Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 18-02-1999 t/m 25-02-1999

Woninginbraak.
Op maandag 22 februari 1999, ontdekte een bewoner van een woning aan de Nachtegaallaan te Katwijk, dat er het afgelopen weekend in zijn woning was ingebroken. Het houtwerk van de voordeur, rondom het slot was vernield en de deur was opengebroken. In de woning werden kasten en laden doorzocht. Er werden gouden sieraden en wat geld weggenomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Hond bijt naar kind
Op maandag 22 februari 1999 omstreeks 08.40 uur, liep een 8 jarige jongen uit Katwijk naar school over de Melkweg te Katwijk. Nabij een Supermarkt op de Melkweg was er een witte harige hond met een riem aan een paal vastgebonden. Toen de jongen voorbij de hond liep viel deze hem aan. De jongen schrok en trachtte de hond te ontwijken. Dit lukte gedeeltelijk maar de hond hapte wel in zijn broek en liep deze een grote winkelhaak op. Het is niet bekend van wie bedoelde hond is, maar mogelijk kunnen getuigen of de eigenaar van de hond zich melden bij de politie, zodat eventueel de schade vergoed kan worden. Tel. politie. Katwijk 071-4090101.

Scholier slaat medeleerling bewusteloos.
Op maandag 22 februari 1999, omstreeks 13.00 uur ontstond er tussen twee leerlingen van een school aan de L. de Colignylaan te Katwijk een vechtpartij. N.a.v. eerdere geplaatste beledigende opmerkingen lokte een 13 jarige jongen uit Katwijk een medeleerling, in de garderobe van de school, uit tot een vechtpartij. De 13 jarige sloeg de medeleerling op een gegeven moment zo hard op zijn gezicht, dat hij een bloedneus opliep. De jongen schrok hier zo van dat hij hem verder met rust liet. Even later raakte de geslagen jongen, mogelijk door bloedverlies bewusteloos. Hij werd voor onderzoek per ambulance overgebracht naar het LUMC. Vervolgens werd de 13 jarige jongen aangehouden en overgebracht naar het politie-bureau te Katwijk. Van het gebeurde wordt proces-verbaal opgemaakt.

Valkenburg

Inbraak in bedrijf.
Op maandag 22 februari 1999, omstreeks 07.30 uur werd er ontdekt dat er in het afgelopen weekend was ingebroken in een schadebedrijf aan de Hoofdstraat te Valkenburg. Aan de achterzijde van het bedrijf werd een deur opengebroken, waarna men in het bedrijf kon komen. Vervolgens werd een deur naar het kantoor opengebroken. Het gehele bedrijf werd doorzocht. Er worden een videorecorder, een adapter voor de videocamera en wat geld vermist. Onderzoek wordt ingesteld.

Taxi in brand.
Op dinsdag 23 februari 1999, omstreeks 22.20 uur, raakte er tijdens een taxirit de taxi in brand, terwijl hij reed over de Hoorneslaan te Katwijk. De taxi werd aan de kant van de weg gezet en vervolgens door de inmiddels gewaarschuwde brandweer geblust. Mogelijk was kortsluiting de oorzaak van de brand. De auto werd met een takelwagen afgevoerd. De chauffeur kon vervolgens met zijn klanten met een vervangende taxi zijn rit af maken.

Sassenheim

Man in woning onwel.
Op woensdag 24 februari 1999, omstreeks 03.20 uur, hoorde een bewoner van een flatwoning aan het Kagerplein te Sassenheim, veel gestommel en gebons in de woning boven hem. Omdat hij dacht dat er iets aan de hand was, ging hij poolshoogte nemen, doch er werd niet open gedaan en hij belde vervolgens de politie. Toen de politie een onderzoek instelde bleek dat die bewoner onwel was geworden en vervolgens was gevallen. Bij de val was hij op de rand van een nachtkastje gekomen en liep daarbij een hoofdwond op. De bewoner is hierna ter observatie per ambulance overgebracht naar het LUMC. De alerte onderbuurman is bedankt voor zijn snelle reageren.

