Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

24-08-1999 tot 06-09-1999

24-08-1999

Sassenheim

Boetes uitgedeeld voor ontbreken parkeerschijf
In het winkelgebied en blauwe zone van Sassenheim, deelde de politie dinsdag 17 boetes uit voor het ontbreken van de verplichte parkeerschijf in de auto. Er vielen nog 3 boetes voor het verkeerd parkeren in dit gebied.

Katwijk

Fietsers vallen
Dinsdagavond iets na 21.00 uur kwamen twee fietsers ten val bij de tunnel van de De Visserstraat. Een jongen uit Duitsland reed uit de richting van de De Visserstraat. Vanuit de andere richting reed een 12-jarig meisje uit Katwijk. De twee botsten, waarbij de jongen uit Duitsland (leeftijd niet bekend) letsel opliep aan zijn arm en been. Met de ambulance is hij naar het LUMC gebracht.

25-08-1999

Sassenheim

Boetes voor ontbreken parkeerschijf
Bij controles op het gebruik van de parkeerschijf in het centrum, blauwe-zone, van Sassenheim, deelde de politie woensdag 12 boetes uit. In deze gevallen ontbrak de parkeerschijf in zijn geheel.

03-09-1999

Oegstgeest-Warmond
06-09-1999

Katwijk

Fietser raakt van duinpad af en breekt enkel
Een 60-jarige Duitse raakte zaterdagmiddag tijdens een fietstocht door de Zuidduinen in Katwijk van het fietspad af. Door haar val brak zij haar enkel. Zij werd overgebracht naar het LUMC.

Bestuurder veroorzaakt onder invloed aanrijding Een 30-jarige automobilist uit Katwijk veroorzaakte in de nacht van vrijdag 3 op zaterdag 4 september een aanrijding in de Bernhardlaan in Katwijk. Hij was daarbij behoorlijk onder invloed. Aan het bureau kwam de man aan een promillage van 1.50. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Voor de man is het niet de eerste keer. Hij had zijn rijbewijs net terug en juist het laatste boetebedrag betaald. Hardleers dus. De aanrijding, waarbij een geparkeerd voertuig werd geraakt, leverde alleen materiele schade op.

Knokpartij
Op de Badstraat heeft op 4 september 's nachts een knokpartij plaatsgevonden, waarbij zo'n 20 man betrokken zouden zijn. Toen de politie arriveerde was de knokpartij al ten einde. Een 24-jarige Leidenaar werd in een horecagelegenheid met verwondingen aangetroffen. Hij werd met een ambulace overgebracht naar het ziekenhuis. De politie heeft verschillende getuigen gehoord. Het is nog onduidelijk hoe de knokpartij is ontstaan. De politie stelt een onderzoek in.

Jongen valt uit boom
Een 14-jarige jongen uit Katwijk viel vrijdagavond 3 september vanuit een boom aan de Helmbermweg in Katwijk. De jongen viel ongeveer 4 meter naar beneden. Hij liep daarbij een schouderfractuur en vermoedelijk inwendige bloedingen op. Hij is overgebracht naar het LUMC. De jongen was aan het spelen bij de boom en wilde gaan liggen in zijn zelf met visnetten gefabriceerde hangmat in de boom. Een touw brak en de jongen viel naar beneden.

Oegstgeest

Drie inbraken in woningen
In Oegstgeest werden het afgelopen weekend drie woningen door inbrekers bezocht. In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ingebroken in een woning aan de Hendrik Andriesselaan en de Adriaan Schuurmanlaan. Na het forceren van een achterpui en deur werden de woningen op goederen doozocht. Uit een woning worden geld en sieraden vermist. Op zondag ontdekte een buurvrouw van een woning aan de Laan van Oud Poelgeest dat er bij haar buren, die op vakantie zijn, was ingebroken. Aan de achterzijde van de woning was een raam ingeslagen. Onbekend is of de daders ook daadwerkelijk iets hebben weggenomen.

Bromfietser raakt gewond; automobilist rijdt door Op zondag 5 september rond 17.15 uur, raakte een 20-jarige bromfietser uit Nieuw-Vennep licht gewond nabij de kruising Wijttenbachlaan/ Rijngeesterstraatweg in Oegstgeest. Een manouvre van een tot op heden onbekend gebleven automobilist zorgde voor een schrikreactie bij de bromfietser. Daardoor reed hij tegen een paaltje en liep daarbij schaafwonden aan been en arm op. De onbekende automobilist zag het een en ander aan maar reed vervolgens door zonder zijn identiteit bekend te maken. De politie is nu op zoek naar hem. Het gaat hier vermoedelijk om een ouder echtpaar in een donkerkleurige personenauto, mogelijk Mitsubishi, sedan.

Rijnsburg

Bromfietser negeert rood licht en raakt gewond
Een 19-jarige bromfietser uit Rijnsburg raakte zaterdagmiddag 4 september op de kruising Brouwerstraat en Burg. Hermanstraat in Rijnsburg gewond aan knie, nek en elleboog. Bij het oprijden van de kruising reed hij door rood licht. Een 33-jarige automobilist uit Rijnsburg die op groen licht de kruising kruiste, kon de bromfietser vervolgens niet meer ontwijken. Het slachtoffer werd overgebracht naar het LUMC.

Laatst bijgewerkt op 06-09-1999 - © 1999 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 4999 '