Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 09/17/99

Persbericht 17 september/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Slachtoffer verkeersongeval overleden De 19-jarige Bram Klokgieters uit Nuenen is donderdagavond in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven overleden aan de gevolgen van verwondingen opgelopen bij een aanrijding op zaterdag 11 september j.l. De jongen reed toen rond 23.15 uur met zijn snorfiets op het fietspad van het Viaduct Tempellaan. Er ontstond een frontale aanrijding met een tegemoet komende 20-jarige bromfietser uit Eindhoven. De beide slachtoffers werden met ernstig inwendig en uitwendig letsel naar respectievelijk het Catharina ziekenhuis en het Diaconessenhuis gebracht. De 19-jarige Bram Klokgieters overleed gisteravond aan zijn verwondingen.
De politie heeft een technische onderzoek naarde toedracht van het verkeersongeval ingesteld maar tot op heden is die juiste toedracht nog niet duidelijk.

Eindhoven: Onder invloed
Donderdagavond om 23.15 uur is op het 18 Septemberplein een 30-jarige man uit Den Haag aangehouden. De man reed onder invloed in zijn auto en weigerde een ademtest te ondergaan. De man is ingesloten omdat hij niet over een rijbewijs en verzekering beschikte en hij wordt vandaag overgedragen aan de Vreemdelingendienst.

Vrijdagmorgen rond 0.20 uur is op de Caspar Netscherstraat een 29-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man reed onder invloed in zijn auto. Hij blies bij de ademtest 1 pro mille. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Beroving
Een 19-jarige vrouw uit Eindhoven is vrijdagmorgen rond 01.30 uur op de Ganzebloemstraat overvallen door een nog onbekende man. De vrouw was op weg naar huis en werd al even gevolgd door een man op een fiets. Toen de vrouw dacht de man kwijt te zijn gereden stond hij plotseling achter haar en eiste haar geld. De vrouw gaf uit angst twee tientjes af. De man eiste meer en dreigde met een kapotte bierfles en kneep bij het slachtoffer haar keel dicht. De vrouw wist nog op de man in te praten waarop hij haar losliet. De vrouw zag toen kans een woning binnen te vluchten waarop de man de benen nam. Het gaat hier om een donker bruine man met een slank postuur en ongeveer 1.80 a 1.85 m. groot. De man droeg een wit poloshirt met korte mouwen. Hij droeg een donkere lange broek. De man had een zwarte herenfiets bij zich. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Beroving
Een 68-jarige man uit Veldhoven is vrijdagmorgen rond 05.30 uur in de Wattstraat beroofd van zijn portemonnee. Het slachtoffer reed met zijn auto op de Wattstraat. Een man versperde voor hem de weg en toen de man stopte stapte de onbekende man bij hem in de auto en zette hem een mes op de keel. De man eiste dat hij geld ging pinnen. Het slachtoffer weigerde dat en er ontstond een worsteling waarbij de dader de portemonnee met f. 180,-van het slachtoffer afhandig wist te maken. De dader is een 30 tot 40-jarige man met kort naar achteren gekamd haar. Hij had een smal postuur. De dader droeg een donker jack.

Helmond: Autoinbraak
Op een parkeerplaats op het Rijpelplein is in de nacht van donderdag op vrijdag ingebroken in een geparkeerde auto. Een portierslot werd geforceerd en uit de auto verdwenen een autoradio en een tas met boeken.

Eindhoven: Inbreker gepakt
Vrijdagmiddag om 12.40 uur is op de Fellenoord een 35-jarige Eindhovenaar aangehouden. Bewoners van de Zoutstraat hadden gezien dat de man even daarvoor op de achterplaats van een woning aan de Zoutstraat stond. Hij probeerde met een sleutel de achterdeur open te maken. Afgelopen dinsdag was in diezelfde woning ingebroken en bij die inbraak was ook een sleutelbos weggenomen. De bewoner had echter nieuwe sloten in de toegangsdeuren gezet. Op aanwijzing van getuigen kon de man aangehouden worden. Hij bekende de poging en ook de inbraak van dinsdag. Bij die inbraak waren behalve de sleutelbos nog een spaarpot, sieraden, een fototoestel, een gsm, een zonnebril en drie flessen sterke drank gestolen. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Rekening voor niet bestaande schuld
In Eindhoven zijn de afgelopen dagen weer enkele bedrijven benaderd door een niet bestaand bedrijf, Holland Media Service in Groningen. Deze firma schrijft bedrijven aan met een nog onbetaalde rekening voor bewezen diensten. Er moet f 428,90 overgemaakt worden op een postbanknummer. De bedrijven hebben nooit contact gehad met deze firma.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Op de Eisenhowerlaan is vrijdag tussen 12.55 en 14.30 uur een snelheidscontrole gehouden. 1158 voertuigen werden gecontroleerd. Hiervan reden er 148 te snel. De hoogste snelheid was 111 km/u., terwijl 70 toegestaan is.

Eindhoven: Autogordelcontrole
Vrijdag tussen 13.30 en 14.30 uur zijn op de Huizingalaan 45 bestuurders gecontroleerd op het dragen van de autogordel. 6 bestuurders droegen hem niet en kregen een bon.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '