Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 09/06/99

Persbericht 6 september/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Officiële startsein verkeershandhavingsproject Woensdag 8 september wordt om 09.00 uur het officiële startsein van het regionale verkeershandhavingsproject Brabant Zuid Oost gegeven. Dit vindt plaats op het verkeersoefenterrein van het Verkeers Opleidings Centrum Noord Brabant aan de Boutenslaan 161a in Eindhoven. Het programma duurt tot ongeveer 11.30 uur.
De pers wordt van harte uitgenodigd de opening bij te wonen. ( Zie ook persbericht d.d. 25 augustus j.l.)

Eindhoven: Alcohol
Op zondagmorgen om 11.30 uur is op de Winston Churchilllaan een 47- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Even daarvoor was hij op de Winston Churchilllaan met zijn auto tegen een voor hem rijdende personenauto gereden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het bureau blies hij op het ademanalyseapparaat 2,50 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 14 uur en een proces-verbaal.

Eindhoven: Diefstal auto
Zondag tussen 15.00 uur en 16.30 uur is er vanaf het St. Trudoplein een zilverkleurige Mercedes Benz, type E200D, personenauto met het kenteken DN TC-102 gestolen.

Eindhoven: Diefstal bromfiets
Op maandagmorgen om 0.15 uur is op de Vestdijk een 20- jarige man uit Best aangehouden. Even daarvoor had hij op de Vestdijk getracht een bromfiets weg te nemen. Op aanwijzing van een getuige kon de man worden aangehouden. Verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Raadselachtige diefstal
Zondagmorgen om 07.00 uur is op de Veldmaarschalk Montgomerylaan een nog onbekende jongen beroofd van zijn fiets. In eerste aanleg belde een onbekende man naar het politiebureau dat er op de Montgomerylaan een man met een mes stond te zwaaien. De melder bleef onbekend. Kort daarna belde een andere man via een gsm naar de politie dat hij op die plaats van zijn fiets beroofd was door dezelfde man met dat mes. Politieagenten gingen direct op pad en in de Kruisstraat zagen zij de bewuste man met de fiets rijden. Hij werd aangehouden en bleek nog in het bezit van het mes. Toen de politieagenten op zoek gingen naar het slachtoffer was die in geen velden of wegen meer te vinden. Ook oproepen via zijn gsm mochten niet baten. Tijdens het onderzoek op het politiebureau bleek dat de aangehouden man, een 16-jarige inwoner van Den Haag, verdacht werd betrokken te zijn bij een gewelddadige beroving van een 19-jarige man uit Best. Dat gebeurde donderdag 26 augustus j.l. op de Kennedylaan in Eindhoven. De brommer van de man werd toen gestolen.
De 16-jarige jongen uit Den Haag is voor verder onderzoek ingesloten. De politie is nog steeds op zoek naar het slachtoffer en de getuige de in eerste aanleg haar belde. Zij worden verzocht contact op te nemen met bureau Woensel Noord tel. 040 2330900.

Eindhoven: Diefstal
Maandagmorgen om 10.30 uur zijn in het AZC in Eindhoven twee mannen, 29 en 26 jaar oud, uit Mongolië aangehouden. De beveiliging van het AZC zag dat er handel gedreven werd vanuit de kamer van de verdachten. Toen de politie de kamer binnenkwam trof zij flink wat spullen aan waarvan vermoed wordt dat ze gestolen zijn tijdens winkeldiefstallen. Er werden tassen, schoenen, sportschoenen, sportartikelen, broeken, horloges en toiletartikelen aangetroffen. Bij een aantal spullen zat het prijskaartje van de winkel er nog op.
De twee mannen zijn in verzekeringgesteld.

Eindhoven: Overval op taxichauffeuse
Maandagmiddag om 13.00 uur is op de Diekirchlaan in Eindhoven een 40-jarige taxichauffeuse overvallen door een nog onbekende man. De taxichauffeuse pikte de man rond 12.45 uur op bij het station voor een rit naar het Winkelcentrum Woensel. Op de Diekirchlaan pakte de man de vrouw bij haar keel en dreigde haar met een vuurwapen. Het slachtoffer moest haar taxiportemonnee met f. 200,- afgeven waarna de dader vluchtte in de richting van de Reisdorfweg.
Het gaat om een 18- tot 19-jarige blanke man met een smal postuur. Hij had blonde steile haren, puistjes op zijn kin en een jongensachtig gezicht. Hij sprak beschaafd Nederlands. De man droeg een zwarte spijkerbroek en een zwart T-shirt met grijs witte print. De politie is op zoek naar eventuele getuigen die de man bij of op het station hebben gezien of getuigen zijn geweest van de overval. Politie Woensel Noord tel. 040 2330900

Eindhoven: Raadselachtige diefstal opgelost
De 'raadselachtige' diefstal door een 16-jarige Hagenaar is opgelost. De jongen werd zondagmorgen om 7.00 uur op de Veldmaarschalk Montgomerylaan aangehouden. Hij zou volgens een melding met een mes hebben staan zwaaien. Volgens een tweede melding zou diezelfde man een fietser van zijn voertuig hebben beroofd. Na de aanhouding was er echter geen melder of slachtoffer te vinden. Nu blijkt dat de jongen alles zelf in scène heeft gezet. Hij is melder, slachtoffer en dader tegelijk. Hij zou dit gedaan hebben om aandacht te krijgen. Die krijgt hij nu.

