Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 08/25/99

Persberichten 25 augustus 1999 (2e maal)/

Eindhoven: Veroorzaker aanrijding zonder rijbewijs en verzekering Op het kruispunt Noord Brabantlaan ? Bredalaan ? Loeffstraat is woensdagmorgen om 10.20 uur een 26-jarige Eindhovense autobestuurder aangehouden. De man reed met zijn auto over de Bredalaan in de richting van genoemde kruising. Juist voor de kruising moest de man even wachten omdat een bulldozer met werkzaamheden bezig was. Dit duurde de man te lang en hij passeerde de vluchtheuvel aan de linkerzijde. Zo reed hij de kruising op, terwijl het verkeer uit zijn richting rood licht had. Van links, uit de richting Veldhoven, kwam een 25-jarige vrouw uit Veldhoven met haar auto de kruising opgereden. Zij had groen licht. Door de botsing kwam de auto van de verdachte aan de andere kant van de weg in een achtertuin, tegen een geparkeerde aanhanger tot stilstand. De Eindhovenaar werd gewond aan zijn hoofd maar hoefde niet in het ziekenhuis opgenomen te worden. Op het bureau bleek dat hij geen rijbewijs had en dat de auto niet verzekerd was.

Eindhoven: Man valt van ladder
Woensdag om 11.35 uur is op de Mathildelaan een medewerker van een installatiebedrijf gewond geraakt toen hij van een ladder viel. De man was bezig met de reparatie van de verlichtingsarmatuur aan de gevel van een gebouw. De man kreeg een elektrische schok en viel hierdoor achterover van de ladder, 3 à 4 meter naar beneden. Bij zijn val raakte hij nog een geparkeerde auto. De man, waarvan leeftijd en woonplaats niet bekend is, is met een gebroken arm in het Elkerliekziekenhuis opgenomen. De geparkeerde auto had na het incident een klein deukje.

Eindhoven: Snelheidscontroles
In het kader van het project Verkeershandhaving zijn woensdag in Eindhoven drie snelheidscontroles gehouden.
 Tussen 8.30 en 10.30 uur stond de radarapparatuur op de Boschdijk. 1114 voertuigen reden daar langs en 25 bestuurders deden dat te snel. De snelste reed 116 km/u., terwijl 70 toegestaan is.  Op de Boutenslaan is tussen 8.35 en 10.35 uur op snelheid gecontroleerd. Hier passeerden 1270 voertuigen. 211 bestuurders gingen op de foto. De hoogste snelheid was hier 117 km/u. Ook hier geldt een maximum snelheid van 70 km/u.
 1563 voertuigen werden tussen 8.40 en 11.00 uur op de Eisenhowerlaan gecontroleerd. Het aantal overtreders was hier 60. De topper was hier 105 km/u. Ook hier was 70 km/u toegestaan.

Eindhoven: Aantreffen Hennepkwekerij
Vandaag is omstreeks 11.40 uur, in een onbewoond pand aan de Leenderweg, een hennepkwekerij aangetroffen. De hennep was reeds geoogst en afgevoerd. Wel is de gebruikte apparatuur (lampen, plantenbedden etc) in beslaggenomen. Een 15-jarige Bosschenaar, die bij de woning in de voortuin aan het werk was, is aangehouden.

Eindhoven: Toezicht bij wegopbreking
Vandaag is tussen 16.45 en 17.15 uur, door de politie toezicht gehouden bij de wegopbreking op de Aalsterweg. Daarbij zijn 37 bekeuringen uitgeschreven omdat bestuurders tegen het verkeer in rechts af sloegen.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '