Politiebericht

Persbericht Eindhoven / Helmond/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Tasjesroof
Maandagmiddag rond 15.10 uur is op de Willem de Rijkelaan een 90-jarige Eindhovense vrouw van haar handtas beroofd. Een jongen met grijs shirt en korte broek rukte de tas uit haar hand en verdween ermee in de richting van de Engelsbergenstraat. In de tas zat een portemonnee met f 150,=.

Eindhoven: Bestolen van sieraden
Maandagavond om 23.45 uur is op de Opwettensemolen een 48-jarige Eindhovense vrouw van haar sieraden beroofd. De vrouw was te voet op weg naar huis en werd door een man een carport ingetrokken. De man pakte haar halsketting, twee armbanden en horloge af. Daarna rende hij naar een rode personenauto en reed weg. De sieraden, alle van goud, hebben een gezamenlijke waarde van f 4.760,=.

Eindhoven: Motorrijdster zwaar gewond
Dinsdagmorgen om 7.40 uur is een 30-jarige vrouw uit ?s Hertogenbosch zwaar gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Boschdijktunnel ? Mathildelaan. De vrouw kwam met haar motor vanaf de Boschdijktunnel en, mogelijk door het natte wegdek, ging op de kruising met de motor onderuit. Zij schoof met haar voertuig onder een lijnbus die haar tegemoet kwam gereden. De vrouw is met enkele breuken in beide benen in het Catharinaziekenhuis opgenomen. De lijnbus werd bestuurd door een 51-jarige Eindhovense buschauffeur.

Eindhoven: Bromfietster gewond bij aanrijding
Bij een aanrijding tussen een personenauto en een bromfiets is dinsdagmorgen om 9.15 uur de 21-jarige bromfietster uit Best gewond geraakt. De vrouw reed over de Aalsterweg, komende uit de richting van het centrum. Bij de kruising met de Poelhekkelaan negeerde zij het rode licht. Vanuit de Poelhekkelaan kwam een personenauto met een 32-jarige Eindhovense vrouw achter het stuur. Zij had groen licht. De bromfietster kwam in botsing met de auto. Zij is met een gebroken arm en vinger naar het ziekenhuis gebracht.

Eindhoven: Snelheidscontroles
Maandagmiddag en dinsdagmorgen zijn enkele snelheidscontroles gehouden.
 Op de Boutenslaan passeerden maandag tussen 14.30 en 16.00 uur 854 voertuigen de controleplaats. 202 bestuurders deden dat te snel. De snelste reed 139 km/u terwijl 70 toegestaan is.  Diezelfde dag, tussen 14.45 en 16.15 uur, werd gecontroleerd op de Leenderweg. Hier passeerden 1657 voertuigen. 139 bestuurders gingen in de fout. De hoogste snelheid was 76 km/u. De maximum snelheid is 50 km/u.
 Dinsdag tussen 8.35 en 11.00 uur is er op de Leenderweg weer gecontroleerd. Toen passeerden er 885 voertuigen. 77 bestuurders gingen op de bon omdat zij te snel reden. De snelste reed 70 km/u. 50 km/u is de maximum snelheid.

Eindhoven: Auto gestolen
Maandagavond om 19.35 uur raakte een 51-jarige man uit Aarle Rixtel zijn auto kwijt toen hij op de Winston Churchilllaan op een stadsplattegrond de weg zocht. Hij had de sleutels op het contactslot van zijn Volvo laten zitten en de motor draaide. Hij zag een man die in zijn auto stapte en wegreed, de Franklin D. Rooseveltlaan in. De auto heeft het kenteken PD-ZP-33.

Eindhoven: Man na vernieling ruit aangehouden
Op het Trudoplein is dinsdagmorgen om 2.50 uur een 26-jarige Eindhovenaar aangehouden. Getuigen hadden gezien dat de man op de Strijpsestraat een ruit van een reisbureau ingooide. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Man aangehouden na mishandeling echtgenote De politie van Helmond heeft maandagavond om 17.55 uur een 34-jarige inwoner van Helmond aangehouden. De man wordt ervan verdacht afgelopen woensdag zijn 29-jarige echtgenote mishandeld te hebben. Zij hield aan de mishandeling een gebroken neus en enkele bloeduitstortingen in het gezicht over. De man is voor onderzoek ingesloten.

Informatie: Tini Gilsing

Deel: ' Politiebericht Eindhoven/Helmond '