Politiebericht Eindhoven 5-10-2001
3e persbericht van vrijdag 5 oktober 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Verkeerscontrole
Tijdens een verkeerscontrole op diverse plaatsen in de bebouwde kom zijn vandaag 4 bromfietsers bekeurd vanwege overschrijding van de maximum snelheid. 3 bromfietsers waren niet in het bezit van een bromfietscertificaat. 2 droegen geen helm. 2 bromfietsers hadden niet de juiste gele of oranjeplaatjes op de bromfiets en 1 bromfietser kreeg een bekeuring omdat hij een weg inreed in strijd met een gesloten verklaring.

Veldhoven: Aanranding
Donderdagavond tussen 18.15 uur en 18.25 uur is een 15-jarig meisje op het Pijpereind aangerand door een blanke man, normaal postuur, leeftijd tussen de 30 en 40 jaar, lengte 1.80 cm, zwart kort krullend haar, gekleed in een zwarte spijkerbroek en een zwarte leren jas. Het slachtoffer was op de fiets onderweg naar huis toen plotseling de man voor haar fiets sprong en haar van de fiets trok. De man betaste het meisje en probeerde haar te kussen. Zij wist zich los te rukken en ervandoor te gaan. De politie is op zoek naar getuigen van dit voorval.

Eindhoven: Zakkenrollen
Op de Rechtestraat is vanmiddag omstreeks 15.45 uur, een 65-jarige vrouw uit Nuenen het slachtoffer geworden van een zakkenroller. De portemonnaie van de vrouw is uit een, met een ritssluiting afgesloten vak van haar schoudertas, weggenomen. In de portemonnaie zaten enkele pasjes, fotos, bonnetjes en een geldbedrag van 275 gulden.

Op de Demer is vanmiddag omstreeks 16.30 uur, de portemonnaie van een 37-jarige vrouw uit Geldrop uit haar handtas weggenomen. In de portemonnaie zaten een sleutel, 2 bankpassen en 600 gulden.

Eindhoven: Diefstal personenauto
Vandaag tussen 07.55 uur en 17.15 uur is er vanaf een parkeerplaats aan de Gagelstraat een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur grijs, voorzien van het kenteken PT-GZ-35, weggenomen.

Eindhoven: Aanhoudingen na drugsvondst
Vanmiddag om 14.00 uur zijn op de Welschapsedijk 10 hennepkwekerijen aangetroffen met in het totaal 1324 hennepplanten. Tevens werd er 1500 gram gedroogde henneptoppen aangetroffen. 8 Eindhovenaren in de leeftijd van 20 tot 68 jaar zijn aangehouden en na verhoor voorzien van een proces-verbaal heengezonden. De drugs en de bijbehorende apparatuur zijn inbeslaggenomen en zullen worden vernietigd. De Nuts bedrijven hebben de stroom toevoer afgesloten en na, directe betaling van een boete, opnieuw weer aangesloten.

Deel: ' Politiebericht Eindhoven '