Politiebericht Flevoland: district Noord 12-09-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Saskia van Bruinessen, 06-53224343

Straatroof
LELYSTAD Een 22-jarige Lelystedeling werd dinsdagmiddag bij de Parkdreef door drie nog onbekende verdachten met geweld van zijn telefoon beroofd. De Lelystedeling liep met zijn telefoon in de hand door het park. Daar schopte een onbekende man de telefoon uit zijn hand en hij werd volgens zijn verklaring door twee andere mannen vastgepakt en bedreigd met een scherp voorwerp. De drie onbekende verdachten zijn gevlucht. De politie stelde een onderzoek in naar dit voorval.

Onveilig rijgedrag
URK Zonder gordel en zonder helm rijden is onveilig. Daarom bekeurde de politie dinsdagmiddag op de Urkerweg 10 automobilisten voor het rijden zonder autogordel. Op het Rif deelde de politie 4 boetes uit aan bromfietsers die zonder helm reden. Een bromfietser die te snel reed, kan een bekeuring verwachten, want ook te hard rijden is onveilig.

Ongeval en rijden onder invloed
LELYSTAD Surveillerende agenten zagen dinsdagnacht op de Zuigerplasdreef een vreemd licht. Op de rijbaan waar ze net hadden gereden, lag een voertuig op zijn kop. In het voertuig zat nog een automobilist die aangaf alcohol genuttigd te hebben. De bestuurder verklaarde over de Zuigerplasdreef in de richting van de Houtribweg gereden te hebben. Hij verloor vermoedelijk het macht over het stuur, belandde in de berm en kwam op het wegdek tot stilstand. De brandweer verleende assistentie en de GGD-ambulance bracht de man, een 34-jarige Lelystedeling, naar het Zuiderzeeziekenhuis te Lelystad (letsel onbekend). Om het alcoholpromillage vast te stellen, is een bloedproef afgenomen. Zijn rijbewijs is ingevorderd en tegen de verdachte wordt proces-verbaal opgemaakt. Een bergingsbedrijf sleepte het voertuig af en de gemeente reinigde de rijbaan.

Brand
MARKNESSE Dinsdagochtend verleende de politie assistentie bij een brand op een perceel op de Uiterdijkenweg. De motor van een kraan brandde daar. De brandweer blustte de brand. Vermoedelijke oorzaak van de brand was een kortsluiting.

Deel: ' Politiebericht Flevoland district Noord '