Politiebericht

Persberichten 13 januari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Gestolen bromfiets
Woensdagavond om 21.25 uur is op de Tarwelaan een 15- jarige bromfietser uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de bromfiets in Eindhoven gestolen te zijn. De jongen is voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Mishandeling
Donderdagmorgen om 0.15 uur is in een woning aan de Einsteinstraat een 42- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij in zijn woning een 28- jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats mishandeld. De mannen kregen ruzie, waarop de Eindhovenaar de 28- jarige man met een fles op zijn hoofd sloeg. Het slachtoffer raakte gewond aan hoofd en arm. De Eindhovenaar is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Auto in brand
Door een politiesurveillance werd op woensdagavond omstreeks 23.25 uur een brandende auto aangetroffen op de Puttensedreef. De auto stond daar tegen een boom geparkeerd. Bij onderzoek bleek de auto op 12 januari j.l. in Beek en Donk gestolen te zijn. De brandweer bluste de brand.

Eindhoven: Verdachten aangehouden
Donderdagmorgen om 2.45 uur zijn op de Jan Smitzlaan een 20- jarige man uit Eindhoven en een onbekende man aangehouden. Even daarvoor hadden zij ingebroken in een geparkeerde auto op de Smalle Haven. De 35- jarige eigenaar uit Eindhoven betrapte de mannen, die daarop hard wegliepen. Hij achtervolgde hen en waarschuwde een politiesurveillanteenheid op de Jan Smitzlaan. De verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.
Donderdagmorgen om 4.05 uur zijn op de Nieuwe Emmasingel twee mannen, 22 en 27 jaar, uit Eindhoven en zonder vaste woon en verblijfplaats, aangehouden. Zij reden daar in een auto. Bij controle bleek het portierslot opengebroken en de auto te zijn doorverbonden. De auto was eerder op de avond in Eindhoven gestolen. De verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Diefstal auto
Dinsdagavond tussen 20.00 uur en 23.00 uur is er vanaf de Vonderweg een rode personenauto, Opel Corsa met het kenteken GN-FN-75 gestolen.

Eindhoven: Autobrand
Donderdagmorgen omstreeks 7.30 uur werd door een politiesurveillance een brandende auto op het St. Gerardusplein aangetroffen. De brandweer bluste de brand. Een naast de auto staande vrachtwagen liep brandschade op. Oorzaak brand onbekend. Bij controle bleek de auto in Eindhoven gestolen te zijn.

Helmond: Gestolen snorfiets
Woensdagmiddag om 15.10 uur is op de Beelsstraat een 37- jarige snorfietser uit Helmond aangehouden. Een 61- jarige man uit Deurne zag daar de Helmonder op zijn snorfiets rij-den. Hij sprak daarop de Helmonder aan, waarop een heftige woordenwisseling ontstond. Bij onderzoek bleek de snorfiets gestolen te zijn. De Helmonder is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Diefstal uit winkel
Woensdagmiddag om 16.05 uur is op de Zuiderstraat een 38- jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats aangehouden. Een politiesurveillance zag hem daar fietsen met twee volle plastic draagtassen. Uit onderzoek bleek dat hij kort daarvoor in een winkel aan de Veestraat kleding, ter waarde van fl. 900,-, gestolen had. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Valkenswaard: Diefstal uit woning
Tussen woensdagmorgen 9.45 uur en woensdagavond 20.50 uur is er ingebroken in een woning aan de Mgr. Poelsstraat. Toegang tot de woning werd verkregen na forcering slot achterdeur. Uit de woning zijn geld en sieraden weggenomen.
Woensdagavond tussen 18.30 uur en 22.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Mgr. Poelstraat. Onbekend is hoe men de toegang tot de woning verkreeg. Uit de woning zijn sieraden en geld weggenomen.

Gemert: Bromfietscontrole
Woensdagavond is op de Nieuwstraat een bromfietscontrole gehouden. 2 bromfietsers kregen een proces-verbaal omdat zij geen helm droegen en 3 bromfietsers omdat de bromfiets een te hoog vermogen had. Een van die bromfietsen werd inbeslaggenomen. De bromfiets had een vermogen van meer dan 2 kilowatt.

Best: Poging inbraak school
Woensdagavond omstreeks 22.25 uur is er gepoogd in te breken in een school aan de Paardenhei. Bij het forceren van de nooddeur ging het alarm af. Er wordt niets vermist.

Eersel: Diefstal uit woning
Tussen woensdagavond 18.30 uur en donderdagmorgen 0.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Schoolstraat. Toegang tot de woning werd verkregen na opklimming platdak, waarna een lichtplaat van de serre werd gelicht. Uit de woning is geld gestolen.

