Politiebericht

Persberichten 9 augustus 1999/

Politieberichten

Eindhoven: Recalcitrante man
Zondagavond om 19.57 uur is op de Aalsterweg een 31- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Hij zat daar in een auto, waarvan de bestuurster werd gecontroleerd. De man schreeuwde tijdens die controle denigrerende taal naar de agent. Na het verzoek zich rustig te houden, ging de man gewoon door met zijn denigrerende taal naar de agent. Hierop werd de man aangehouden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Prostituee
Op maandagmorgen om 1.40 uur is op de Boschdijk een 18- jarige vrouw zonder bekende woon of verblijfplaats aangehouden. Zij probeerde klanten te werven onder voorbij komende passanten. Voor onderzoek is zij ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Brand
Op zondagmorgen om 1.40 uur brak er brand uit in een gebouw van een kinderboerderij aan de Prof. Meyerslaan. Bij de brand kwamen twee Nandoe-struisvogels om het leven. De brand veroorzaakte flinke schade aan het gebouw. De brandweer bluste de brand. Onbekend is hoe de brand is ontstaan. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

Eindhoven: Man zwaait met pistool
Op maandagmorgen omstreeks 10.35 uur is op de Neckerspoel een 17-jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats aangehouden. Hij zou daar met een pistool hebben gezwaaid. Na verhoor aan het politiebureau is de man heengezonden.

Eindhoven: Snelheidscontroles
Op maandag is tussen 10.35 uur en 12.15 uur een snelheidscontrole gehouden op de Boschdijk. Er zijn 742 voertuigen gecontroleerd. 98 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 70 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 104 km/u. Op de Van Oldenbarneveltlaan is maandag tussen 10.40 uur en 12.15 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 800 gecontroleerde voertuigen reden er 22 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u.

Eindhoven: Aanrijding met gewonde
Een 15-jarige meisje uit Beek en Donk raakte maandagmorgen omstreeks 11.30 uur gewond bij een aanrijding op de Eisenhouwerlaan. Zij zat als passagiere in de door een 22-jarige man uit Gemert bestuurde auto. De man stond daar op de linkerrijbaan stil voor het rode verkeerslicht ter hoogte van de kruising Eisenhouwerlaan en Wolvendijk. Om een aanrijding met een vrachtauto, die met hoge snelheid hen van achter naderde, te voorkomen trok de man uit Gemert op. Door naar rechts uit te wijken trachtte de bestuurder uit Gemert een aanrijding te voorkomen. Dit gelukte niet. De vrachtauto, bestuurd door een 48- jarige man uit Deurne botste tegen de achterzijde van hun auto. Het meisje is met nek- en hoofdletsel opgenomen in het Diaconessenhuis.

Helmond: Aanrijding met gewonde
Zondagmiddag omstreeks 16.20 uur raakte een 19- jarige automobilist uit Helmond gewond bij een aanrijding op de kruising Braakweg ? Hazelaar. De man reed daar komende van de Braakweg linksaf de Hazelaar op richting Gerwenseweg. Een 29- jarige bestuurster uit Eerbeek, die over de Braakweg richting Hazelaar reed verleende op de kruising geen voorrang aan de 19- jarige Helmonder. Een aanrijding was niet meer te voorkomen. De Helmonder raakte gewond aan zijn hoofd. Hij is ter observatie opgenomen in het Elkerliekziekenhuis.

Helmond: Alcohol
Op maandagmorgen om 2.05 uur is op de Tournooistraat een 25- jarige automobilist zonder vaste woon en verblijfplaats aangehouden. De man was daar met zijn auto tegen een paaltje gereden. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 2,00 promillage. De man was zo dronken dat hij niet te horen was. Hij is ingesloten aan het politiebureau.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven/Helmond '