Rijnsburg

Vermeende brand in kerk.
Op dinsdag 23 februari 1999, omstreeks 21.30 werd er bij de politie gemeld, dat er brand zou zijn in de gereformeerde kerk aan de Kerkstraat te Rijnsburg daar er rookwolken naar buiten kwamen. Door de politie en de inmiddels gearriveerde brandweer werd bij de kerk een onderzoek ingesteld. Het bleek toen, dat de CV-installatie defect was geraakt, waardoor en geen brand was, maar wel veel stoom naar buiten kwam. Dit leek erop of de kerk in brand was geraakt. Door de brandweer werden afdoende maatregelen genomen en was het probleem tijdelijk opgelost.

Katwijk

Midden op de dag dronken achter het stuur.
Op woensdag 24 februari 1999, omstreeks 13.15 uur zag een getuige een autobestuurder nogal slingerend over de Hoorneslaan te Katwijk rijden. Om ongelukken te voorkomen, belde de getuige met zijn mob. telefoon naar de politie. Deze ging achter de bestuurder aan. Op de Zwarte weg te Noordwijk kon de automobilist worden aangehouden en werd overgebracht naar het politiebureau te Katwijk. De automobilist, een 62 jarige man uit Katwijk, bleek na de blaastest ruim 2 promille alcohol in zijn bloed te hebben, terwijl 0,5 promille max. is toegestaan. Het rijbewijs van de man is meteen ingenomen en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Insluiping in woning.
Op woensdag 24 februari 1999, werd er tussen 14.10 en 14.20 uur binnengeslopen in een woning aan de Louwestraat te Katwijk. Op dat tijdstip was de bewoonster op de bovenverdieping aan het werk, terwijl de achterdeur niet was afgesloten. Door een getuige werd een blanke man van ong. 20 a 25 jaar , met half lang donkerblond haar in de achtertuin gezien. De man droeg een zwart leder jack, een blauwe trainingsbroek en blauw/witte sportschoenen. De dader zag kans om met 3 schoudertassen met inhoud, o.a. bankpasjes en een portemonnaie, te ontkomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Verzoek getuigen.
Uit onderzoek is gebleken, dat een persoon , die aan bovenstaand signalement voldoet, vaker tracht binnen te sluipen. De man belt dan eerst aan bij een woning. Als er dan niemand open doet, gaat hij vervolgens achterom, om via de achterdeur, die vaak niet is afgesloten, naar binnen te dringen en goederen weg te nemen. Als de man aanbelt en de bewoner is wel thuis, maakt hij een smoesje en vraagt of een bepaald persoon (die daar natuurlijk niet woont) thuis is. Vervolgens gaat hij dan weer weg. Indien een man, die aan bovenstaand signalement voldoet, zich bij iemand meldt, verzoekt de politie getuigen meteen de politie te bellen om de man dan te kunnen aanhouden. Tel. politie meldkamer 0900-8384.

Sassenheim

Motorrijder onderuit.
Op woensdag 24 februari 1999, omstreeks 08.30 uur, reed een 29 jarige man uit Oegstgeest, met zijn motorfiets over Rijksweg A44 te Sassenheim in de richting Amsterdam. Op een zeker moment moest hij afremmen. Terwijl hij remde, blokkeerde zijn voorwiel en schoof hij onderuit. Hij kwam al schuivend over de rechter rijstrook op de vluchtstrook tot stilstand. Hierbij raakte hij slechts licht gewond. De motor raakt zwaar beschadigd.

Snelheidscontrole.
Op woensdag 24 februari 1999, werd er door de politie tussen 13.15 en 15.30 uur een radar-snelheidscontrole gehouden op de Parklaan te Sassenheim. Er werden ong. 1300 autobestuurders gecontroleerd. Er werden 108 overtredingen vastgelegd. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u terwijl er max. 50 km/u gereden mocht worden. De overtreders krijgen binnenkort de acceptgiro in de bus.

Warmond

Snelheidscontrole.
Op woensdag 24 februari 1999, werd er door de politie tussen 10.00 en 12.30 uur een radar-snelheidscontrole gehouden op de Herenweg te Warmond. Er werden ong. 600 autobestuurders gecontroleerd. Er werden 72 overtredingen vastgelegd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 80 km/u terwijl er max. 50 km/u gereden mocht worden. Ook zij krijgen binnenkort de acceptgiro in de bus.

Laatst bijgewerkt op 25-02-1998 - © 1998 H.T. Zielstra.

Deel: ' Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid - 7906 '