Eersel: Diefstal uit bedrijf
Donderdagmorgen tussen 1.15 uur en 1.20 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Meer-heide. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van een ruit aan de voorzijde van het pand. Het alarm trad in werking. De uit het kantoor weggenomen computerscherm met speakerboxen zijn op de inrit van het bedrijf aangetroffen.

Geldrop: Inbraak in winkel
Tussen woensdagavond 21.00 uur en donderdagmorgen 5.45 uur is er ingebroken in een winkel van het Winkelcentrum Coevering. Toegang tot het winkelcentrum werd verkregen middels een dakraam. Vervolgens heeft men een ruit van de winkel vernield. Uit de winkel werd een kassa met geld en kleding gestolen.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Donderdagmorgen tussen 11.00 uur en 12.00 uur is er op het Hendrik de Keyzerplein, nabij een oversteekplaats voor schoolkinderen, een snelheidscontrole gehouden. 4 automobilisten kregen een proces-verbaal omdat zij harder reden dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 61 km/u.
Op de Orpheuslaan is donderdagmorgen tussen 10.00 uur en 12.00 uur een snelheidscontrole gehouden. 21 automobilisten kregen een proces-verbaal omdat zij harder reden dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 76 km/u. 2 bromfietsers en een snorfietser kregen daar een bon omdat zij te hard reden.

Helmond: Stremming door verkeersongeval
Op de kruising Kasteeltraverse Prins Hendriklaan / Eikendreef heeft donderdagmorgen rond 8.15 uur een verkeersongeval voor een extra zware ochtendspits gezorgd. Een 35-jarige Helmonder reed vanuit de Prins Hendriklaan door rood licht de kruising op. Hij botste hierdoor op een 39-jarige automobilist uit Eindhoven die op de Kasteeltraverse richting Deurne reed. De Eindhovenaar is lichtgewond. De Helmonder is met een hoofdwond ter observatie opgenomen in het Elkerliek ziekenhuis in Helmond. Beide auto?s zijn total loss.

Helmond: Diefstal bedrijfsauto
Tussen woensdagmiddag 17.45 uur en donderdagmorgen 7.00 uur is er vanaf de Van Die-menstraat een groene bedrijfsauto, Mercedes Benz 208D-X, gekentekend VH-59-TY, gestolen. In de auto lag gereedschap.

Valkenswaard: Inbraak in bedrijf
In de nacht van woensdag op donderdag is in een bedrijf aan de Korte Voren ingebroken. De daders hebben een ruit aan de voorzijde van het bedrijf stukgeslagen en hebben een PC en een combi kart (skelter) weggenomen.

Geldrop: Inbraak in bedrijf
In de nacht van woensdag op donderdag is in een bedrijf aan de Spaarpot ingebroken. De daders hebben de voordeur opengebroken. De buit is een fooienpot met tussen de 50 tot 100 gulden en 2 elektrische schuurmachines ter waarde van fl. 700,- per stuk.

Eersel: Verkeersongeval veroorzaakt oponthoud op A67 Op de A67 heeft een verkeersongeval dat rond 12.30 uur plaatsvond enige tijd voor vertraging gezorgd. Een 26-jarige automobilist reed met zijn bestelauto op de linkerrijstrook uit de richting Eersel naar Eindhoven. In dezelfde richting reed op de rechterrijstrook een trekker met oplegger, bestuurd door een 52-jarige chauffeur uit Apeldoorn. De bestelauto reed - zonder aanwijsbare reden - richting rechterrijstrook en raakte daarbij met zijn rechtervoorzijde de linkerachterkant van de vrachtwagen. De bestelauto kwam op de vluchtstrook tot stilstand. De vrachtauto heeft op zich weinig schade of last ondervonden. De inzittenden van de bestelauto raakten bij het ongeval gewond: de chauffeur van de bestelauto heeft last van zijn been en nek; hij hoefde niet in het ziekenhuis te worden opgenomen. Zijn 19-jarige bijrijder uit Eindhoven zat echter bekneld in de auto en moest door de brandweer uit de auto worden bevrijd. Hij is in het St. Josephziekenhuis opgenomen met hoofd- en voetletsel. Tijdens de hulpverlening doo

r politie en brandweer werd een rijstrook van de A67 afgesloten, waardoor doorstromingsproblemen ontstonden. Toen de afzetting rond 15.00 uur werd opgeheven had zich inmiddels een file van 3 km gevormd.

Eersel: Inbraak in bedrijf
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijf aan de Meerheide. De daders hebben een raam aan de voorzijde ingegooid. Het gehele bedrijf is doorzocht, maar zover bekend heeft men geen goederen weggenomen.

