Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

17-02-2000 t/m 27-02-2000

Parkeercontroles
Donderdagmorgen 17 februari heeft de politie in Oegstgeest parkeercontroles uitgevoerd. 34 maal werd een bon uitgeschreven voor het niet gebruiken van de parkeerschijf of het overschrijden van de parkeertijd. De controles zijn gehouden op de Floralaan, de Irislaan, de Lange Voort, het Lange Voortplein, de Korenbloemlaan, de Geversstraat, het Terweeplein en de Terweeweg. De boete voor het niet of niet juist gebruiken van de parkeerschijf is 90,-. Katwijk

Mishandeling scholier
Op 16 februari jl. is een 16-jarige Katwijker op school mishandeld door een eveneens 16-jarige schoolgenoot. Er was over en weer een woordenwisseling ontstaan, waarna de mishandeling plaatsvond. Het slachtoffer liep hierdoor een lichte hersenschudding en wat kneuzingen op. De politie heeft zowel het slachtoffer als de verdachte gehoord en proces-verbaal opgemaakt.

Rijnsburg

Toezicht hondenpoep
De politie heeft tijdens hun surveillance toezicht gehouden voor het niet aanlijnen van de hond en het al dan niet opruimen van hondenpoep. Vijf inwoners van Rijnsburg werden gewaarschuwd voor het niet aangelijnd hebben van hun hond. De actie werd zeer gewaardeerd door het publiek.
Auto tegen boom
20-02-2000 t/m 23-02-2000

Inbraak fotowinkel
Tussen dinsdag 22 februari 18.00 uur en woensdag 23 februari 08.00 uur werden vanuit een etalage van een fotowinkel aan de Koningin Wilhelminastraat twee fotocamera's en twee verrekijkers weggenomen. De dieven sloegen daarvoor een etalageruit in.

Rijnsburg

Pan op vuur; huis beroet
Woensdagmorgen 23 februari rond 11.00 uur ontdekte een postpode dat er vanuit een woning aan de Hoefblad rook kwam. De brandweer ging terplaatse en kwam tot de ontdekking dat een achtergebleven pan met etensresten op het vuur voor de rook zorgde. De bewoners waren afwezig. De gehele woning zag zwart van de rook. De brandweer luchtte de woning.

Katwijk

Krattendieven schakelen jongetjes in voor omwisselen Woensdagmorgen 23 februari rond 12.00 uur stalen twee nog onbekend gebleven mannen vanuit een magazijn van een supermarkt aan het Bosplein twee kratten met lege flessen. Buiten spraken ze twee nog onbekend gebleven jongetjes aan. Ze moesten de kratten via de flessenautomaat in tegen geld inwisselen. De bedrijfsleiding had dit voortijdig in de gaten en waarschuwde de politie. Zowel de jongetjes als de twee mannen waren verdwenen.

Sassenheim

Verkeerscontrole
Op woensdag 23 februari hield de politie in het centrum van Sassenheim een verkeerscontrole. Er vielen weer 11 bekeuringen voor met name het niet hebben of niet juist gebruiken van de parkeerschijf.

24-02-2000 t/m 27-02-2000

Oegstgeest

Aangifte De in de aangifte van een 20-jarige jongen uit Oegstgeest als verdachte aangeduide man, heeft zelf ook bij de politie aangifte gedaan. Donderdagmiddag sprak de man een groepje jongeren aan op het pad tussen de Dahlialaan en de Clematislaan. De jongen uit Oegstgeest had al aangifte gedaan omdat hij door de man op zijn neus zou zijn geslagen. De 61-jarige man uit Oegstgeest heeft aangifte gedaan tegen een meisje dat hem tot tweemaal toe geschopt heeft. De zaak is in onderzoek.

Geslagen
Een 20-jarige jongen uit Oegstgeest heeft bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. Met nog wat vrienden stond de jongen donderdagmiddag 24 februari 16:15 uur op het pad tussen de Dahlialaan en de Clematislaan toen een vrouw één meisje uit het groepje aansprak over het met scooters over het pad rijden. Er kwam vervolgens ook een man naar het groepje toe. Vrijwel meteen stompte de man één van de jongens op de neus. Het groepje is daarop direct vertrokken. De politie onderzoekt de aangifte.

Op rotonde gebotst
Een 58-jarige man uit Katwijk reed donderdag 24 februari rond 23:15 uur met de auto over de Karel Doormanlaan in de richting van de rotonde bij de Industrieweg. Hij had zijn auto niet onder controle en reed rechtdoor de rotonde op. Behalve schade aan de rotonde, raakte de Katwijker zelf gewond in het gezicht. De man bleek onder invloed van alcohol te rijden; 490 microgram, ofwel ruim 1,00 promille. Na behandeling van zijn verwondingen in het LUMC, kon de man met een bekeuring naar huis.

Sassenheim

Parkeercontrole De politie heeft vrijdagmiddag een parkeercontrole gehouden in het centrum. In totaal werden twintig bekeuringen uitgeschreven. Twaalf automobilisten hadden geen parkeerschijf in de auto neergelegd. Vijf hadden de parkeerschijf niet gebruikt, drie hadden hun auto op niet toegestane plekken geparkeerd.

Oegstgeest

Parkeercontrole
De politie heeft vrijdagavond een parkeercontrole gehouden op de Lange Voort, de Irislaan, de Korenbloemlaan en de Floralaan. Er werden elf bekeuringen uitgeschreven. Vijf automobilisten hadden geen parkeerschijf in de auto neergelegd. Zes hadden de parkeerschijf niet gebruikt. Later op de avond werd gecontroleerd op de Terweeweg, het Terweeplein en de Kempenaerstraat. Hier kregen in totaal 17 automobilisten een bekeuring. Zaterdag werd er ook gecontroleerd. Toen werden zeventien bekeuringen uitgeschreven.

Laatst bijgewerkt op 28-02-2000 - © 1999 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 5535 '