Politiebericht

Persberichten 16 december 1999/
Politieberichten

Eindhoven: Verdachten autodiefstal aangehouden
Donderdagmorgen om 4.40 uur zijn op de Noord Brabantlaan twee Eindhovenaren van 27 en 48 jaar oud aangehouden. Zij reden in een Opel Kadett die op 14 december op de Schouwbroekseweg gestolen was. In de auto zat een doorverbinding. De bestuurder, de 27-jarige verdachte, had gedronken. De uitslag van de ademanalyse was 0,75 promille. De man had geen rijbewijs. De auto was dinsdagavond op de Boschdijk betrokken bij een aanrijding. De bestuurder van de auto keerde toen op de weg en liet een andere personenauto niet voorgaan. Er was blikschade. De bestuurder van de Opel Kadett reed toen na de aanrijding meteen verder. De twee verdachten zijn ingesloten voor onderzoek.

Eindhoven: Verlichtingscontroles
In Woensel en Strijp zijn woensdagavond verlichtingscontroles gehouden.
?h Op de Mercuriuslaan, Oude Bosschebaan, Bruggelaan en Rode Kruislaan werden 53 bonnen uitgeschreven en aan fietsers en bromfietsers overhandigd. Er zijn 26 automobilisten gewaarschuwd omdat zij ten onrechte mistlichten en breed- en verstralers gebruikten. ?h Op de Boschdijk werden 8 (brom-)fietsers bekeurd. ?h In Strijp werden 46 bekeuringen uit geschreven voor fietsers en bromfietsers die hun licht niet in orde hadden. En passant kregen vier automobilisten een bon omdat zij een straat met een gesloten verklaring inreden.
?h Donderdagmorgen zijn op de Willemstraat 7 (brom-)fietsers bekeurd omdat zij geen goede verlichting voerden.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Donderdagmorgen tussen 9.00 uur en 12.00 uur is op de Fuutlaan en Tongelresestraat een verkeerscontrole gehouden. 3 automobilisten en een bromfietser reden sneller dan de toegestane snelheid. Zij kregen een proces-verbaal. 23 automobilisten kregen een bekeuring voor het niet dragen van een autogordel.

Helmond: Verkeerscontrole
In Helmond West zijn tijdens een verkeerscontrole 10 bekeuringen uitgeschreven, 8 omdat een (brom-)fiets geen verlichting voerde en 2 wegens het niet dragen van een helm.

Helmond: Antiek klokje gestolen
Vanuit een woning aan de Oude Torenstraat is donderdag rond 2.00 uur een antiek klokje gestolen. De bewoner werd wakker van de alarminstallatie en ging beneden kijken. De tuindeuren bleken opengebroken te zijn. De dief was al weg met het klokje.

Helmond: Kerststukje gestolen
In de nacht van woensdag op donderdag is vanuit een etalage van een kledingwinkel aan de Markt kleding gestolen. De etalageruit is met een baksteen kapotgeslagen. Uit de etalage verdwenen een vest, overhemd en stropdas.

Helmond: Inbraak in berging
Woensdag ontdekte de 71-jarige bewoonster van een flatwoning aan Zuidende dat er ingebroken was in haar berging. Uit de berging verdween gereedschap en de kerstdecoratie waaronder de kerstboomballen.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '