Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 15-02-1999 t/m 22-02-1999
Katwijk

Inbraak in woning.
Op donderdag 18 februari 1999, werd er tussen 13.30 en 16.30 uur ingebroken in een woning aan de Jan Tooropstraat te Katwijk. Aan de achterzijde van de woning is men over een muur in de poort geklommen. Vervolgens heeft men daar een raam geforceerd, waarna men naar binnen kon komen. In de woning werden de kamers doorzocht. Er werden een laptop(computer) en een telefoon weggenomen. Onderzoek naar de daders wordt ingestelde.

Oegstgeest

Brandblussers gevonden.
In de afgelopen week zijn er door de politie, op aanwijzing van een getuige, langs de Hofbrouckerlaan nabij de Hockyvelden te Oegstgeest, 2 brandblussers gevonden. De brandblussers werden in afwachting van een eigenaar meegenomen naar het politiebureau te Oegstgeest. Tot op heden heeft de eigenaar nog geen aangifte van vermissing gedaan. Het betreft hier 2 rode gevulde poeder-brandblussers, van het merk Ajax en zijn ong. 90 cm. hoog. Ze zijn voorzien van een zwarte slang. Indien de eigenaar ze mist en herkent, kan hij ze terug halen op het politiebureau te Oegstgeest. Tel. 071-4090200.

Valkenburg

Snelheid- en rood licht controle.
Tussen 10 en 16 februari 1999 werd het verkeer over de Dr. Ir. Tjalmaweg nabij de kruising met de Voorschoterweg te Valkenburg gecontroleerd op het te snel rijden en/of niet stoppen voor het rode verkeerslicht. Er passerden in die tussentijd 58.845 automobilisten. Van hen reden er 374 te snel en negeerden er 20 het rode verkeerslicht. Zij krijgen binnenkort een acceptgiro in de bus. Het aantal overtreders neemt sterk af. Ong. een jaar geleden reed nog ong. 10 % te snel of door rood. Nu is dit aantal terug gelopen tot nog niet 1 %.

Katwijk

Woninginbraak
Op zaterdag 20 februari 1999 werd er op de dag ingebroken in een woning aan de Synthese te Katwijk. Van het slot van de voordeur werd de cilinder afgebroken, waarna de deur geopend kon worden. In de woning werden alle kasten en laden doorzocht en een bureau werd opengebroken. Er worden een geldkistje en een horloge vermist. Onderzoek wordt ingesteld.

Woninginbraak.
Op zaterdag 20 februari 1999 werd omstreeks 11.30 uur ontdekt dat er in een woning aan de Boslaan te Katwijk was ingebroken. Ook hier werd de cilinder van het sloot afgebroken, waarna men de deur kon openen. De woning werd doorzocht, maar wordt niets vermist.

Woninginbraak.
Op zondag 21 februari 1999, omstreeks 22.20 uur ontdekte een bewoonster van een woning aan de Nachtegaallaan te Katwijk, dat er in haar woning was ingebroken. Ook hier werd de cilinder van het slot van de voordeur afgebroken, waarna men de deur kon openen. De woning werd doorzocht. Of er iets is weggenomen is nog niet bekend. Onderzoek wordt ingesteld.

Oegstgeest

Parkeercontrole.
In het afgelopen weekend is de politie gestart met de intensievere controle van het (on)juist parkeren in de blauwe zones van de Kempenaerstraat en de Lange Voort en omgeving te Oegstgeest. Op vrijdag 19 februari 1999 werden er in totaal ong. 160 rode waarschuwingsbonnen uitgeschreven. Op zaterdag 20 februari 1999 werden er in totaal ong. 140 rode waarschuwingsbonnen uitgeschreven. Bij elkaar werden er 300 waarschuwingsbonnen uitgeschreven. De controles worden door de politie voorgezet en m.i.v. 1 maart 1999 zal er niet meer voor het onjuist parkeren (o.a. het niet of / onjuist gebruiken van de parkeerschijf) worden gewaarschuwd. Na die datum zal er verbaliserend worden opgetreden.

Diefstal uit woning.
Naar nu is gebleken werd er enige weken geleden op een listige manier een diefstal uit een woning, aan de Rhijngeesterstraatweg te Oegstgeest gepleegd. Aan de woning worden verbouwingswerkzaamheden verricht door een aannemer, in opdracht van de nieuwe eigenaar. Op genoemde datum, kwam een er een man bij de woning en vertelde de bouwlieden, dat hij een tafel, een antieke kapstok en spiegel kwam ophalen. Hij gaf zich uit voor de kleinzoon van de vorige bewoonster en moest deze goederen ophalen, omdat deze bij verhuizing nog waren achtergebleven. De werklieden vertrouwden de man en lieten hem de goederen inladen in een bestelbusje. Later bleek, dat de nieuwe eigenaar deze meubels bij de koop van de woning van de vorige bewoonster had overgekocht. De vorige bewoonster had aan niemand opdracht gegeven de meubels weg te nemen en toe te eigenen. Zij wist van niets. De schade bedraagt ong. f. 2000,-. Een onderzoek naar de dader wordt ingesteld.

Sassenheim

Aanrijding met letsel.
Op vrijdag 19 februari 1999, omstreeks 10.45 uur, reed een 74 jarige vrouw uit Lisse met haar auto over de Kwekersweg te Sassenheim. Op een zeker moment kwam haar een tegenligger tegemoet. Door onbekende oorzaak schrok zij van die tegenligger en week uit naar rechts. Zij wilde remmen maar trapte mogelijk op het gaspedaal, of het gaspedaal bleef hangen. Vervolgens reed zij met volle snelheid tegen de rechter leuning van de aldaar gelegen brug en kwam tot stilstand. Door de klap raakten zij en een passagier gewond. Zij zijn beide met de ambulance met onbekend hoofd- en nekletsel overgebracht naar het LUMC.

Inbraak in een bedrijf.
Op zaterdag 20 februari 1999, omstreeks 09.30 uur, bleek dat er de nacht ervoor was ingebroken in een bedrijf aan de Jagtlustkade te Sassenheim. Aan de achterzijde van het bedrijf werd een groot uitzetraam opengebroken, waarna men naar binnen kon klimmen. Het gehele bedrijf werd doorzocht. Er werden een fax en kopieerapparaat en enkele computer weggenomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Krattendieven aangehouden.
Op zaterdag 20 februari 1999 omstreeks 18.00 uur werd er door personeel van een supermarkt aan de Hoofdstraat te Sassenheim een drietal daders herkend, die nu en al eerder bij hen een aantal kratten met lege flessen wilden inleveren. Bekend was dat deze personen al eerden bij die supermarkt en een supermarkt in Lisse regelmatig kratten met lege flessen hadden gestolen, die ze dan zo snel mogelijk bij de winkel tegen statiegeld inwisselden. Het personeel waarschuwde meteen de politie, die de mannen bij de supermarkt en verderop in de Hoofdstraat kon aanhouden. De mannen, een 27 jarige inwoner van Sassenheim, een 22 jarige inwoner van Den Haag en een 23 jarige man uit Newtown (Ierland), werden overgebracht naar het politiebureau te Katwijk en ingesloten. Uit het verdere onderzoek bleek dat de mannen de afgelopen tijd zeker 10 keer op deze wijze diefstal van kratten hadden gepleegd. Van het geld dat zij incasseerden werden verdovende middelen gekocht en daar is niets meer van over. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt en zij worden voorgeleid aan de Officier van Justitie te Den Haag

Laatst bijgewerkt op 22-02-1998 - © 1998 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 7006 '