Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 01-04-1999 t/m 08-04-1999
Sassenheim
Diefstal auto-emblemen opgelost.
Afgelopen week werden er 4 jongens van ong. 12 jaar uit Sassenheim aangehouden i.v.m. diefstal van auto-merk-emblemen te Sassenheim. Door de politie werd een nader onderzoek ingesteld. Zij hadden op 28 maart 1999 te Sassenheim op het parkeerterrein van "De Wasbeek" en van Korfbalvereniging TOP van een aantal auto's de emblemen afgehaald. Een aantal van de gedupeerden heeft van deze diefstal geen aangifte gedaan. De politie verzoek aan deze betrokkenen alsnog aangifte te doen, zodat er een goede schade-afdoening geregeld kan worden. Katwijk
Auto in de brand.
Op donderdag 1 april 1999 omstreeks 07.00 uur reed een inwoonster van Katwijk, met haar auto over de Hyacintstraat te Katwijk. Zij was juist van huis weggereden, toen zij een brandlucht in de auto rook. Ineens kwamen spontaan de vlammen uit het dashboard nabij de stuurkolom. Door de pompbediende, van de Shellpomp langs de S1, nabij de Hyacintstraat werd de brand snel geblust. Echter het gehele interieur van de auto verbrandde. Voor de brand was ook de brandweer gewaarschuwd, maar toen deze met 2 auto's ter plaatse kwam, was de brand al geblust. De bestuurder kwam met de schrik vrij en de auto is afgesleept naar een garage.
was ontstaan was niet bekend.

Uit een later door de Technische Recherche ingesteld onderzoek bleek dat de brand vermoedelijk was ontstaan door brandstichting. Door de politie wordt een onderzoek ingesteld.
Rijnsburg

Eerste resultaat nieuwe verkeerspalen Sandtlaan. Op dinsdag 6 april 1999, omstreeks 11.00 uur werd naar het eerste resultaat van de op donderdag 1 april 1999 in het belang van de veiligheid van het verkeer, in gebruik gestelde verkeerspaal ter controle van het negeren van het rode licht en het te snel rijden op de Sandtlaan nabij de kruising met de Lange Vaart te Rijnsburg. De camera was geplaatst in de paal, die het verkeer controleert in de richting Katwijk.
In genoemde tijd waren er 26.603 passanten.
Hiervan reden er 29 door het rode licht.
Er reden 173 van hen te snel, waarvan de snelste 81 km/u reed, terwijl 50 km/u gereden mocht worden.
In totaal werden dus 202 autobestuurders bekeurd. Zij zullen binnenkort de acceptgiro in de bus vinden. Inbraak in strandpaviljoen.
In de nacht van maandag 5 op dinsdag 6 april werd er ingebroken in een standpaviljoen gelegen aan de Boulevard te Katwijk. Met vermoedelijk een houten balk werd een ruit van de zijdeur ingeslagen. Het gehele paviljoen werd doorzocht. Wat er weggenomen is, is nog niet bekend. Consternatie om "aanrijding"
Op dinsdag 6 april 1999 omstreeks 08.45 uur kwam er bij de politie de melding bij de meldkamer binnen, dat er een aanrijding met gewonden was ontstaan op de Oostbaan van Rijksweg A44 te Oegstgeest. Terstond werden enkele politievoertuigen daar heen gedirigeerd. Tevens werd een Ambulance en de Traumahelicopter gewaarschuwd. Vervolgens werd er door de politiemensen op de opgegeven plaats geen aanrijding geconstateerd. Na enig zoeken bleek, dat er twee auto's aldaar op de vluchtstrook stilstonden. De bestuurder van een van de auto's lag onder zijn auto en was bezig een kat, die onder de motorkap vast zag, te verwijderen. De bestuurder was thuis weggereden, terwijl mogelijk de kat onder de motorkap een slaapplaats had gevonden. Onder het rijden was de kat tussen draaiende delen klem komen te zitten. De bestuurder was gestopt langs de rijksweg om te zien wat er aan de hand was. Vervolgens had hij via een "praatpaal" om een dierenambulance verzocht, waarna hij zelf trachtte de kat onder de auto vandaan te halen. Dit was vermoedelijk door een passerende automobilist gezien en opgevat als een aanrijding met een gewonde. De onbekend gebleven passant heeft vervolgens de politie gebeld, die vervolgens de nodige hulpdiensten inschakelde. Uiteindelijk heeft het personeel van de dierenambulance de kat onder de auto vandaan gehaald. De kat was zodanig gewond, dat hij door een ter plaatse gekomen dierenarts uit zijn leiden is verlost. Hierna konden de hulptroepen weer vertrekken. Motorrijder botst achterop personenauto.
Op woensdag 7 april 1999, omstreeks 19.25 uur reed een 52 jarige man uit Leiden als bestuurder van een motorfiets over de Rijksstraatweg te Sassenheim, in de richting van Sassenheim. Voor hem reed in dezelfde richting een 40 jarige man uit Sassenheim als bestuurder van een personenauto, die op een zeker moment moest afremmen. De motorrijder had dit vermoedelijk te laat in de gaten. Ook hij remde en week uit naar links, maar botste toch tegen de achterzijde van de auto, waardoor hij aan zijn rechter been en voet gewond raakte. Hij is met vermoedelijk een gebroken been per ambulance overgebracht naar het LUMC te Leiden.
Laatst bijgewerkt op 08-04-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 5033 '