Politiebericht

Persberichten 8 oktober 1999/

Politieberichten

Eindhoven: Bromfietser aangehouden
Donderdagavond om 20.45 uur is op de Solmsweg een 12-jarige jongen uit Eindhoven aan-gehouden. Even daarvoor had hij op de Hoogstraat als bestuurder van een bromfiets een stopteken van de politie genegeerd. Na een korte achtervolging, waarbij de bromfietser in botsing kwam met een op de Solmsweg stilstaande politieauto, kon de jongeman worden aangehouden. Hij is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Na verhoor werd hij overgedragen aan zijn ouders.

Eindhoven: Man rijdt op gestolen motor
Op donderdagavond om 21.35 uur is op de Willem de Zwijgerstraat te Best een 30-jarige motorrijder uit Alkmaar aangehouden. Hij negeerde daar een stopteken van de politie. Na een korte achtervolging kon hij staande worden gehouden. Bij controle bleek de motor eer-der op de avond gestolen te zijn in Eindhoven. Na zijn aanhouding is de man voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau te Eindhoven.

Eindhoven: Diefstal auto
Tussen donderdag 15.00 uur en 22.15 uur is er vanaf de Piuslaan een zilverkleurige Opel Kadett 1.8 GSI, gekentekend HL-TH-37 gestolen.

Eindhoven: Alcohol
Vrijdagmorgen om 1.30 uur is op de Paradijslaan een 30-jarige automobilist uit Boxtel aan-gehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,30 promillage. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 6 uur.

Eindhoven: Diefstal uit auto
Op vrijdagmorgen om 6.04 uur is op de Peperstraat een 31-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. Hij werd daar overlopen bij een inbraak in een geparkeerde per-sonenauto door een politiesurveillance-eenheid. De man is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Graffitispuiter aangehouden
Op donderdagavond om 23.45 uur is op de Torenstraat een 19-jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor werd hij door een politiesurveillance-eenheid betrapt bij het aanbrengen van graffiti op een gevel van een pand aan de Markt. De man liep hard weg, doch kon even daarna worden aangehouden. Bij zijn fouillering werd een spuitbus en een graffitimagazine aangetroffen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Diefstal vanaf een bedrijf
Tussen woensdagmiddag 14.00 uur en donderdagmiddag 14.00 uur is er vanaf een gevel van een bedrijfspand aan de 3e Haagstraat een lichtkrant gestolen. Men had een stroomka-bel doorgeknipt en de lichtkrant uit een houten bekisting genomen.

Helmond: Baldadigheid
Op vrijdagmiddag om 12.48 uur is op de Kasteel Traverse een 57-jarige man uit Helmond aangehouden. Even daarvoor had hij enkele flesjes bier tegen een raam van een pand aan de Kasteel Traverse gegooid. Verdachte is overgebracht naar het politiebureau.

Deurne: Vermiste man gevonden
Naar aanleiding van binnengekomen informatie werd door de politie Deurne donderdag in een bosperceel aan de Witte Dijk het stoffelijk overschot van de vermiste Leo Verhees gevonden. Van een misdrijf is geen sprake.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven/Helmond '