Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 09-01-2000

Persbricht van zondag 9 januari 2000/

Eersel: Gewapende overval
Vrijdagavond omstreeks 20.50 uur is bij een geldautomaat aan het Areven een 33-jarige vrouw uit Eersel overvallen en bedreigd met een vuurwapen. De overvaller bedreigde haar en eiste dat ze geld opnam. Doordat het slachtoffer schrok en hard begon te roepen nam de overvaller zonder buit de benen. De overvaller een man, was gekleed in een zwarte jas en een licht blauwe spijkerbroek. Getuigen die omstreeks dat tijdstip in de buurt waren worden verzocht zich te melden.

Luyksgestel: Aanhoudingen na mishandeling
Zaterdagmiddag zijn een 14-jarige en twee 15-jarige jongens uit Bergeijk in hun woning aangehouden. De drie aangehouden jongens worden ervan verdacht vrijdagavond omstreeks 22.00 uur, op de Kerkstraat te Luyksgestel, een 15-jarige jongen uit Luyksgestel ernstig te hebben mishandeld. Het slachtoffer is door de drie jongens geschopt en geslagen. Hij kreeg nadat hij thuis was gekomen hevige pijn in zijn buik en is voor onderzoek in het ziekenhuis opgenomen. De drie verdachten zijn overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Eindhoven: Onder invloed
Zaterdagmiddag is om 15.38 uur, op de Kanaaldijk Zuid een 25-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. De man bestuurde zijn auto terwijl hij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 0.65 promille aan. De man kreeg een transactie van 390 gulden en een rijverbod voor de duur van 1 uur.

Eindhoven: Aanhoudingen na vechtpartij
Zondagmorgen om 02.35 uur, zijn op het Stratumseind een 17-jarige Eindhovenaar en een 18-jarige Duitser aangehouden. De beide mannen waren kort ervoor betrokken bij een vechtpartij voor een café op het Stratumseind. De verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Inbraak in een woning
De afgelopen week is er ingebroken in een woning aan de Icarusstraat. Men kwam de woning binnen door verbreking van een slot van de voordeur. De hele woning is doorzocht. Uit de woning is een Videocamera, een portefeuille met inhoud en een gouden halsketting, weggenomen.

Helmond: Aanhouding inbrekers
Zondagmorgen om 03.20 uur, zijn op de Noord Koninginnewal twee 17-jarige Helmonders en een 19-jarige Helmonder zonder vaste woon of verblijfplaats, aangehouden. De drie mannen hadden kort ervoor proberen in te breken in een bedrijf aan de Noord Koninginnewal. De drie zijn voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Diefstal personenauto
Tussen zaterdagavond 22.00 uur en zondagmorgen 09.00 uur, is er vanaf het Overspoor een personenauto, merk Volkswagen, type Golf, kleur blauw, voorzien van het kenteken YG-09-FN, weggenomen.

Best: Vernieling aan personenauto?s
Tussen vrijdagmiddag 16.00 uur en zaterdagmorgen 08.30 uur, zijn van een in de Drs. J.L. Moonenstraat geparkeerd staande auto twee banden lek gestoken.

Zaterdagmorgen tussen 00.30 uur en 09.15 uur is van een personenauto, die geparkeerd stond op de Jan van Galenstraat, een band lek gestoken.

Someren: Diefstal personenauto
Tussen donderdagavond 20.00 uur en zaterdagmiddag 15.00 uur, is bij een bedrijf aan de Kerkendijk een personenauto, merk Mercedes Benz, type 110D, kleur grijs, voorzien van het kenteken 07-VL-ZG, weggenomen.

Veldhoven: Vernieling aan personenauto?s
Op de Brouwershei zijn tussen Vrijdagavond 22.00 uur en zaterdagmorgen 10.00 uur, van twee geparkeerd staande auto?s de rechtervoorband en de linkerachterband lekgestoken.

Waalre: Aantreffen gestolen personenauto
Zaterdagavond zag een surveillance tijdens een controle op de Eindhovenseweg een personenauto rijden waarvan een koplamp defect was. Toen zij de auto wilde laten stoppen ging deze ervandoor. Na een korte achtervolging stopte de bestuurder midden op de Irenelaan en sloeg samen met een inzittende op de vlucht. De beide mannen zijn niet meer aangetroffen. Bij onderzoek aan de personenauto bleek dat deze kort ervoor in Waalre weggenomen was.

Best: Diefstal GSM ?s
Zaterdagavond omstreeks 22.00 uur, hebben twee 15-jarige jongens uit Best, op de Zevensprong hun GSM ?s af moeten geven aan twee Turks / Marokkaanse jongens. De slachtoffers zijn door de twee jongens flink geïntimideerd deze gingen er, nadat zij de telefoons, hadden op een bromfiets vandoor.

Riethoven: Verlichtingscontrole
Bij een verlichtingscontrole op de Dorpsstraat en de Molenstraat zijn zaterdagavond 4 fietsers bekeurd omdat zij geen goede verlichting voerde.

Oirschot: Eenzijdig ongeval
Zondagmorgen omstreeks 01.40 uur, is een 32-jarige inwoner van Helmond op de Oude Grindweg met zijn auto tegen een boom gereden. De man die verklaarde dat hij door een tegenligger verblind was, raakte daarbij aan zijn hoofd gewond. Zijn auto was total loss. Bij controle bleek dat de man onder invloed was. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Valkenswaard: Onder invloed
Zondagmorgen omstreeks 01.50 uur, is op de Willibrorduslaan, een 22-jarige inwoner van Luyksgestel aangehouden. Bij controle bleek dat hij zijn personenauto onder invloed bestuurde. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 0,75 promille aan. De man kreeg een transactoe van 390 gulden en een rijverbod voor de duur van 2 uur.

Veldhoven: Aanhouding na eenzijdig ongeval
Een 19-jarige Eindhovenaar is zondagmorgen om 02.35 uur, aangehouden op de Hastelweg. De man was kort ervoor betrokken geweest bij een eenzijdig ongeval op de Heerbaan. De personenauto waarin de verdachte zat kwam uit de richting Eindhoven en raakte nabij de rotonde in de slip en kwam in een weiland tot stilstand. Uit dit weiland reed men met de auto verder waarna de bestuurder de macht over het stuur kwijtraakte en op de rotonde tegen een lichtmast reed, over de kop sloeg en in de middenberm van de Heerbaan tot stilstand kwam. Getuigen gaven aan dat ze twee mannen hadden zien weglopen. De verdachte is overgebracht naar het bureau en ingesloten. Bij onderzoek aan de auto bleek dat deze op 7 januari was ontvreemd te Eindhoven.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '