Politiebericht

Persbericht/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Bestuurders onder invloed

-Op de Insulindelaan is woensdagavond om 23.30 uur een 49-jarige Eindhovenaar aangehouden omdat hij onder invloed van alcohol in een auto reed. De uitslag van de ademanalyse was 1,15. Hij kreeg een rijverbod van 5 uur. De man bleek geen geldig rijbewijs te hebben. Daarvoor en voor het rijden onder invloed wordt proces-verbaal opgemaakt.

-Een 47-jarige Eindhovense automobilist had donderdagmorgen om 3.00 uur op de Kanaaldijk Noord de hele breedte van de weg nodig. Hij bleek gedronken te hebben, 1,9. Zijn rijbewijs is ingenomen. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 10 uur.

Eindhoven: Autoinbreker gepakt
Op 't Eindje is donderdag om 11.35 uur een 31-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Getuigen hadden gezien dat de man inbrak in een geparkeerde auto op de parkeerplaats van 't Eindje. De verdachte kon op aanwijzing van de getuigen aangehouden worden. De ruit van de auto was kapot en in de auto lag een steen. Het is niet bekend of er iets uit de auto is gestolen.

Eindhoven: Man beroofd van ketting en gsm
Een 23-jarige Eindhovenaar is donderdag tussen 11.15 en 11.25 uur op het parkeerterrein van het Winkelcentrum Woensel, zijde Genovevalaan, beroofd van een gouden halsketting en een gsm-telefoon. De man had juist het winkelcentrum bezocht en was op weg naar zijn auto. Plotseling kwam er een man voor hem staan met een vlindermes in de hand. Twee andere mannen stonden achter hem. Hij moest zijn ketting met een waarde van f 1.500,= en zijn telefoon, waarde f 800,=, afgeven. De drie renden daarna het winkelcentrum op. De drie daders zijn in de leeftijd van 20 tot 25 jaar oud en zij hebben een licht getinte huidskleur. Een van hen had korte dreadlocks en een ander kort haar met in de nek een vlechtje met drie kraaltjes in de kleuren rood, groen en geel. De politie vraagt getuigen zich te melden op 040 2330900.

Eindhoven: Auto gestolen
Donderdag is tussen 0.00 en 8.00 uur vanaf de Leeuweriklaan een blauwe Dodge Caravan met het kenteken XG-JF-97 gestolen.

Eindhoven: We gaan weer naar school
Donderdag tussen 8.20 en 9.20 uur is op Sprookjesbos gecontroleerd op snelheid. 15 bestuurders gingen op de bon omdat zij sneller reden dan 50 km/u. De snelste reed met een snelheid van 75 km/u.

Eindhoven: Snelheids- en autogordelcontroles
De leden van het project Verkeershandhaving hebben donderdag op drie plaatsen de snelheid gecontroleerd.

-Op de Boutenslaan passeerden tussen 7.55 en 10.45 uur 2135 voertuigen de controleplaats. 252 bestuurders krijgen een proces-verbaal omdat ze sneller reden dan 70 km/u. De hoogste snelheid was 100 km/u.
-Tussen 8.10 en 10.45 uur werden op de Aalsterweg 1691 voertuigen aan een controle onderworpen. Hier gingen 469 bestuurders in de fout. De topper was 105 km/u., terwijl 50 mag.

-1750 voertuigen kwamen tussen 8.15 en 10.45 uur voorbij de radarapparatuur die langs de Leenderweg stond. Er reden 80 bestuurders te snel, de snelste reed 84 km/u. De maximum snelheid is daar 50 km/u.

Donderdag werden op twee plaatsen bestuurders gecontroleerd op het dragen van de autogordel.

-Op de Oirschotsedijk werden tussen 9.45 en 11.15 uur 67 bestuurders staande gehouden. Zes van hen hadden de gordel niet om. Zij kregen een bekeuring. Een bestuurder bleek geen rijbewijs te hebben. Voor hem ook een proces-verbaal.

-Tussen 13.45 en 14.45 uur was de controle op de Noord Brabantlaan. Van de 63 gecontroleerde bestuurders droegen er 8 geen autogordel. Overtreders, dus ook deze 8, krijgen een boete van f 90,= opgelegd.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '