Politiebericht

Persbericht 19 december 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Diefstal auto?s / motor
In de nacht van vrijdag op zaterdag is in de Hudsonlaan een witte Renault Express met het kenteken VJ-SR-10 gestolen. In het Winkelcentrum Woensel is zaterdagmiddag een paarse Kawasaki ZZR 600 met het kenteken MR-89-TD gestolen.
Zaterdagavond is in de Willemstraat een blauw grijze Mercedes met het kenteken RL-DG-40 gestolen en aan de Pastoor Petersstraat verdween een beige BMW 525 met het kenteken XJ-01-TT. Op de Don Boscostraat werd en donker blauwe BMW 530 met het Duitse kenteken HF-HA-281 gestolen.

Eindhoven: Aanrijding
Een 63-jarige man uit Eindhoven is zaterdagmiddag rond 14.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Orpheuslaan. De man reed met zijn auto in de richting van de Amazonelaan en botste kort voor de kruising met de Amazonelaan tegen een lantaarnpaal die op een verkeersheuvel stond. De man is met gebroken ribben naar het Diaconessenhuis gebracht.

Eindhoven: Ruzie
Zondagmorgen om 02.00 uur is door de politie in de Hoogstraat een 31-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij had kort voor zijn aanhouding in een café aan de Hoogstraat een 38-jarige man uit Breda met een asbak hard op het hoofd geslagen. Het slachtoffer liep daarbij een hoofdwond op. De Eindhovenaar verzette zich tegen zijn aanhouding. Hij is ingesloten en wordt in verzekering gesteld.

Helmond: Zakkenrollers actief
Zaterdagmiddag hebben bij de politie in Helmond vier mensen aangifte gedaan van zakkenrollen. Op de weekmarkt aan de Noord Koninginnnewal werd bij een 23-jarige man zijn gsm t.w.v. ruim 1000,- gerold. Bij 52-jarige vrouw uit Aarle Rixtel werd de portemonnee met f. 100,- gerold op de Markt en bij een 28-jarige Helmondse werd de portemonnee met ongeveer f. 100,- gerold in een winkel aan de Markt. Een vrouw uit Lieshout raakte in het centrum van Helmond een portemonnee met f. 300,- kwijt aan zakkenrollers.

Eindhoven: Autodieven gepakt
Zondagmorgen om 08.00 uur zijn in de Edisonstraat een 45-jarige Eindhovenaar en een 38-jarige man uit Bladel aangehouden. De twee reden in een gestolen auto. Na een korte achtervolging reden de dieven zich vast en konden ze worden aangehouden. De auto bleek in Vlaardingen te zijn gestolen. Het duo is ingesloten.

Eindhoven: Snorder gepakt
Zondagmorgen om 06.00 uur is door de politie op het Stationsplein een 30-jarige inwoner uit Tilburg aangehouden. De man bood illegaal een taxirit aan, aan drie mensen. Tegen de Tilburger is proces verbaal opgemaakt en zijn auto is in beslaggenomen.

Eindhoven: Jongeren laten spoor vernielingen na Zondagmorgen rond 03.15 uur zijn door de politie op de Huizingalaan en Liseuxhof 8 jongeren aangehouden. Het gaat om 7 jongens uit Eindhoven in de leeftijd tussen 15 en 18 jaar en een meisje van 14 jaar uit Weert. Ze worden verdacht op het Biarritzplein bij een shoarmazaak en bij een cafetaria bij ieder twee ruiten te hebben vernield. In de Duinkerkenlaan werden een auto vernield en in de Huizingalaan werd een bushokje gesloopt. De jongeren zijn op het politiebureau ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Een 35-jarige man uit Enschede is zondagmorgen om 03.15 uur op de Willem van Hornestraat gepakt voor het rijden onder invloed. De man blies tijdens een alcoholcontrole ruim 1,8 pro mille. De man zijn rijbewijs is ingenomen en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Nacht van het lef
Tijdens de actie ?nacht van het lef ?die in de Eindhovense binnenstad werd gehouden zijn door bezoekers 30 messen ingeleverd in de daarvoor bestemde bakken. Ook werden vijf andere ?wapens? ingeleverd waaronder schroevendraaiers, dartpijltjes en een ludiek bedoeld houten zwaard. Er is niemand aangehouden
De bezoekers reageerden positief op de actie en er ontstond dan ook nergens wrevel. In twee gevallen oordeelde een parketsecretaris dat een ingenomen voorwerp niet onder de term wapen viel. De actie duurde van 22.00 uur tot 03.00 uur. De hele avond hing er een feestelijk sfeer op de afgesloten terreinen. Er deden zich geen noemenswaardige incidenten voor.

Helmond: Auto-inbraak
Onbekenden hebben zaterdag ingebroken in een geparkeerde auto op de Kanaaldijk Noord Oost. Er werd een portierruit van de auto vernield en de dieven gingen aan de haal met de autoradio.

Helmond: Woninginbraak
In een woning aan de Berlaerstraat is zaterdagavond ingebroken. Via een klepraampje aan de achterkant van de woning wist de dader binnen te komen. Er is een videorecorder weg.

Bij een bedrijf aan de Kanaaldijk Noord Oost is in de nacht van zaterdag op zondag ingebroken. Er werd een gat in de omheining van het bedrijf geknipt en een roldeur werd geforceerd. Er zijn negen petroleumkachels gestolen.

Helmond: Agenten gewond bij vechtpartij
Zaterdagavond zijn in een horecazaak aan de Havenweg vier mannen aangehouden. De vier, een 19-jarige en een 25-jarige Helmonder, een 20-jarige inwoner van Nuland en een 27-jarige Eindhovenaar werden door portiers van de zaak naar buiten gedirigeerd vanwege hun gedrag. Er ontstond echter een vechtpartij tussen de portiers en ook met de politie die de vier wilde aanhouden. Twee agenten raakten bij de aanhoudingen gewond en zij hebben zich in het ziekenhuis in Helmond aan hun verwondingen laten helpen. Ze liepen kneuzingen en schaafwonden over het hele lichaam op. De vier zijn ingesloten voor verder onderzoek.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven en Helmond '