Politiebericht

Persbericht 15 augustus 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Agressieve man aangehouden
Op de Hermanus Boexstraat is zaterdagmiddag om 14.30 uur een 35-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij was in die straat met een kind en een hond een winkel binnen gegaan. Een personeelslid van die winkel zei hem dat het niet was toegestaan een hond mee de winkel binnen te nemen. De man trok zich daar niets van aan. Hij pakte een stuk speelgoed uit de winkel en gaf het aan het kind. Zonder te betalen liepen zij naar buiten. De bedrijfsleidster ging hem achterna. Buiten de winkel gaf de man haar een klap in het gezicht waardoor zij tegen de etalageruit van de winkel viel. De ruit, 1 x 2 meter, ging kapot.

Eindhoven: Onder invloed
 Op de Geldropseweg is zondagmorgen om 4.35 uur een 27-jarige man uit Keldonk aangehouden omdat hij onder invloed van alcohol een auto bestuurde. De uitslag van de analyse was 0,9?. De man was niet in het bezit van een rijbewijs. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.
 Om 4.50 uur werd op de Smalle Haven een 22-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij reed daar in een auto en van hem was bekend dat hij geen rijbewijs had. Hij bleek ook nog gedronken te hebben, 0,9?. De man bleek ook nog 1,2 gram cocaïne bij zich te hebben.

Eindhoven: Autoinbreker aangehouden
Op de Karel de Grotelaan is zondagmorgen om 5.20 uur een 16-jarige Eindhovenaar aangehouden. Politiemensen zagen de jongen daar lopen en bij het zien van de politieauto gooide hij een autoradio weg. Hij werd aangehouden en na enig speurwerk bleek dat er uit een invalidevoertuig op de Telemannlaan een radio was weggenomen. De jongen is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Ex-man vernielt ruit
Op de Kanaaldijk Noord West is zondag om 3.15 uur een 40-jarige Helmonder aangehouden. Hij had even daarvoor een ruit vernield van de woning van zijn ex-vrouw. Hij wilde zijn ex-vrouw spreken. Zij wilde dit niet en hij sloeg daarop een ruit van de voordeur in.

Helmond: Automobilist onder invloed
Een 24-jarige automobilist, zonder woon- of verblijfplaats, is zondagmorgen om 3.55 uur op de Jan van Brabantlaan aangehouden. De man had in een auto gereden en had gedronken. De ademanalyse mislukte, waarna een bloedproef werd afgenomen. Bij zijn aanhouding bood de politiemensen geld aan, zodat hij verder kon gaan. De man is voor verder onderzoek ingesloten.

Helmond: Man bekrast auto
Op de Fuutstraat heeft de politie zondag om 4.10 uur een 21-jarige man uit Deurne aangehouden. Getuigen hadden gezien dat de man op het Speelhuisplein met een paraplu een auto bekraste. De getuigen hadden de politie gewaarschuwd en de man op de Fuutstraat opgehouden. De man bekende de vernieling. In de lak van de auto zaten twee diepe krassen. De man had gedronken.

Helmond: Proces-verbaal voor schelden
Een 17-jarige Helmonder kreeg zondag om 3.40 uur een proces-verbaal voor belediging. Op de Dorpsstraat reed de jongen met een snorfiets voorbij twee politiemensen, luid claxonerend en hen zonder enige aanleiding uitscheldend. De jongen werd aangehouden.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '