Politiebericht

Persberichten 2 oktober 1999/

Politieberichten

Helmond: Diefstal uit woning
Op vrijdagmiddag zijn er vanuit een woning aan het Soesterbergplein goederen gestolen. Onbekend is hoe men de woning is binnengekomen. Uit de woning werden persoonsbe-scheiden, een mobiele telefoon en wat kleingeld weggenomen.

Helmond: Diefstal auto
Vrijdag tussen 19.30 uur en 21.20 uur is er vanaf de Kluisstraat een rode Nissan Sunny, gekentekend ZB-49-HB, gestolen.

Helmond: Diefstal uit een bedrijf
Tussen vrijdagavond 20.15 uur en zaterdagmorgen 3.00 uur zijn er vanuit een bedrijf aan de Lage Dijk goederen gestolen. Toegang tot het bedrijf werd vermoedelijk verkregen tijdens een onbewaakt ogenblik. Uit het kantoor werden negen GSM's met opladers weggenomen.

Eindhoven: Lastige personen
Op vrijdagavond omstreeks 21.15 uur zijn er op het Stationsplein twee mannen, 33 en 20 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij op het Stationsplein geprobeerd om met een taxi naar huis te rijden. De taxichauffeur weigerde hen, omdat zij teveel gedron-ken hadden. De mannen namen dit niet, een van hen schopte daarop tegen de taxi. Hierop ontstond er een vechtpartij. De taxichauffeur wist zich te ontrekken aan de vechtpartij en reed weg. Direct daarna probeerden de mannen bij een 55- jarige automobilist uit Eindhoven in te stappen. De 55- jarige man weigerde hen mee te nemen. Een van de mannen trapte daarop tegen de auto. De andere man trachtte de 55- jarige man uit zijn auto te trekken, waarbij hij het slachtoffer meerdere malen sloeg. Omstanders wisten erger te voorkomen. De verdachten zijn overgebracht en ingesloten aan het politiebureau. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht.

Eindhoven: Tippelaarster aangehouden
Op vrijdagavond om 22.00 uur is op de Wattstraat een 48- jarige vrouw uit Bladel aangehouden. Zij probeerden klanten te werven onder voorbij komende passanten. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Belediging
Op vrijdagavond om 23.10 uur is op het Stratumseind een 18- jarige man uit Veldhoven aangehouden. Even daarvoor had hij op het Stratumseind onwelvoeglijke taal en een obsce-ne gebaar geuit naar een politiesurveillanteneenheid. Tegen de man is proces-verbaal opge-maakt.

Eindhoven: Diefstal uit parkeerautomaten
Op zaterdagmorgen om 0.45 uur zijn op de Stratumsedijk twee mannen, 35 en 39 jaar, met onbekende woon of verblijfplaats aangehouden. Kort daarvoor hadden zij met een valse sleutel meerdere parkeermeters op de Geldropseweg geledigd. Zij zijn voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Drugs
Op zaterdagmorgen om 1.50 uur is op het Stratumseind een 18-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man 6 cachetjes cocaïne voorhanden te hebben. Voor nader onderzoek is de man ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Op zaterdagmorgen om 3.15 uur is op de Terschellingstraat een 33- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. De man weigerde medewerking aan de alcoholcontrole. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Tevens kreeg hij een rijverbod van 12.00 uur.
Een 31- jarige automobilist uit Eindhoven is op zaterdagmorgen om 3.55 uur aangehouden op de Ruysdaelbaan. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. Aan het bureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,80 promillage. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 11 uur en een proces-verbaal.
Op het Franz Leharplein is zaterdagmorgen om 4.05 uur een 24- jarige automobilist uit Eind-hoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij werd overgebracht naar het politiebureau. Daar blies hij op het ademanalyseapparaat 0,90 promillage. De man kreeg een rijverbod van 3 uur en een proces-verbaal. Een 22- jarige automobilist uit Eindhoven is op zaterdagmorgen om 4.10 uur aangehouden op de Boutenslaan. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij is overgebracht naar het politiebureau. Daar blies hij op het ademanalyseapparaat 0,95 promillage. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal.
Zaterdagmorgen om 5.16 uur is op de Wattstraat een 44- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,55 promillage. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Belediging
Op zaterdagmorgen om 3.55 uur is op de Tramstraat een 20- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij op de Tramstraat onwelvoeglijke taal geuit naar een politiesurveillanceeenheid. Tijdens verhoor van verdachte aan het bureau verscheen er een groep personen aan het bureau. Zij wilden dat de verdachte naar huis werd gestuurd. Op vordering aan hen het bureau te verlaten voldeed een 23- jarige man uit Eindhoven niet. De man, een broer van verdachte, werd daarop aangehouden. Tegen de verdachten is afzonderlijk proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Aanrijding
Op zaterdagmorgen om 4.40 uur zijn op de Genovevalaan twee mannen van 25 jaar uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij met hun auto een aanrijding veroorzaakt op de kruising Veldm. Montgomerylaan en Winston Churchilllaan. Zij waren daar tegen een verkeerspaal gereden. Direct na de aanrijding verlieten zij de plaats van het ongeval zonder hun identiteit bekend te maken. Bij controle bleek dat beide mannen gedronken hadden. Aan het politiebureau blies de bestuurder op het ademanalyseapparaat 1,25 promillage. Hij kreeg een rijverbod van 6 uur en een proces-verbaal.

Eindhoven: Autogordelcontrole
Op zaterdagmorgen tussen 8.30 uur en 9.00 uur is er op de Henegouwenlaan een autogor-delcontrole gehouden. 11 automobilisten zijn gecontroleerd, waarvan er 4 geen autogordel droegen. Zij kregen een proces-verbaal.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven/Helmond '