Politiebericht Eindhoven e.o. 10-09-2001
3e persbericht 10 september 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Fietsen in winkelgebied
Op de Markt en de Demer zijn maandagmiddag acht fietsers op de bon gegaan omdat zij in het voetgangersgebied fietsten.

Eindhoven: Autogordelcontrole
Maandag tussen 14.30 en 15.15 uur zijn bij controles op de Bezuidenhoutseweg en de Fransebaan 13 automobilisten bekeurd omdat zij de autogordel niet droegen. Er werden 50 bestuurders gecontroleerd.

Eindhoven: Valse paspoorten
Maandag om 16.35 uur is in het Belastingkantoor aan de Karel de Grotelaan een man aangehouden waarvan de identiteit nog niet bekend is. De man probeerde met een vals paspoort een Sofi-nummer te krijgen. Dat werd ontdekt. De man werd naar het politiebureau gebracht en daar kwamen uit zijn kleding acht paspoorten met steeds dezelfde pasfoto, maar verschillende namen. De man is voor onderzoek de cel ingegaan.

Eindhoven: Man met drugs aangehouden
Op de Diekirchlaan is maandag om 19.50 uur een 39-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een getuige sprak surveillerende politiemensen aan. Volgens deze getuige was de verdachte op de Diekirchlaan vanuit zijn auto drugs aan het dealen. Bij controle vond de politie bij hem drie zakjes wiet en 16 bolletjes cocaïne. De drugs zijn in beslag genomen en de man is aangehouden. Hij is voor onderzoek de cel ingegaan.

Oirschot: Kind overleden bij aanrijding
Bij een ongeval op een parkeerterrein aan de Koestraat is maandagmiddag om 17.00 uur een driejarig jongetje uit Spoordonk om het leven gekomen. Het kind bezocht met zijn vader een winkel aan de Koestraat, maar ontsnapte aan de aandacht van de vader. Het jongetje verliet de winkel en kwam op het parkeerterrein van de winkel terecht. Daar werd het kind overreden door een achteruitrijdende bestelauto die bestuurd werd door een 33-jarige man uit Oostelbeers. Het kind was op slag dood.

Mierlo: Twee jongens aangehouden na openlijke geweldpleging Op de Brugstraat zijn maandag om 15.20 uur twee 14-jarige jongens uit Mierlo en Helmond aangehouden. Dat gebeurde nadat zij een 15-jarige jongen uit Mierlo hadden mishandeld en zijn fiets hadden vernield. De twee jongens maakten deel uit van een groep van vier die naast elkaar over de Brugstraat fietsten. Het slachtoffer wilde hen passeren en belde. Een van hen ging opzij maar de andere drie bleven naast elkaar rijden. Bij het passeren moest het slachtoffer over het gras rijden. Hij slipte weg en viel tegen een van hen. Beiden kwamen ten val. Het slachtoffer is daarna door gereden, achterna gezeten door twee jongens. Toen ze naast hem fietsten schopten ze tegen zijn fiets waardoor de spaken knapten. Na nog enkele keren schoppen viel het slachtoffer tegen een geparkeerde vrachtauto. Hij hield er schaafwonden in gezicht en aan de hand aan over. Bij een horecabedrijf ging hij hulp vragen. Daar werd de politie gebeld. De twee aanvallers stonden intussen op zijn fiets te springen. De gewaarschuwde politie kon hen aanhouden. Na verhoor konden ze naar huis. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

Geldrop: Schennispleger
Een 14-jarige Mierloos meisje heeft maandag aangifte gedaan van schennispleging. Het meisje fietste maandag tussen 7.50 en 8.00 uur over de Sluisstraat. Ter hoogte van de Rederijkstraat stond een man die zijn broek liet zakken en zijn geslachtsdeel liet zien. De schennispleger was tussen de 30 en 40 jaar oud, ongeveer 1.80m groot, blank, bruin kort steil haar. Hij droeg een rood windjack.

vWaalre: Verkeerscontrole
Maandag tussen 13.30 en 16.30 uur is op de Heikantstraat een verkeerscontrole gehouden. Acht bestuurders kregen een bekeuring omdat ze de autogordel niet droegen, een voor een verlopen rijbewijs, een voor een verlopen APK-keuring en een voor het rijden zonder rijbewijs.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven e.o. '