werd audio- en video-apparatuur weggenomen en een klein geld bedrag. Een getuige heeft bij de woning twee mannen gesignaleerd die daar niet thuishoorden. De politie hoopt door het instellen van een buurtonderzoek en getuigenverklaringen beter zicht op deze onbekende mannen te krijgen.

Katwijk

Jongen valt uit boom
Een 14-jarige jongen uit Katwijk is zijn klimpartij in een boom aan de Van Lierestraat in Katwijk duur komen te staan. Tijdens zijn klimpartij raakte hij mogelijk zijn houvast kwijt en viel uit de boom. Daarbij brak hij zijn pols. Hij werd naar het LUMC gebracht.

09-09-1999

Sassenheim

Boetes voor ontbreken parkeerschijf
Nog steeds moet de politie verbaliserend optreden tegen autobestuurders in het centrum van Sassenheim voor het ontbreken van een parkeerschijf in hun auto tijdens het parkeren daar. De controle in de zogenaamde 'blauwe zone' leverde woensdagmiddag veertien overtredingen op. De mensen ontvangen een boete.

Oegstgeest

Foutief geparkeerde vrachtauto's en auto's in groenstrook bekeurd De politie heeft afgelopen nacht in Oegstgeest drie vrachtauto's opgeschreven die op niet daarvoor bestemde plaats waren geparkeerd. Vrachtwagens hoger dan 2.4 en langer dan 6 meter mogen niet langer dan 1 uur parkeren op andere plaatsen dan door de gemeente aangewezen. De aangewezen plaatsen zijn aan de Leytweg het marktterrein, het parkeerterrein aan de Voscuij, het parkeerterrein Almonderweg en het Rustenburgerpad en vijf parkeerplaatsen aan de Florisstraat. Tevens schreef de politie nog drie personenauto's op die op groenstroken geparkeerd stonden.

Laatst bijgewerkt op 09-09-1999 - © 1999 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 2843 '