Eindhoven: Twee verdachten mishandeling aangehouden Maandagavond zijn op de Eksterlaan twee Eindhovenaren van 56 en 44 jaar aangehouden. Zij worden ervan verdacht zondagavond en -nacht een 40-jarige Eindhovense vrouw te hebben mishandeld. De vrouw heeft een relatie met de 56-jarige verdachte. De vrouw deed maandagmiddag aangifte bij de politie. De politie zag de twee mannen in een auto op de Eksterlaan rijden. De twee verdachten zijn voor onderzoek ingesloten. De vrouw had kneuzingen en blauwe plekken op heel haar lichaam. Er waren ook enkele kronen uit haar mond geslagen.

Eindhoven: Snelheid
Op de volgende wegen is maandag een snelheidscontrole gehouden.
- Leenderweg van 11.40 tot 15.00 uur, 3917 passanten, 292 bekeuringen, hoogste snelheid 97 km/u. Maximum snelheid 50 km/u.
- Boschdijk van 11.40 tot 16.00 uur, 1600 passanten, 119 bekeuringen, hoogste snelheid 115 km/u. Maximum snelheid 70 km/u.
- Boutenslaan van 11.40 tot 16.00 uur, 2750 passanten, 411 bekeuringen, hoogste snelheid 118. Maximum snelheid 70 km/u.
- Karel de Grotelaan van 11.40 tot 16.00 uur, 1493 passanten, 437 bekeuringen, hoogste snelheid 96 km/u. Maximum snelheid 50 km/u.
- Eisenhowerlaan van 12.10 tot 16.00 uur, 1972 passanten, 57 bekeuringen, hoogste snelheid 110 km/u. Maximum snelheid 70 km/u.

Helmond: Man aangehouden na bedreiging
Op de Karel Raijmakersstraat is maandag om 12.30 uur een 25-jarige Helmonder aangehouden. Hij had even daarvoor het personeel van een uitzendbureau in de binnenstad van Helmond met woorden bedreigd. Vorige week zou hij een van de medewerksters met een mes bedreigd hebben. De man is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Inbraak in woning
Uit een woning aan de Isidoor Opsomerstraat zijn maandagmorgen 30 cd's en f 400,= gestolen. Dit is waarschijnlijk gebeurd terwijl de bewoonster op de eerste etage was en de achterdeur niet was afgesloten.

Nuenen / Geldrop: Autogordel- en snelheidscontrole
- Maandag tussen 11.15 en 12.45 uur werd er op de Lieshoutseweg in Nuenen een autogordelcontrole gehouden. Van de 57 bestuurders droegen er 13 geen autogordel. Zij kregen een bon

- Op de Nuenenseweg in Geldrop is maandag tussen 14.15 en 16.15 uur een autogordelcontrole gehouden. Er zijn 152 auto?s staande gehouden. 29 bestuurders kregen een bon omdat zij de gordel niet gebruikten.

- Tussen 13.15 en 14.45 uur werd op snelheid gecontroleerd op de Mierloseweg in Geldrop. Er zijn 741 voertuigen gecontroleerd. 160 bestuurders reden te snel. De hoogste snelheid was 76 km/u. 50 is toegestaan.

- Op de Heuvel in Gerwen werd tussen 15.00 en 16.15 uur gecontroleerd. Van de 237 passanten reden er 90 te snel. De snelste reed 58 km/u. De Heuvel is een 30 km-zone.

- Op de Laan ter Catten in Nuenen werden 92 voertuigen gecontroleerd. Dat gebeurde tussen 17.00 en 18.30 uur. Hier reden 7 bestuurders te snel. De snelste reed 70 km/u. De maximum snelheid is 50 km/u.
- Tussen 19.00 en 20.00 uur stond de radarapparatuur op de Eindhovenseweg in Geldrop. Van de 510 bestuurders reden er 68 te snel. De snelste reed 80 km/u. 50 is hier toegestaan.

Bakel: Man vernielt ruiten
Een 54-jarige Helmonder is maandagavond om 19.15 uur op de Dorpsstraat in Bakel aangehouden. De man kreeg in een café aan de Dorpsstraat geen drank. Uit kwaadheid pakte hij twee lege bierflesjes van een tafeltje op het terras en gooide daarmee twee ruiten van het naast het café gelegen kinderdagverblijf in. Zijn bedoeling was ruiten van het café in te gooien, maar hij miste.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '