Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 20-04-1999 t/m 26-04-1999
Oegstgeest

Eindexamenstunt loopt uit de hand
Donderdagmorgen 22 april is op het Rijnlands Lyceum aan de Apollolaan een examenstunt uit de hand gelopen. De politie kreeg een melding dat de sloten van een auto die geparkeerd stond op de Apollolaan met lijm waren dichtgespoten. Ook was hij rondom beklad met eieren en gips. Ook andere auto's en voorbijgangers zouden zijn bekogeld met eieren, water en nat gips. Toen de politie bij de school kwam, bleken alle dertienhonderd leerlingen van de school op straat te staan. De surveillanceauto werd bekogeld en één van de buitenspiegels vernield. Er werd ook vuurwerk afgestoken. Toen de twee agenten met de benadeelde autobezitter de school in wilde gaan, werden zij ook bekogeld. In overleg met de schoolleiding heeft de politie toen besloten om alle leerlingen uit de straat te verwijderen. De decaan en de politie hebben hen via een megafoon toegesproken. Daarna zijn vijftien agenten in linie de straat doorgelopen. De leerlingen zijn daarop zonder problemen vertrokken. De eigenaar van de beschadigde auto heeft aangifte gedaan.

Katwijk

Inval in woning: vier kilo weed inbeslaggenomen Donderdagmiddag 22 april heeft de politie een inval gedaan in een woning aan de Reygersberglaan. Ze trof daar vier kilo weed en een karabijn aan. De weed heeft straatwaarde van 40.000 gulden. De 42-jarige bewoner is aangehouden en in verzekering gesteld. Hij wordt vandaag voorgeleid aan de officier van justitie.

Vrouw geslagen
Een 48-jarige vrouw uit Katwijk heeft gisteravond aangifte gedaan van mishandeling. Zij deed rond 22.30 uur de voordeur van haar woning aan de Pollux open omdat er werd aangebeld. Er bleek een onbekende man voor de deur te staan die meteen naar binnen liep. Hij pakte de vrouw vast en sloeg haar. Ze heeft de man daarop schoppen gegeven, waarna hij weer verdween. De politie stelt een onderzoek in.

Sassenheim

Verkeerscontrole
De politie heeft donderdagmiddag 22 april een snelheidscontrole gehouden op de Hoofdstraat. Van de 550 passerende automobilisten reden er 72 sneller dan de maximum toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u. 's Ochtends is er een parkeercontrole uitgevoerd in het centrum. Vijftien auto's stonden te lang geparkeerd in de blauwe zone en kregen dus een bekeuring.

Warmond

Snelheidscontrole
De politie heeft donderdagmorgen 22 april een snelheidscontrole gehouden op de Herenweg. Van de 756 passerende automobilisten reden er 72 sneller dan de maximum toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 74 km/u. 's Middags was er ook een controle op de Herenweg. Toen zijn er 650 automobilisten gecontroleerd. Zesendertig reden te snel. De hoogst gemeten snelheid was 87 km/u.

Rijnsburg

Parkeercontrole
De politie heeft donderdagavond 22 april een parkeercontrole gehouden. Voor het negeren van het parkeerverbod is tweemaal een bekeuring uitgeschreven voor auto's die geparkeerd stonden in de Koestraat, eenmaal in de Dubbele Buurt en eenmaal op het Hoftuinplein.

Katwijk

Man beknelt onder vrachtauto.
Op vrijdag 23 april 1999, omstreeks 14.45 uur was een monteur bij een bedrijf aan de Lageweg te Katwijk aan het werk aan een vrachtauto. De auto stond op een krik, boven een smeerkuil en de linker achterwielen waren gedemonteerd. De auto was tijdens de werkzaamheden van de krik gegleden en hierbij was het linker onderbeen van de monteur bekneld geraakt onder de remtrommels van de auto. Met spoed werd door zijn collega's de auto weer opgekrikt en kon hij onder de vrachtauto vandaan komen. Zijn been bleek op zeker 3 plaatsen gebroken en hij is per ambulance overgebracht naar het LUMC. Door de arbeidsinspectie wordt een onderzoek naar de toedracht van het ongeval ingesteld.

Gestolen auto teruggevonden.
Op 23 april 1999, omstreeks 20.30 uur kwam de eigenaar van een groene personenauto, merk Mitsubishi, aan het bureau van politie te Katwijk melden dat hij zijn gestolen auto, had teruggevonden. De auto was op 14 april 1999 gestolen, terwijl hij op de Haven de Katwijk geparkeerd stond. De eigenaar had de auto bij toeval teruggevonden op de Te Brittenstraat te Katwijk. De auto bleek beschadigd en de achterwielen waren ontzet. Bij onderzoek, bleek dat de auto midden in de nacht ong. een week geleden aldaar met veel kabaal door enkele personen was achtergelaten. Onderzoek wordt ingesteld.

Sassenheim

Dronken snorfietser.
Op zaterdag 24 april 1999, omstreeks 05.10 uur zag de politie tijdens de surveillance, dat een man op een snorfiets zich nogal verdacht gedroeg. De man reed over het Hortusplein te Sassenheim en gedroeg zich schichtig. Toen de politie hem wilde controleren ging hij er vandoor en verstopte zich tussen enkele geparkeerde auto's aan de Jan van Brabantweg te Sassenheim. Vervolgens kon de man, een 23 jarige inwoner van Warmond, worden aangehouden. Hij bleek gedronken te hebben. De bromfiets waar hij op reed, had hij in Warmond "geleend" maar hij wist niet van wie. De bromfiets had gestaan bij Casper Supermarkt aan de Dorpsstraat te Warmond. Het geheel wordt nader onderzocht.

Rijnsburg

Autodief belandt in de sloot.
Op vrijdag 23 april 1999, omstreeks 07.50 uur, deelde de politie van Zoetermeer aan de politie te Katwijk mede, dat te Zoetermeer een man met een auto in een slootje was beland. Op vragen deelde de bestuurder mede, dat hij de auto, een rode Opel Kadett, kort ervoor in Rijnsburg had gestolen. Bij informatie bleek de auto kort ervoor van het Goudenregenplantsoen te Rijnsburg weggenomen te zijn. De eigenaresse had de diefstal toen nog niet bemerkt. Tegen de dader is proces-verbaal opgemaakt. Nader onderzoek wordt ingesteld.

Laatst bijgewerkt op 26-04-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 6033 '