Veldhoven: Bromfiets afgepakt
Woensdag rond 23.20 uur is een 19-jarige man uit Veldhoven op de Burgemeester van Hoofflaan beroofd van zijn bromfiets. De man moest op de kruising Burgemeester van Hoofflaan ? Dorpsstraat stoppen voor een rood licht. Twee mannen, die hem waarschijnlijk al een tijdje op een bromfiets gevolgd waren, kwamen naast hem staan. De passagier stapte vervolgens af en spoot iets in het gezicht van de Veldhovenaar, waardoor deze even niets kon zien. Hij kreeg een duw, viel, en liet zijn bromfiets los. De passagier reed vervolgens op zijn brommer weg. De politie in Veldhoven heeft graag meer informatie en vraagt getuigen zich te melden op telefoonnummer: 040-2331800.

De Rips: Snelheidscontrole
Donderdagmorgen zijn aan de Stippelberg van 10.50 tot 12.10 uur 300 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Van de 29 voertuigen die te hard reden, was de hoogst gemeten snelheid 132 km per uur. De toegestane snelheid is 80 km per uur.

Eindhoven: Hennepkwekerijen in Stratum ontmanteld In het Eindhovense stadsdeel Stratum zijn donderdagmiddag op drie plaatsen hennepkwekerijen ontmanteld.
In een woning aan de van Everdingenstraat trof de politie in drie slaapkamers hennepkwekerijen aan. Er stonden in de drie kamers bijna 900 planten. In de woning was op het moment dat de politie kwam niemand thuis.
In de Heideveldstraat trof de politie een hennepkwekerij met 390 oogstrijpe planten aan. Tegen de bewoner, en 48-jarige Eindhovenaar is proces-verbaal opgemaakt.
In een slaapkamer van een woning aan de Distelstraat vond de politie en hennepkwekerij met 170 oogstrijpe planten. Tegen de 23-jarige bewoner is proces-verbaal opgemaakt.
In alle gevallen zijn de planten en de benodigde apparatuur inbeslaggenomen en vernietigd.

Valkenswaard: Diefstal Auto
Op een parkeerplaats aan de Maastrichterweg is donderdagmiddag een zwarte BMW 525 TD met het Belgische kenteken BFA-659 gestolen.

Helmond: Aanranding
Aan de Kanaaldijk Noord Oost is donderdagmiddag rond 13.00 uur een 58-jarige vrouw onzedelijk betast door een jongen van ongeveer 14 jaar oud. De jongen volgde de vrouw al even en toen hij langs haar kwam lopen betastte hij de vrouw meerdere malen. Toen het verbouwereerde slachtoffer er wat van zei rende de jongen weg in de richting van het Havenplein. De dader droeg een driekwart witte jas met verticale donkere strepen op de rugzijde.

Bij de politie in Helmond Oost hebben inmiddels vijf vrouwen aangifte/melding gedaan van aanranding door een 11-jarig jongetje. De aanrandingen vonden woensdagmiddag tussen 14.00 uur en 16.00 uur plaats op en nabij het station aan de Deltaweg in Helmond. De slachtoffers waren vrouwen tussen de 18 en 21 jaar oud. Een vriendje van de dader dat eveneens 11 jaar oud was had geen strafbare feiten gepleegd. De verzorgers van de kinderen zijn van de feiten op de hoogte gesteld. De politie heeft de Raad voor de Kinderbescherming op de hoogte gebracht van het voorval.

Helmond: Greep in de kassa
Een nog onbekende man heeft donderdagmiddag om 13.30 uur een greep in de kassa gedaan bij een supermarkt aan de Margrietlaan. De man leverde bij de emballageafdeling enkele flessen in en liep daarna naar de caissière. De dader zette bij de caissière een mes op haar hals en deed een greep in de kassa waarna hij hard wegliep. De dader is een donkere man van ongeveer 1.75 meter groot. Hij had een maïsgele ijsmuts en een grote zonnebril op. De dader droeg een groene jas en een lichtbruine ruimzittende broek. De buit is nog niet bekend maar in ieder geval niet groot, omdat de kassa kort voor de beroving leeggemaakt was.

Helmond: Auto-inbraak
Donderdagmiddag is ingebroken in een geparkeerde auto op de Blinkertsestraat in Helmond. De dader forceerde een portierslot en nam de radio cassetterecorder uit de auto mee.

Nuenen : Snelheidscontroles
Donderdagmiddag tussen 13.30 uur en 15.30 uur heeft de politie een snelheidscontrole uitgevoerd in de Beekstraat in Nuenen. Het betrof een 30 km zone. Omwonenden hadden om de controle verzocht. Er zijn 275 voertuigen gecontroleerd waarvan er 91 te snel reden. Hoogst gemeten snelheid was 53 km/u.
In de Klamperlaan in Nuenen is tussen 16.30 uur en 19.00 uur gecontroleerd op de maximum snelheid van 50 km/u. Er werden 362 voertuigen gecontroleerd waarvan er 92 te snel reden. Snelste 89 km/u.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '